Auto over scheerapparaat gereden, inboedelverzekering?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Auto over scheerapparaat gereden, inboedelverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 22:07

Ik moest vandaag een redelijk panische pony scheren, dat hebben we buiten gedaan omdat de pony binnen erg druk werd. Mijn grote scheerapparaat lag op het erf bij ons in de buurt en daar is helaas iemand over heen gereden met de auto. Scheerapparaat in stukken, helaas pindakaas.

Ongelukje kan gebeuren maar de bestuurder van de auto weigerde helaas haar naam en telefoonnummer af te geven -O-

Kan ik dit verhalen op mijn eigen inboedelverzekering oid?

Liselot

Re: Auto over scheerapparaat gereden, inboedelverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:09

Nee, op de aansprakelijkheidsverzekering van de bestuurder van de auto was misschien wel gelukt.
Wat belachelijk dat ze haar gegevens niet wilde geven, was ik persoonlijk niet mee akkoord gegaan :o

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:11

Ik denk dat je echt de bestuurder van de auto aansprakelijk moet stellen, maar dat is lastig zo. Heb je geen kenteken genoteerd?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 22:12

Liselot schreef:
Nee, op de aansprakelijkheidsverzekering van de bestuurder van de auto was misschien wel gelukt.
Wat belachelijk dat ze haar gegevens niet wilde geven, was ik persoonlijk niet mee akkoord gegaan :o

Er was niet met mevrouw te redeneren. Ik wilde ook geen ruzie gaan maken waar klanten bij maken maar daar gaat het misschien toch nog tot komen. -O-

tinkermiep schreef:
Ik denk dat je echt de bestuurder van de auto aansprakelijk moet stellen, maar dat is lastig zo. Heb je geen kenteken genoteerd?

In alle verontwaardiging vergeten, heel dom. Maar zondag moet ik weer op die stal scheren dus dan gaan we in de herkansing.

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:14

Haar privé aansprakelijkheids verzekering keert niet uit. Schade door een motorrijtuig is uitgesloten..
WAM dekking motorrijtuig zal ook niet uitkeren....
En...is ze wel aansprakelijk? Wie verwacht er een scheerapparaat op de grond...
Aansprakelijkheid is super lastig altijd
Laatst bijgewerkt door Mandy73_unes op 08-11-15 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:15

Eerlijk gezegd kan ik mevrouw wel begrijpen. Een schererapparaat op t erf, waar dus auto's rijden, op de grond, is gewoon niet heel handig. Ik weet ook niet of mevr. Haar aansprakelijkheidsverzekering dit zou vergoeden? Heb daar zo maar m'n twijfels over namelijk..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:16

ook al raak je aan het kenteken, dan nog gaat de verzekering contact op nemen en moet zij bevestigen dat ze er inderdaad over gereden is. Als dat op een parking gebeurd is dan zit je op prive terrein en is er in principe niemand aansprakelijk. Ik acht de kans klein.
afhankelijk van de prijs van je apparaat (op de meeste verzekeringen heb je een franchise van rond de 250 euro, die je sowieso moet betalen) kun je eventueel opteren om het aan de verzekering van je vriend/ma/pa aan te geven en zo een deel geld terug proberen te vorderen. Dan ben je wel 250 euro kwijt maar de rest opgelegd door de verzekering ...
Als je paarden scheert als beroep, kan het zijn dat je het op je eigen verzekering kunt verhalen.

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:17

Mijn paard heeft een keer trailer van vriendin kapot gemaakt en vriendin een keer mijn scheerapparaat. Beide keren aansprakelijkheidsverzekering zonder problemen uitgekeerd. Eerste geval de mijne tweede geval die van haar. Ben bang dat het niet op jouw inboedel te verhalen is. Heb je misschien een risico verzekering voor het scheren zelf? Of je moet een creatief verhaal gaan verzinnen. Maar dat laatste zou ik je niet aanraden. Oplichting enzo.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 22:20

Ik heb geen kvk dus dat is zwart. Mijn scheerapparaat kost rond de 400 euro.

