niet eens veranderingen staleigenaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

niet eens veranderingen staleigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 16:43

hoi bokkers.

Om te beginnen wil ik zeggen dat ik op een fijne rustige stal sta waar de paardjes 24/7 buiten staan en het altijd lekker rustig is. De voorbije 2 jaar stonden we er maar met 2 pensionklanten, mijn paard en zijn maatje die ik soms ook verzorg. en dan stond er nog het paard van de dochter van de staleigenaar.

Nu stond er in de winter vorig jaar al een ruiter met zijn wedstrijdpaarden. Die ruiter heeft een eigen stl, maar in de winter dropt ie enkele paarden bij ons. elke week staat er dan welweer een ander paard. Ik heb de indruk dat die erg bevoordeeld werd. Zo werd er speciaal een pad naar de stal gemaakt zodat zijn paarden kon kiezen wanneer binnen en buiten etc. Ook liet die ruiter altijd sprongen in de piste staan zodat wj niets meer konden den terwijl de afspraak met iedereen is altijd alles op te ruimen. ik heb toen de ingan eens dichtgebouwd met een muurtje van sprongen en toen had hij het wel door en was alles opgeruimt. (de staleigenaar bemoeide zich er niet mee zei die). Goed het werdweer zomer en we stonden weer rustig.

Nu word het weer winter en staat er weer 1 van zijn paarden, tot nu toe heb ik nog geen bevoordeling met hem gemerkt. Paard staat gewoon op de weide zoals de anderen.

Mijnn paard en zijn vriendje staan altijd op de grote wei en hebben een grote stal ter beschikking waar ze zelf binnen droog kunnen staan, omdat ze beide gevoelige hoeven hebben. Nu is er sinds 2 weken een nieuw paard van een meid (heb haar nog maar 1 keer gezien). Opzich leuk een nieuw maatje, hij staat in de weide langs mijn paard en over de draad heb ik ze al zien kroelen dus gezellig! Maar nu kwam ik vandaag op stal! heeft de staleigenaar een stukje draad herspannen waardoor dat paard in de grote stal kan en mijn paard en zijn maatje nergens meer droog kunnen staan -:(- Mijn paard staat met gescheurde hoeven en white line disease en zijn maatje heeft pas een zweer gehad en nu kunnen ze enkel in de blubber onder een mini afdakje schuilen. En hier ben ik het helemaal niet mee eens. Waarom moet dat paard die grote stal nu precies hebben terwijl er nog een kleinere stal ook is... (dat terwijl die grote stal een gewoon de stal is van het maatje van mijn paard en die in de winter in die stal staat als het vriest).

Ik heb de staleigenaar nu een sms gestuurd, maar een antwoord heb ik nog niet gekregen.. Ik ben erg boos dat die nieuwe weer bevoordeeld word in nadeel van mijn paard. Wat zouden jullie doen?

ralphtdw

Re: niet eens veranderingen staleigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:47

Moeilijk maar denk dat de enige oplossing is om te gaan praten. En als stal eigenaar wat wil gaan veranderen ze eerst contact met jou op gaan nemen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:51

Ik zou eerst eens rustig met stal eigenaar praten over wat jou dwarszit en over een mogelijke oplossing praten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 16:55

hij is er bijna nooit als ik er ben. Daarom heb ik een sms gestuurd. Daarbij vind mijn moeder dat ik niet mag klagen omdat ik minder stalgeld betaal dan de anderen (maar dat is omdat de staleigenaar familie van mijn overleden vader is en mijn vader dit nog geregeld had en omdat ik daar al 4 jaar sta en ik in 1 van de oude stallen ipv de nieuwe sta)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 16:57

Ik zou nieteens op zo een stal willen staan. Mijn boer vraagt mij toestemming voor alles, weide verplaatsingen etc.
Je hebt de stal niet voor niks dus ik zou hem opeisen en anders vertrekken.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 16:59

xSlvna schreef:
Ik zou nieteens op zo een stal willen staan. Mijn boer vraagt mij toestemming voor alles, weide verplaatsingen etc.
Je hebt de stal niet voor niks dus ik zou hem opeisen en anders vertrekken.

vertrekken is nietecht een optie. Ik betaal 120 per maand all in.en 24/7 weidengang (uitzondering bij gevaarlijke gladde weides in de winter). Andere stallen in de regio zijn veel druker, niet of amper buiten en 300/400 euro per maand. Dat kan ik als student gewoon niet betalen (dan houd ik niets meer over voor noodgevallen).

