Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
deborah_D schreef:Ik ban nog nooit afgestapt en laat hem ook altijd eens kijken, afstappen durf ik namelijk niet want als hij dan gaat lopen kan ik er achteraan gaan. Wat doe je als er een tractor aal volle snelheid afkomt en niet in snelheid verminderd?
kijk wel uit soms heb je slimme paarden die er gewoon doorheen gaan CharlotteJay schreef:deborah_D schreef:Ik ban nog nooit afgestapt en laat hem ook altijd eens kijken, afstappen durf ik namelijk niet want als hij dan gaat lopen kan ik er achteraan gaan. Wat doe je als er een tractor aal volle snelheid afkomt en niet in snelheid verminderd?
vast houden en tegen paard blijven praten t helpt om ze te laten draaien om hun achterhand heen door dat je de benen laat kruisen kennen ze niet rennenkijk wel uit soms heb je slimme paarden die er gewoon doorheen gaan
deborah_D schreef:Hij staat gewoon bij een vrouw op weide, ik kan wel eens aan een boer in de buurt vragen of hij me wil helpen. Ik ben vooral bang dat het ooit eens gaat mislopen ...
Ik ban nog nooit afgestapt en laat hem ook altijd eens kijken, afstappen durf ik namelijk niet want als hij dan gaat lopen kan ik er achteraan gaan. Wat doe je als er een tractor aal volle snelheid afkomt en niet in snelheid verminderd?
R_M schreef:Mijn paard had ook altijd zo'n angst voor tractors.
Ken je niet toevallig iemand met een paard die er niet bang voor is? Dat je samen met een braaf paard wat kan oefenen.
Dit heeft bij mijn paard goed geholpen om z'n tractor angst wat te overwinnen en hem wat zelfverzekerder te maken.
Het is nog altijd niet helemaal over maar al wel een heel stuk minder geworden daardoor.
Mando schreef:Ik probeer het er al 8 jaar uit te krijgen zonder resultaat
Als ze met de bobcat binnen komen staat alles door te eten en de mijne staat in de hoek