paardrijden aan zee

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovesrosalie

paardrijden aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 20:27

Volgend jaar in de paasvakantie (2016) wil ik voor mijn verjaardag
gaan paardrijden aan zee (in België) met mijn eigen paard.
Welke badstad is het meest geschikt?
En waarmee moet ik rekening houden?

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:42

Ik ga altijd naar De Haan.
Je kan je wagen parkeren op parking Vosseslag (nu bereikbaar via de Kennedylaan, er staan wegwijzers vanuit Vosseslag)
Als je dan eerst het ruiterpad door de duinen neemt, is je paard al wat van zijn overtollige energie kwijt voor je het strand op gaat.

- Je hoeft er geen speciaal nummer op je zadeldoek te hangen (in de meeste andere badsteden wel)
- je hebt geen golfbrekers die in de weg liggen
- hou er rekening mee dat je enkel op het strand mag bij laag water en onder de vloedlijn moet rijden, liefst zo dicht mogelijk bij het water.

Kijk wel even voor de zekerheid wanneer je het strand op mag, ik denk in de paasvakantie pas na 19u. Voor de paasvakantie mag je nog overdag ook dacht ik?

Hier staat in ieder geval uitgebreide info over de meeste badsteden verzameld: http://www.aleashop.be/nl/weetjes/paard ... ische-kust
Kijk voor de zekerheid wel nog even op de website van de stad zelf, ik weet niet hoe actueel de bovenstaande webpagina is.

Enne... als het de eerste keer is voor jou en je paard: dan is een rustig en ervaren vriendje misschien wel aan te raden?

Sita77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:44

Vanaf de paasvakantie in de meeste badsteden verboden tijdens de dag....

lovesrosalie

Re: paardrijden aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-15 21:42

@Ashkerlon: dankje voor de info, ik ga die site zeker bekijken!

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:02

Alle info over paardrijden aan de Belgische kust kun je lezen op de website van Ruiteren & Mennen. De info is altijd Up to Date, want hij wordt bijgehouden door het Vlaams Paardenloket en geregeld geüpdate.

http://www.ruiterenenmennen.nl/C125-Reg ... -2015.html

Op de routeplanner hebben we al een aantal ruiterroutes langs de Belgische kust staan, maar er kunnen er nog veel meer bij.
Dus voor wie nog routes weet: Teken ze even op een kaartje in en geef ze aan ons, zodat toeristen gelijk de uitrij mogelijkheden kunnen zien die de Belgische kust te bieden heeft.
Wij nemen alle aantrekkelijke routes, die veilig zijn en waar paarden welkom zijn op de routeplanner op.

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 09:15

Ik volg even. Ik zou ook graag eens naar zee gaan maar ben aan het twijfelen tss de Belgische en nederlandse kust. Kennissen hebben me Nieuwvliet aangeraden... Maar De Haan of De Panne zeggen me ook wel wat

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 10:11

VdBA schreef:
Ik volg even. Ik zou ook graag eens naar zee gaan maar ben aan het twijfelen tss de Belgische en nederlandse kust. Kennissen hebben me Nieuwvliet aangeraden... Maar De Haan of De Panne zeggen me ook wel wat

Nieuwvliet is natuurlijk geweldig om te rijden, maar hou wel rekening met de mogelijkheid van drijfzand.
Er zijn al meerdere ruiters in de problemen gekomen hierdoor. Inmiddels staat dit gevaar wel met borden op het strand aangegeven, maar er blijft een risico.

http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =565#stap4

.

VdBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:59

Oh! Goed om te weten! Bedankt voor de waarschuwing