Om te beginnen wil ik zeggen dat ik op een fijne rustige stal sta waar de paardjes 24/7 buiten staan en het altijd lekker rustig is. De voorbije 2 jaar stonden we er maar met 2 pensionklanten, mijn paard en zijn maatje die ik soms ook verzorg. en dan stond er nog het paard van de dochter van de staleigenaar.
Nu stond er in de winter vorig jaar al een ruiter met zijn wedstrijdpaarden. Die ruiter heeft een eigen stl, maar in de winter dropt ie enkele paarden bij ons. elke week staat er dan welweer een ander paard. Ik heb de indruk dat die erg bevoordeeld werd. Zo werd er speciaal een pad naar de stal gemaakt zodat zijn paarden kon kiezen wanneer binnen en buiten etc. Ook liet die ruiter altijd sprongen in de piste staan zodat wj niets meer konden den terwijl de afspraak met iedereen is altijd alles op te ruimen. ik heb toen de ingan eens dichtgebouwd met een muurtje van sprongen en toen had hij het wel door en was alles opgeruimt. (de staleigenaar bemoeide zich er niet mee zei die). Goed het werdweer zomer en we stonden weer rustig.
Nu word het weer winter en staat er weer 1 van zijn paarden, tot nu toe heb ik nog geen bevoordeling met hem gemerkt. Paard staat gewoon op de weide zoals de anderen.
Mijnn paard en zijn vriendje staan altijd op de grote wei en hebben een grote stal ter beschikking waar ze zelf binnen droog kunnen staan, omdat ze beide gevoelige hoeven hebben. Nu is er sinds 2 weken een nieuw paard van een meid (heb haar nog maar 1 keer gezien). Opzich leuk een nieuw maatje, hij staat in de weide langs mijn paard en over de draad heb ik ze al zien kroelen dus gezellig! Maar nu kwam ik vandaag op stal! heeft de staleigenaar een stukje draad herspannen waardoor dat paard in de grote stal kan en mijn paard en zijn maatje nergens meer droog kunnen staan

Ik heb de staleigenaar nu een sms gestuurd, maar een antwoord heb ik nog niet gekregen.. Ik ben erg boos dat die nieuwe weer bevoordeeld word in nadeel van mijn paard. Wat zouden jullie doen?