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:05

Oh hier zijn meer weides rond die prijsklasse. Nahja alsnog de stal opeisen en duidelijke afspraken maken over wat JOUW weiland is.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:06

Betaal jij voor die grote stal? Is dit echt 'jouw' stal? En die nieuwe meid verplaatst dus zonder te overleggen een draad waardoor jouw paard niet meer naar binnen kan? Vind dit nogal iets.. Heb je die meid al gesproken hierover? Ik zou de draad terug doen en dit eerst overleggen met zowel meid als staleigenaar. Lijkt me sterk dat zij zomaar kan bepalen dat haar paard wel even zomaar in die stal mag en jullie paarden niet meer.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:09

Het laatste deel is natuurlijk zeker niet oke, dat hoort in overleg te gaan.

Wel heb ik moeite met de toon in je bericht, het is naar als klanten vooral bezig zijn met kijken of ze niet achtergesteld worden. Een soort verandering in de maatschappij waarin sommigen het onderste uit de kan willen hebben en het altijd beter willen dan een ander.

Ik mis gewoon een stukje dankbaarheid, je staat voor minder op een goede plek. Ga in gesprek, voordat je daar niet meer welkom bent en later spijt hebt :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 17:10

MerleSimone schreef:
Betaal jij voor die grote stal? Is dit echt 'jouw' stal? En die nieuwe meid verplaatst dus zonder te overleggen een draad waardoor jouw paard niet meer naar binnen kan? Vind dit nogal iets.. Heb je die meid al gesproken hierover? Ik zou de draad terug doen en dit eerst overleggen met zowel meid als staleigenaar. Lijkt me sterk dat zij zomaar kan bepalen dat haar paard wel even zomaar in die stal mag en jullie paarden niet meer.

die stal kost niet meer of minder dan een andere stal. Dat is de stal van het weidemaatje van mijn paard. en die stal kwam rechtstreeks in hun weide uit zodat ze hier samen inkonden. Door een blessure stond dat weidemaatje ene tijdje in de stal van mijn paard zodat mijn paard nogsteeds buiten in die stal kon, maar die andere stal blijft gewoon de mijne. Ik weet niet of die meid de draad verplaatst heeft of de staleigenaar, ik ben boos dat dit niet met mij of met de eigenaar van het weidemaatje is overlegd en dat paard nu de dubbele stal heeft terwijl hij prima in een enkele stal kan die op zijn weide aansluit. In de andere stallen kunnen geen 2 paarden gelijk veilig binnen ook niet als schuilstal, dus een andere deur met hun weide verbinden is geen optie...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 17:11

ruitje schreef:
Het laatste deel is natuurlijk zeker niet oke, dat hoort in overleg te gaan.

Wel heb ik moeite met de toon in je bericht, het is naar als klanten vooral bezig zijn met kijken of ze niet achtergesteld worden. Een soort verandering in de maatschappij waarin sommigen het onderste uit de kan willen hebben en het altijd beter willen dan een ander.

Ik mis gewoon een stukje dankbaarheid, je staat voor minder op een goede plek. Ga in gesprek, voordat je daar niet meer welkom bent en later spijt hebt :)

ik ben zeker dankbaar en ik heb aangegeven een het ene super plek te vinden. ik kijk niet enkel naar bevoordeeld, wel naar of mijn paaard erdoor het slechter heeft...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:15

Ik had eerst de staleigenaar persoonlijk te woord gestaan voordat i kdit topic zou openen... misschien valt er gewoon over te praten en heeft ze niet door dat jij het zo belangrijk vind dat je paarden droog staan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 17:20

