buiten rijden met handige app of smartwatch?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noompje86

buiten rijden met handige app of smartwatch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 22:01

Zelf speel ik graag met My Tracks, gewoon om dat het leuk is en ik een leuke bosrit nog een keer kan rijden als ik hem opgeslagen heb. Voor de crosstraining kan je hem we gebruiken maar is niet de beste keuze. Snelheid terug bekijken is natuurlijk wel grappig.
Mij lijkt het leuk als er een app zou zijn met maps voor ruiterroutes. En dan met een smartwatch hoef je niet moeilijk te doen en je telefoon uit je zak te halen. Je bent natuurlijk een bestuurder en net als ik de auto of met de fiets moet je niet met je telefoon spelen. Zien mijn knollies als van een vogel schrikken en daar gaan mn foon....
Iemand ervaringen met paardrijapps? Alles was ik zo vinden kan is vooral voor wandelen/hardlopen en fietsen....

Obelix95

Re: buiten rijden met handige app of smartwatch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:03

Endomundo
Kan je gebruiken voor heel veel verschillende sporten, waaronder ook paardrijden

Tamaraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:14

Ik gebruik runtastic. niet speciaal voor het paardrijden, er staan geen ruiterroutes oid op, maar je kunt bijna elke sport erop selecteren.

Ik vind het een fijne app :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 21:17

Ik gebruik endomondo. Heel fijne app, kan de route terug zien, maar ook de maximale snelheid, gemiddelde snelheid en afstand van de rit

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 23:56

Ik gebruik Locus om mijn routes op te nemen, afstanden en snelheid te zien.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd of hier mensen zijn met ervaringen met smart watches en rijden.

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 09:37

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 14:48

Heb nu een smartwatch :j !!!

Dit is mijn top 3:

VierRanger werkt leuk op foon en horloge! Best wel goed ook en je kan hem in stellen voor paardensport. En mocht ik een route opslaan kunnen jullie heb donwloaden en rijden. Best wel leuk. En gratis

My tracks kan op horloge maar je ziet alleen de snelheid en aantal meters, en terug lezen gaat niet heel gemakkelijk. Leuk maar er is wel beters te vinden.

CourseWalk kan op het horloge maar ik moet er nog ff meer mee spelen. App is voor de cross zoiezo geweldig. Aan de prijzige kan, maar is het wel waard. Voor gewone buitenritten niet geschrikt.

Heb nog een paar ander geprobeerd maar ik vind ze echt te veel voor hardlopen, met onnodige dingen als hartslagmeters en stappentellers. En een boel Maps achtige dingen, leuk voor als je de wel kwijt bent maar veder gaat je batterij snel op of je bereik is minder en je kaart blijft hangen.

Heb de Asus ZenWatch 2. Mijne doet android maar moet goed doen met Iphone.
Voor wat ie kan vind ik hem echt niet duur. Scherm is om mijn dunnen vrouwe pols wel wat groot, maar ik wil hem in de cross ook gebruiken en wel goed kunnen aflezen.

Volgende week heb ik mijn laatste cross van het jaar en zal ergens wel een verslagje makwn hoe dat met mijn nieuwe speeltje verliep.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 19:02

Ik ben heel benieuwd. Het is nog best een aanschaf, maar als het echt veel handiger is. (en alles is handiger dan een telefoon in je bh)

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 16:51

Zo na weer een tijdje dingen uitproberen.

Endomundo en Locus gaat niet samen met wear (horloge).
My CourseWalk gaat wel met horloge maar natuurlijk niet met de mijne |( Maar dat gaat nog wel komen. Smartwatches zijn nog zo nieuw en er zijn zo veel verschillende soorten van dat het best lastig is om een app te vinden die bijde doet. Als het goed is kan My CourseWalk al wel met Andriod maar ik heb een Andriod wear, en dat is dus net iets anders... Gelukkig zijn ze er wel mee bezig ook voor de Iwatch. Zei het forum.

Morgen heb ik mijn laatste cross van het jaar en ik ga CourseWalk proberen. En daarnaast Runtastic om op mijn horloge om mijn snelheid en afstand te kunnen zien.
Beetje jammer vind ik het wel.
Thuis werkte het prima foon piept als er een hindernis aan komt (dus als een "ouderwets" crosshorloge en Runtastic om af te lezen hoe hard we gaan.

Mochten jullie er ook aan denken om iets aan te schaffen. Kijk heel goed rond wat je wilt.
Andriod draait eigenlijk alleen de daar voor bedoelde apps, en je moet voor veel betalen.
Samsung ook en is niet de beste, het is mee voor hardlopen fitnes enz.
Appel ken ik niet, maar is vooral DUUR.
Asus (wat ik heb) draait bijna alle apps maar is nog niet lang genoeg op de markt om veel apps te hebben en ondersteund nog niet alles perfect.

We gaan het maar zo proberen morgen.

Ik heb het vooral over cross maar voor "gewone" buitenritten werkt Runtastic en My Tracks prima met het horloge, je hoeft niet telkens je foon te checken of hij het nog doet, en snelheid kunnen zien is gewoon wel leuk. En appjes en andere berichten komen ook voorbij als je dat instelt. Horloge trilt als je een berichtje of oproep krijgt en je kan korte berichten terug sturen zonder je telefoon uit je zak ( of bh) te hoeven halen.