Celilien, de meest handige plek was het misschien niet maar ik had het scheerapparaat al langs de kant gelegd omdat wij daar vlakbij (lees 2 meter) stonden te scheren. Ook om te voorkomen dat het paard het per ongeluk zou raken. Ik begrijp mevrouw eigenlijk helemaal niet, ze was gewoon onbeschoft. Ze had het in ieder geval kunnen claimen bij haar verzekering, was het niet doorgekomen, dan even goede vrienden. :j
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 08-11-15 22:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:20

Yess: maar dat scheerapparaat wat die vriendin kapot gemaakt heeft, was denk ik niet een onbeheerd, op de grond gelaten object, maar iets wat ergens relatief veilig lag en vervolgens is gevallen oid.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:21

Je kan altijd proberen het via de stalhouder te regelen? Maarja als mevrouw niet meewerkt wordt het ietwat lastig..

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:21

Of je inboedel vergoed is afhankelijk van je dekking. Hoe uitgebreid is deze en heb je buitenhuis (extra) meeverzekerd?

Haar WA auto is nog een twijfelgeval en kunnen wij weinig over zeggen zolang we de exacte situatie niet kennen. Vanuit het verhaal van 1 partij is aansprakelijkheid zo niet te beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:22

Mandy73_unes schreef:
Haar privé aansprakelijkheids verzekering keert niet uit. Schade door een motorrijtuig is uitgesloten...

Maar als het goed is heeft ze ook een aansprakelijkheidsverzekering voor de auto afgesloten. Denk dat het wel lastig wordt, omdat het oa niet op de openbare weg is gebeurd en ik betwijfel of je haar aansprakelijk kan stellen voor schade aan kleine dingen die niet op de weg horen te liggen. Sterker nog..........als ze haar band kapot had gereden op jouw apparaat dan had ze jou, met waarschijnlijk succes, aansprakelijk kunnen stellen.

Dat ze geen gegevens wilde uitwisselen is niet zo netjes maar via haar autoverzekering kost het haar no-claim en eigen risico. Moet eerlijk bekennen dat ik waarschijnlijk ook niet zo happig was geweest.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 22:23

Er komt wel weer een ander scheerapparaat, daar maak ik me ook geen zorgen over. Ik wil de stalhouder daar ook niet mee lastig vallen eigenlijk. Wel interessant om alle reacties zo te lezen.

Het scheerapparaat lag overigens niet midden op het erf maar tegen de rand van een strook gras aan, bij ons in de buurt. Ik stel die mevrouw ook zelf niet direct aansprakelijk maar ze was redelijk obstinaat. Had eigenlijk verwacht dat ze dat in ieder geval zou proberen bij haar aansprakelijkheidsverzekering. Maar goed, die vlieger ging niet op.

Morgen bel ik het assurantiën kantoor om te kijken wat er mogelijk is. Ik weet niet precies hoe ik verzekerd ben.

Bedankt voor alle reacties tot dusver!
Laatst bijgewerkt door Pantykous op 08-11-15 22:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:25

Eigenlijk ging die van mij opeens kapot. Kwam rook uit. Dus was misschien al op zijn eind. Spullen van je inboedel zijn soms toch ook buitenshuis verzekerd? Misschien had je hem al 'laten vallen' voordat ze erover heen reed? Maar is meer meedenken hoor. Heb er verder geen verstand van. Dus misschien niet te veel waarde hechten aan mijn ervaring. Desnoods verzekering bellen met verhaal dat ie kapot ging tijdens het scheren. Niets aan gelogen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 22:27

Yess schreef:
Eigenlijk ging die van mij opeens kapot. Kwam rook uit. Dus was misschien al op zijn eind. Spullen van je inboedel zijn soms toch ook buitenshuis verzekerd? Misschien had je hem al 'laten vallen' voordat ze erover heen reed? Maar is meer meedenken hoor. Heb er verder geen verstand van. Dus misschien niet te veel waarde hechten aan mijn ervaring. Desnoods verzekering bellen met verhaal dat ie kapot ging tijdens het scheren. Niets aan gelogen.

