Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
blue_sky schreef:Ken de gewichten van auto en ponytrailer niet maar weet je zeker dat je hem niet zonder BE rijbewijs mag trekken? Ik mocht mijn anderhalfpaards ook achter mijn Audi A4 zonder E.
gomir schreef:Naranga heeft het niet over het oldtimer-tarief, maar over het kwarttarief voor vrachtwagens. Dat bestaat gewoon en geldt voor vrijwel alle hobbymatig gebruikte grote voertuigen (campers, paardenvrachtwagen etc). De B-rijbewijs auto's vallen hier echter niet onder, daar betaal je voor zover ik weet gewoon het normale tarief voor ogv het gewicht en dat loopt flink op.
R12312 schreef:gomir schreef:Naranga heeft het niet over het oldtimer-tarief, maar over het kwarttarief voor vrachtwagens. Dat bestaat gewoon en geldt voor vrijwel alle hobbymatig gebruikte grote voertuigen (campers, paardenvrachtwagen etc). De B-rijbewijs auto's vallen hier echter niet onder, daar betaal je voor zover ik weet gewoon het normale tarief voor ogv het gewicht en dat loopt flink op.
B vrachtwagens vallen er ook gewoon onder, ligt geheel aan hoevaak je dat ding gebruikt.
NiFallor schreef:Okee, dus het probleem is dat je niet met je trailer durft te rijden, je een E-rijbewijs halen (nu) te duur vindt en daarom wil je nu je auto en trailer wegdoen voor een vrachtwagen en die vrachtwagen als je enige vervoer gebruiken. En dat allemaal omdat je één keer per maand je shet wil vervoeren... Is dit een beetje een correcte samenvatting TS?
Heb je enig idee wat een vrachtwagentje slurpt tov een personenauto?
Heb je ooit rijles genomen met een aanhanger? Denk je niet dat dat een veel kortere klap is? Echt, neem eerst een paar rijlessen om jezelf beter wegwijs te maken met het rijden met een aanhanger en kijk dan of je het nog steeds niet durft.
Zo zou ik het zelf in ieder geval aanpakken als dat mijn voornaamste reden was om een vrachtwagen te kopen.