Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Himawari schreef:Bovenstaande lijkt me nog een goed plan. Ik zou hem sowieso geen twee keer willen laten vliegen, dat lijkt me ook zonde van het geld.
Eventueel kan ik een verzorger zoeken voor de tijd dat ik hem nog niet laat overvliegen.
Zijn er ook mensen met ervaring, die al een paard over een lange afstand per vliegtuig hebben laten transporteren?
Al blijft de twijfel wel door de stress tijdens het transport. Voor een ritje van tien minuten in de trailer is hij al volledig nat van het zweet. Voor de rest is hij wel rustig op transport, hij breekt de boel niet af of zo en blijft rustig staan eenmaal hij op de trailer staat.
Abercrombie schreef:Ik heb zelf als groom een aantal paarden naar New York gebracht en naar Los Angeles. Heb zelf 2 paarden verkocht die naar Amerika verhuisd zijn.
Ik kan niet in jouw portomonee kijken en ik heb geen idee of je een bijzondere (onvervangbare) band met je paard hebt. Maar als het paard echt zo gestresst is op transport dan zou ik het paard de ellende besparen.
Transport gaat super hoor, bij mij is het nooit mis gegaan. Maar het is en blijft een stressvolle situatie voor de dieren. Je moet je afvragen of het paardwaardig is om hem dan 14u op een vliegtuig te zetten, en dan nog enkele uren op de veewagen daar. (neem aan dat je niet pal naast het vliegveld woont en de afstanden daar zijn toch anders dan hier)
Elpharo schreef:Hoi hoi, Ik heb nooit een dier vervoerd naar Amerika maar wel mijn kat. Zij had ontzettend veel moeite met de klimaatsverandering. Ik weet niet welk ras je paardje is, maar misschien wel iet som even mee te nemen in je overwegingen. Overigens een andere kat weer mee terug genomen (samen met de eerste) en die heeft nooit ergens last van gehad...
Abercrombie schreef:Pensionstalling is daar volgens mij heel erg duur