Wanneer is er spraken van een kapotte cap ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Wanneer is er spraken van een kapotte cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-15 17:01

Hallo Bokkers ,

afgelopen zondag ben ik erg hard van mijn tinker afgevallen in de bossen. Waar mijn tinker precies van schrok dat weet niemand, het ging snel en erg hard. Ik ben met mijn hoofd op de rechter kant op de grond terecht gekomen , mijn linker cap het kapje van lucht toevoer ( of hoe noem je dat ?) die is afgebroken.

Hoe kun je nu zien dat de Rij helm nu ook van binnen stuk is ? Of is het alleen maar het kapje ? Moet ik toch een nieuwe cap komen ? Ik heb een Harry Horse Mistral cap .

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 17:06

Als je zo'n harde smak hebt gemaakt zou ik toch maar een nieuwe kopen.

Ik ben ook een keer gevallen en aan mijn cap was zo gewoon niks te zien. Tot ik na 2 maand de voering (die verwisselbaar was) eruit haalde en zag dat hij aan de binnenkant daadwerkelijk flink gescheurd was. Als ik nog een keer was gevallen was in tussentijd zou mijn cap doormidden zijn gegaan. Dus die is toen gelijk de container in gegaan toen ik er achter kwam!

Dus even onder de voering aan de binnenkant kijken als het mogelijk is en anders gewoon voor de zekerheid een nieuwe kopen!
Het EU keurmerk die erin zit geld niet meer als je er mee gevallen bent dus hij is gewoon niet meer veilig.

Mizora

Re: Wanneer is er spraken van een kapotte cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:41

In principe beschermt je cap al na 1x vallen een stuk minder. Hij moet dus inderdaad vervangen worden na een stevige bal, zelfs al zie je de schade niet.

mmajar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:44

Gelukkig dat je cap kapot is! Als je bedenkt wat er met je hoofd had kunnen gebeuren..
gauw een nieuwe kopen

dreamheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 08:55

Er wordt altijd gezegd na een flinke val een nieuwe kopen. Maar of dat helemaal waar is..? Ik zou maar een nieuwe kopen :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 09:08

HAR > RUI

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 16:34

Een moderne cap beschermd met het zelfde principe als een fietshelm, enkel het uiterlijke is anders.
De cap bestaat uit drie grote delen : het binnenwerk waarmee hij op je hoofd steunt, de buitenste schaal als verfraaiing en daar tussen zit een schuimlaag.
Het doel van deze schuimlaag is dat ze de energie die vrijkomt bij een val absorbeert door samengedrukt te worden.
Deze samendrukking kan slechts een keer gebeuren, meestal zal je zien dat na een flinke val de schuimlaag meer of minder dunner is geworden daardoor zal ze een volgende keer de energie niet absorberen maar gewoon doorgeven naar je hoofd.
Dus een nieuwe cap kopen na een val, waarbij je cap de val heeft gebroken, is geen fabel maar de waarheid.
Bij fietshelmen zijn er enkele merken die korting geven bij de aankoop van een nieuwe helm als je een beschadigde helm inlevert, samen met een beknopte beschrijving van wat er is gebeurt.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 20:08

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties: een nieuwe kopen! Better safe than sorry…

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 22:35

Een nieuwe kopen inderdaad, je hoeft het niet aan de buitenkant te zien. Kan van binnen flink gescheurd zijn!

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 15:31

Je kan ook je cap op laten sturen door de winkel waar je hem hebt gekocht, dat heb ik ook gedaan, nadat ik er zelfs twee keer me was gevallen. Toen bleek wel dat ik een nieuwe moest, was ook wel te verwachten... Ik zou als ik jou was ook gewoon een andere aanschaffen, het gaat wel om je hoofd en dan kun je maar beter voorzichtig zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:19

Sowieso bij een val op je hoofd een nieuwe cap kopen, ook wanneer hij niet zichtbaar beschadigd zou zijn geweest!

7249787

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:40

Inderdaad een nieuwe kopen, vooral bij zo'n harde val!

babbel_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:42

Ik denk ook dat het beter is om een nieuwe te kopen! beter het zekere voor het onzekere!

Shawn_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:27

Met een flinke val zou ik 'm sowieso goed na laten kijken als je niet direct een nieuwe wilt kopen, anders het zekere voor het onzekere nemen en een nieuwe halen, je weet nooit zeker of er van de binnenkant niets fout zit.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 15:40

Afbeelding
Als ie er zo uitziet moet je hem zeker vervangen :+. Dit was mijn cap na een val op het hoofd.

Maar zonder gekheid. Na een val op het hoofd zou ik idd de cap vervangen...

ilseilse2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 16:35

Ik zou zeker een nieuwe aanschaffen voor de zeker heid!