Mond

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

floripori17

Mond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 20:45

hallo Bokkertjes,
mijn paard heeft al sinds ik haar ken bepaalde trekjes. De een komt meer voor dan de andere, maar ik merk ook dat ze laatste tijd steeds meer worden ?!

1.) Met haar mond doet ze vreemde dingen, ze lijkt dan haar onderkaak scheef onder haar bovenkaak te houden, waarbij je dan net 1 vinger tussen zou kunnen passen. (zie foto's)

2.) Ze gooit haar hoofd in de lucht, deze heb ik meer het idee dat het stres gerelateerd kan zijn, omdat ze het vaak doet als ze moet werken, ook gewoon aan de longeerlijn bijv.

ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft ! laat maar horen
groetjes,
flo

Afbeelding

Afbeelding

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Mond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:25

Gebroken kies misschien? Ik zou er een goeie gebitsverzorger /dierenarts bij halen om naar haar tanden te laten kijken. Ik denk dat je dan al veel te weten komt

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 21:32

Wel nee, maak je niet druk. Mijn paard doet dit al sinds hij een baby is. Het is gewoon een soort van tic. De mijne doet het bij het aansingelen en als hij ongeduldig is en moet wachten.
Het is een soort oversprong gedrag. er zijn mensen die het een stalondeugd noemen, maar ik zou niet weten waarom het trekken van gekke bekken een ondeugd is.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 22:16

mrie schreef:
Wel nee, maak je niet druk. Mijn paard doet dit al sinds hij een baby is. Het is gewoon een soort van tic. De mijne doet het bij het aansingelen en als hij ongeduldig is en moet wachten.
Het is een soort oversprong gedrag. er zijn mensen die het een stalondeugd noemen, maar ik zou niet weten waarom het trekken van gekke bekken een ondeugd is.

ja precies, dat is het hem ook, ze doet dit al 4 jaar (misschien wel langer) anders zou ik ook denken dat het iets met het gebit is. Maar haar hoofd in de lucht gooien weet ik niet zeker.

Cinzia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 22:19

Mijn PRE doet dar ook bij stress of ongeduld. Bvb bij het wachten op zijn voer.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:24

Ik verplaats het topic van MD naar OPG, omdat het daar beter past.

MD >> OPG

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:38

Het kan inderdaad een uiting van stress zijn.
Hoeveel uur per dag komt je paard buiten (los)?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:41

Dat zwaaien duidt vaak op stress of irritatie :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 21:03

Dat met die mond ken ik dan weervan een paard van een kennis van me wat een maagzweer bleek te hebben.
Misschien handig om te kijken of dat zo kan zijn

Dat zwaaien met het hoofd inderdaad ongeduldigheid, zag het vroeger vaak bij de dravers! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:23

ellepel schreef:
Dat met die mond ken ik dan weervan een paard van een kennis van me wat een maagzweer bleek te hebben.
Misschien handig om te kijken of dat zo kan zijn

Wou ik net zeggen! Die van mij doet dit ook, al aantal keer bij de tandarts geweest, maar nog geen verbetering. De laatste tandarts opperde dat dit ook een uiting van maagproblemen zoals een maagzweer kan zijn, dus dat is wellicht ook het overleg met een dierenarts waard.