Scheerapparaat scheert bepaalde plekken niet meer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardje87

Scheerapparaat scheert bepaalde plekken niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 09:35

Alvast een goeiemorgen allemaal!

Ik heb een probleem, ik ben gisteren mijn haflinger wezen scheren zoals elk jaar met het zelfde apparaat maar liep deze keer op een probleem. Hij gaat op bepaalde plekken niet meer door de haren heen of in ieder geval niet in een keer.. Dit is dan voornamelijk bij de buik en bij de billen. Hij komt dat een soort van vast? te zitten in het haar en scheert niet meer. Mensen zijn nog wel scherp dus daar zal het niet aan liggen. Ik heb ook al bijna alle standen met de afstelknop gedaan en de bladen ook veranderd maar dan gaat het zelfs slechter. Ik olie hem elke 10 min zoals staat aangeschreven op het apparaat en maak hem telkens even schoon.

Wie o wie kan mij en mijn paard helpen?! Momenteel staat mijn paard er bij als een half geschoren lelijk eendje met haar uitval, wie red hem uit deze situatie :( :')

Hier ging mijn vriend even scheren omdat ik dat ding helemaal zat was vandaar dat het er misschien niet heel goed uit ziet, maar hier kan je zien om wat voor een apparaat het gaat een beetje. Gekocht bij de Epplejeck. Scheer elk jaar alleen mijn eigen paard . Heb hem nu 3 jaar . Dus niet veel gebruikt.

Afbeelding

Azmay

Re: Scheerapparaat scheert bepaalde plekken niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:37

Grote kans dat je scheerkop niet meer scherp genoeg is, dan moet je die eens (laten) slijpen :j

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 09:47

Dat zal toch niet? ik heb er pas 3 keer mee geschoren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:49

ik had na 1 x mijn paard scheren de messen al versleten :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:52

paardje87 schreef:
Dat zal toch niet? ik heb er pas 3 keer mee geschoren.

Ja hoor dat kan heel goed. Vaak zijn de messen van nieuwe apparaten ook niet mega scherp om mee te beginnen.
Als je dan 3x een dikke vacht scheert waar misschien ook nog zand in zit heb je ze zo bot.
Dus of even een nieuw setje halen (2setjes messen is sowieso fijn om te hebben) of laten slijpen :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:55

Ik denk dat je mesjes eens laten slijpen veel kan doen, de mijne waren ook gelijk bot na één scheerbeurt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:57

Zeker als je een ongewassen paard scheert (veel zand/stof/huidvet) gaat het snel hoor :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 10:01

Dat wilde ik dus net suggeren :+
Heeft je paard op die plekken toevallig een vettige vacht? Dat wil ook nog weleens problemen geven is mijn ervaring :j
En idd extra set messen kopen, is veel fijner voor als je net halverwege bezig bent en je messen ineens bot worden. Ik heb zelf 3 complete messensets bij mijn scheermachine, en zorg er altijd voor dat alles elk jaar netjes geslepen wordt zodat ik niet voor verassingen sta. Je weet namelijk nooit wanneer die dingen bot zijn. Soms na 3 of 4 paarden scheren, soms al na 1 exemplaar :=

paardje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 10:06

Super bedankt allemaal, en top advies. Heb net met Epplejeck gebeld en kan een nieuwe messenset zo komen halen. Dus paard kan weer kaal. Als er interesse naar is wil ik wel een eind resultaat foto er in zetten hier.

Nogmaals bedankt!

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 14:33

HTT -> SV

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 16:27

Hopelijk lossen nieuwe messen het probleem op. Ik had nl. Precies dezelfde problemen met dit apparaat (als het tenminste een Liscop Lite is) uiteindelijk weggebracht voor onderhoud en slijpen van de messen. Apparaat was prima alleen toch niet geschikt voor de dikke vacht van mijn paard :( ik heb nu een andere machine en geen problemen meer. Ik heb ook begrepen dat het slijpen van messen een vak apart is ..... Succes in ieder geval!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 19:49