Tancreda4 schreef:
Ik had eerst de staleigenaar persoonlijk te woord gestaan voordat i kdit topic zou openen... misschien valt er gewoon over te praten en heeft ze niet door dat jij het zo belangrijk vind dat je paarden droog staan.

ik he hem ene bericht gestuurd maar hierop antwoord hij niet, personlijk zie ik hem maar 1 keer in de maand ofzo. Hij weet dat ik dit belangrijk vind, want ik heb hem nog gevraagd of die stal open kon zodat ze droog konden staan vorige keer.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:23

Wat heb je nu gesmst dan?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 17:25

waarom dat de weide herpannen is heb ik gevraagd en heb aangegeven dat ik mijn paard liever een droog plekje geef door zijn zieke hoeven en gevoelige benen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:26

Misschien eerst eens aan de eigenaar vragen waarom?
Misschien is er een heel logische verklaring voor.
Sorry, ik ben enigszins allergisch voor meteen blaten en bleren..... Dat kan altijd nog.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:26

Sms'en is niet erg handig om te doen. Ga er heen, je weet vast waar hij woont, of bel hem op, want zijn nummer heb je. En overleg gewoon eens inplaats van boos zijn en je achtergesteld voelen. Communiceren doe je niet via sms over dit soort dingen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 17:29

Dat heb ik gesmst Tica_81.
zorro. Hij woont op de stal, maar hij werkt veel of is bij zijn vriendin (die ik niet weet wonen), en op de momenten dat ik er ben is hij er dus niet. Telefoon neemt hij vaak niet op en als hij wat meld smst hij ook altijd.
Ik voel me nietecht achtergesteld, ik ben boos dat mijn paard zonder overleggen zijn plekje moet afgeven aan een nieuwe en dus erop achteruit gaat qua huisvesting en ik van niets weet.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:32

Ik was er persoonlijk snel klaar mee geweest: Hek naar oude stelling, zorgen dat mijn paard had wat ie vooraf ook al had.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 17:33

xSlvna schreef:
Ik was er persoonlijk snel klaar mee geweest: Hek naar oude stelling, zorgen dat mijn paard had wat ie vooraf ook al had.

ik wil natuurlijk wle iedereen te vriend houden. Als mijn bericht gewoon genegeerd word en ik krijg in de komende week de staleigenaar niet te pakken ben ik van plan dit te doen, dan zal hij wel contact opnemen als dat een probleem is.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 17:34

Waarom dan pas? Tot die tijd staat jouw paard in de blubber.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 17:37

xSlvna schreef:
Waarom dan pas? Tot die tijd staat jouw paard in de blubber.

omdat ik niet onnodig spannignen ga veroorzaken. Het is nu deze week mooi weer en er zijn nogwel droge plekjes op de weige (enkel geen droge schuilplaats meer). Het is vooral met het oog op de komende winter dat mijn paard en zijn vriendje die stal veel gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:08

Ohhhh ik dacht nav je OP dat het iets minder vriendelijk zou zijn.
Maar dat was meer stoom afblazen?
Misschien was het alleen voor nu even of is er een andere goede verklaring.
Ik hoop niet dat het daadwerkelijk zo is dat jouw paard nu slechter staat. Zou dat wel het geval zijn, zo zonder overleg en omdat die ander bijvoorbeeld meer betaald dan zou ik een goed gesprek aangaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 18:09

Anoniem schreef:
Ohhhh ik dacht nav je OP dat het iets minder vriendelijk zou zijn.
Maar dat was meer stoom afblazen?
Misschien was het alleen voor nu even of is er een andere goede verklaring.
Ik hoop niet dat het daadwerkelijk zo is dat jouw paard nu slechter staat. Zou dat wel het geval zijn, zo zonder overleg en omdat die ander bijvoorbeeld meer betaald dan zou ik een goed gesprek aangaan.

ik ben inderdaad erg boos en heb dat erg in de op laten doorschijnen. In mijn bericht heb ik gewoon vriendelijk om uitleg gevraagd :)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 18:14

Waarom bel je de staleigenaar niet gewoon ipv sms-en?