Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ilaan schreef:Mijne heeft ze nooit om. Ze staat rustiger zonder. Daarnaast heb ik altijd iemand naast de klep staan tijdens in of uitladen. Daarbij heb ik transportbeschermers ook omhoog zien schuiven bij het naast de klep stappen. Dan heb je alsnog de wond er zitten.
In sommige situaties is het inderdaad veiliger maar bedenk wel dat die dingen ook echt niet heilig zijn.
Lara_Silver schreef:ilaan schreef:Mijne heeft ze nooit om. Ze staat rustiger zonder. Daarnaast heb ik altijd iemand naast de klep staan tijdens in of uitladen. Daarbij heb ik transportbeschermers ook omhoog zien schuiven bij het naast de klep stappen. Dan heb je alsnog de wond er zitten.
In sommige situaties is het inderdaad veiliger maar bedenk wel dat die dingen ook echt niet heilig zijn.
Dit dus, hier hetzelfde twee personen naast de laadklep en de tijd er voor nemen. De trailer af op een normale manier traint zich net als het laden zelf.
cowgirlsam schreef:Als er niks fout gaat is het inderdaad niet noodzakelijk, maar je slaat jezelf voor je kop als dat dus wel gebeurd. Bovengenoemde reden dat een paard naast de klep stapt met laden/lossen maar ik heb helaas ook al eens mee mogen maken dat mijn paard in de trailer is gevallen en dat ik heel blij was dat hij die beschermers om had. Dit had in dit geval niks met rijgedrag van de chauffeur te maken...
mylittlejoy schreef:@ikke: op mijn oude stal is er eens een freak accident geweest waarbij transportbeschermers hadden kunnen helpen. Bij het uitladen van het eerste paard schrok deze en sprong vol op het achterbeen van het tweede paard. Met de hoef sprong deze op de Koot en sneed zo een pees doormidden; einde verhaal.
ilaan schreef:Mijne heeft ze nooit om. Ze staat rustiger zonder. Daarnaast heb ik altijd iemand naast de klep staan tijdens in of uitladen. Daarbij heb ik transportbeschermers ook omhoog zien schuiven bij het naast de klep stappen. Dan heb je alsnog de wond er zitten.
Sonja schreef:Ik gebruik nooit beschermers. Mijn paarden zijn alle drie supermakkelijk in- en uit te laden, staan rustig op de wagen, en ik rij rustig en anticiperend.
Ik vind transportbeschermers nare dingen. Paarden zijn ze doorgaans onvoldoende gewend (zie het rare lopen als ze ze omkrijgen) en als er echt een keer stront aan de knikker is, zakken ze af of gaan ze los, waardoor het leed nog veel groter wordt.
mylittlejoy schreef:@ikke: op mijn oude stal is er eens een freak accident geweest waarbij transportbeschermers hadden kunnen helpen. Bij het uitladen van het eerste paard schrok deze en sprong vol op het achterbeen van het tweede paard. Met de hoef sprong deze op de Koot en sneed zo een pees doormidden; einde verhaal.
Zelf heb ik ze meestal met beenbeschermers omstaan en daarover de transportbeschermers. Hooguit laat ik die laatste weg. Maar ik vind het wel prettig om er iets omheen te hebben zitten.