nou........
en dit is dus de reden dat voor de mensen die het verhaal echt eerlijk vertellen de premies steeds hoger worden

edit: mocht je allrisk dekking hebben + buitenhuis ook meeverzekerd, heb je kans dat het gewoon onder je inboedel valt. Kan je verzekeringsadviseur je morgen inderdaad vertellen :) is voor ons lastig inschatten, omdat we je dekking niet kennen, maar je hebt een kans!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 02:21

Ik ben ook eens per ongeluk ergens overheen gereden op een erf. Verzekering vertelde dat het onder de autoverzekering valt zodra de schade ook met de auto gemaakt is. Ondanks dat het ook op een erf was. Zou me noclaim kosten en dat kwam neer op 5 jaar 50 euro per jaar betalen. Heb het zelf maar opgelost want dat was goedkoper.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 07:39

Ik ga straks eerst mijn eigen verzekering bellen, maar dat was ik sowieso al van plan.

Het ging er ook niet over of die mevrouw moest betalen verder. Ik vond het apart dat ze zo nukkig deed maar goed, dat is een mening.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:29

Ik vind het een beetje eigen schuld dikke bult, zo'n duur ding leg je niet ergens op de grond waar ook auto's komen.
Maar goed weet niet precies hoe of wat, maar je zal het idd via de verzekering van diegene die erover heen gereden is moeten doen als je al iets zou willen verhalen.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:33

Ik zal gewoon zeggen tegen je eigen verzekering dat hij thuis met schoon maken op de tegels is gevallen en het nu niet meer doet.
Kennis van mij had haar telefoon buiten laten vallen, compleet kapot, verzekering gebeld en die gaf zelf aan dat als het in huis was gebeurd het wel verzekerd was en anders niet.

Mensen die zeggen dat dit oplichting is? Ja klopt, maar ik vind dat we met zijn allen al meer dan genoeg betalen aan verzekeringen dus als je dan eens iets terug kan krijgen door je verhaal iets aan te passen dan zal ik dat zeker doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:37

Maar door dat soort oplichting krijg je dus dat er al verschillende verzekeringen zijn die een eigen risico gebruiken mbt elektronische apparatuur. Waardoor de goede lijden onder de kwaaie.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:44

Mariloulou schreef:
Ik zal gewoon zeggen tegen je eigen verzekering dat hij thuis met schoon maken op de tegels is gevallen en het nu niet meer doet.
Kennis van mij had haar telefoon buiten laten vallen, compleet kapot, verzekering gebeld en die gaf zelf aan dat als het in huis was gebeurd het wel verzekerd was en anders niet.

Mensen die zeggen dat dit oplichting is? Ja klopt, maar ik vind dat we met zijn allen al meer dan genoeg betalen aan verzekeringen dus als je dan eens iets terug kan krijgen door je verhaal iets aan te passen dan zal ik dat zeker doen.

Tja en door dit soort praktijken worden de verzekeringen alleen maar duurder.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 08:57

Lekker eerlijk volk hier bij elkaar :=
Gewoon contact opnemen met je verzekering en informeren of er iemand aansprakelijk te stellen is hiervoor- hetzij bestuurder, hetzij je zelf - en of het te verhalen is, weet je in een keer waar je Aan toe bent

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 08:58

jesito schreef:
Ik vind het een beetje eigen schuld dikke bult, zo'n duur ding leg je niet ergens op de grond waar ook auto's komen.
Maar goed weet niet precies hoe of wat, maar je zal het idd via de verzekering van diegene die erover heen gereden is moeten doen als je al iets zou willen verhalen.

Mag je vinden :j Er rijden daar doorgaans geen auto's overigens, wij waren daar aan het werk. Maar goed, meestal ben ik gewoon in een stal of op een vaste werkplek bezig, dat ging nu helaas niet. En ik neem mevrouw ook niks kwalijk, was gewoon een ongeluk. Sowieso is het dikke bult want ik draai er toch zelf voor op :+

ben benieuwd wat de verzekering zegt straks!

Iris82 schreef:
Maar door dat soort oplichting krijg je dus dat er al verschillende verzekeringen zijn die een eigen risico gebruiken mbt elektronische apparatuur. Waardoor de goede lijden onder de kwaaie.

Ik was ook niet van plan om fraude te plegen.

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 12:46

Hoe was het nog afgelopen TS?