Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Elienee schreef:nouja, ben ik de enige die hetzelfde zou doen,
Als een paard zijn oren naar mij platlegt wanneer ik er voorbij wil krijgt deze van mij ook gewoon een tik.
dit is gewoon geen acceptabel gedrag naar de persoon toe. Moest de stalhulp bij mij op stal dit doen zou ik gewoon akkoord gaan. Ok, deze keer zal ze misschien niet kunnen bijten hebben, maar wanneer je dit gedrag toestaat kan er op een volgend moment wel de kans bestaan dat je paard gaat bijten.
nu praat jij deze persoon slecht terwijl je niet eens weet of deze effectief achter je rug terwijl jij niet aanwezig bent je paard mept...
Toch maar eens om je heen gaan kijken naar een stalling waar je paard wel netjes wordt behandeld. Hij geeft een signaal af dat hij het daar niet naar zijn zin heeft. Je hebt nu zelf kunnen zien waarom (en wie weet wat er nog meer mis is...) En met zulk personeel en een stalhouder die het niet interesseerd zou ik snel mijn biezen pakken.Citaat:nu merk al de laatste maanden dat mijn paardje niet meer zo lief is als begin en maand geleden!
Elienee schreef:nouja, ben ik de enige die hetzelfde zou doen,
Als een paard zijn oren naar mij platlegt wanneer ik er voorbij wil krijgt deze van mij ook gewoon een tik.
dit is gewoon geen acceptabel gedrag naar de persoon toe. Moest de stalhulp bij mij op stal dit doen zou ik gewoon akkoord gaan. Ok, deze keer zal ze misschien niet kunnen bijten hebben, maar wanneer je dit gedrag toestaat kan er op een volgend moment wel de kans bestaan dat je paard gaat bijten.
nu praat jij deze persoon slecht terwijl je niet eens weet of deze effectief achter je rug terwijl jij niet aanwezig bent je paard mept...
Billy schreef:Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het dier dreigt omdat het een klap verwacht...
Van mij had ze ook heel duidelijk te horen gekregen dat ze met haar takken van mn paard af moet blijven....
Zeker als een dier voorheen vriendelijk was zou ik toch mijn bedenkingen hebben bij dit soort acties...