pony importeren vanuit Ierland

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikkyily

pony importeren vanuit Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 09:59

hoi allemaal.
Op het moment ben ik in Ierland en ben van plan om een pony meer naar nederland terug te brengen.
Aangezien er veel paarden vanuit Ierland worden geïmporteerd op het moment zal er vast wel iemand zijn die mij wat meer informatie zou kunnen geven.
Ik zou graag bedrijven willen weten die regelmatig naar Ierland gaan en wat de prijs er van is. Ik zie namelijk berichten via facebook dat mensen er rond de 500 euro voor hebben betaald maar ik kreeg een veel hoger bedrag van een paarden transportuur.
Zijn er ook mensen die mij meer kunnen vertellen over wat voor documenten je nodig hebt voor het vervoer?
Ik weet dat je een dierenarts verklaring moet hebben dat het paard gecheckt wordt 48 uur voor transport zodat je weet dat hij gezond genoeg is voor de transport. Ook natuurlijk een chip en een paspoort.
Maar misschien zijn er nog dingen waar ik totaal niet aan heb gedacht.

troi

Re: pony importeren vanuit Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:23

Ik zou contact zoeken met tinker bedrijven die regelmatig grote groepen paarden importeren, misschien kan de jouwe daartussen. Bedrijven die importeren voor kleine particulieren zullen veel duurder zijn.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:21

2mnd geleden kostte mij dit 600euro vanuit Galway

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 12:40

Vraag eens in een PB aan Punz of Bar, die zijn thuis in de Connemara's en komen ook geregeld in Ierland. Zij kunnen vast wel helpen of doorverwijzen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:30

Owen jones is een transporteur uit engeland die regelmatig alles afreist om paarden af te leveren of op te halen.

Deze transporteur word heel veel gebruikt door nederlanders en iedereen is er eigenlijk positief over.

Stuur hem ff een berichtje via facebook of zijn site met je vragen.
Ik weet zeker dat hij je wel kan helpen.