Schriktraining bus of auto

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Schriktraining bus of auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 19:40

Ik ga schriktraining doen met onze haf, maar het probleem is een auto of een busje. Voor de rest gaat het heel goed, hoe kan ik dit oefenen in de bak? Want daar rijd niks langs.

jensvl

Re: Schriktraining bus of auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:11

Heb je een weide tot je beschikking?
Zo niet, heb je dan ervaring met schriktraining en het helpen van angstige paarden?
Want dan denk ik dat je de schriktraining op de baan zelf moet doen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:13

Auto de bak inrijden is de simpelste oplossing. Of anders op een ruim parkeerterrein oefenen.

deborah_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 01:25

Eens iemand zoeken die een busje heeft wat hij/zij even ter beschikking wil stellen voor jou. Zo kan je ermee oefenen, eerst laten ruiken als het niet aanstaat. Hem eraan laten wennen wanneer het niet aanstaat en rond het busje werken alsof het er niet is. Dan is de volgende stam hem aanzetten en eventueel iemand die er rustig mee rijdt en dat je hem er dan eerst naar laat kijken en dan telkens erlangsdoor probeert te gaan. Dit wel in een piste oefenen eerst, dat als ie het dan op een lopen zet dat je niet weg kan. Telkens als hij er minder op reageert belonen! Heeeeel veeeeel belonen als hij iets goed doet :)

opvangmoeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:45

Beste is eerst vanop de grond trainen met je paard, , eerst in de piste, als dat goed gaat, op staat, en zelf kalm blijven, en ook je veiligheid garanderen uiteraard!! Je kan dan eerst gewoon lang de baan, als het minder druk is, gaan en telkens hij goed doet, goed belonen, dat bouw je af als het me voedsel is en dan ga je, Goed zo of iets anders zeggen, als het maar altijd zelfde is wat je zegt, om te belonen, op den duur snappen ze het, je paard moet je vertrouwen, maar eerst moetje goede connectie hebben eer je dan wederzijds respect kan hebben, en zo leert ie je in alle vreemde situaties ook vertrouwen en jij hem goed te begeleiden!