Napie schreef:Ik zoek dus routes waarbij je geen kaart hoef te lezen maar puur bordjes moet volgen. Beetje het idee van veluwetrail. Kaart kan ik al mennend nauwelijks volgen. Ik zie slecht waar ik ben en moet elk kruispunt op de kaart kijken met een onrustige pony
Dan zijn genummerde ruiter-en men knooppuntroutes zeker ideaal voor u. Deze routes zijn in het veld gemarkeerd, waardoor u gewoon de route van knooppunt naar knooppunt hoeft te volgen. Zoals ik al eerder heb geschreven zijn er reeds meerdere van dit soort gemarkeerde routestructuren te vinden in Nederland, België en Duitsland.
In Noord-Brabant liggen er knooppunt-routes in Maashorst, Deurne, Cranendonck, Leende en verder op de grens met Limburg en België. In de nabije toekomst worden er nog meer aangelegd.
Zoals gezegd, plan je je route thuis. De knooppunten staan op het uitgeprinte kaartje. Handig is om deze nummers op een armbandje te schrijven of gewoon op je hand, dan hoef je niet op de kaart te zoeken.
Mocht e.e.a. nog niet duidelijk zijn, neem dan gerust even telefonisch contact op met Ruiteren & Mennen.