18 jarige 8 jaar geleden bereden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ambertjeluna

18 jarige 8 jaar geleden bereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 21:07

Hallo,

Mijn oom heeft een paard van ongeveer 18 jaar.
Ze is al 8 jaar niet meer bereden. Ze kan een halster aan maar moeilijk.
Ik zou graag een beetje meer vertrouwen met haar opbouwen. En meer met haar kunnen doen. En eventueel op haar willen rijden.

Wat kan ik daarvoor doen ?
Alle tips zijn welkom :)

WendyLotte

Re: 18 jarige 8 jaar geleden bereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:09

Hulp zoeken in je buurt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:11

Ga opzoek naar een manege... en waag je niet aan de onopgevoede paarden van je oom.
Paardrijden is al gevaarlijk genoeg... zoek het niet op. In je andere topic heb je het over een 8 jarige die niks kent en nu een 18 jarige die al jaren alleen maar in de wei loopt.

Het enige wat je zou kunnen doen is je oom vragen zijn paarden naar een trainingsstal te brengen en dan na een aantal maanden met de mensen van de trainingsstal gaan leren hoe je de verzorging en rijden van een paard kan oppakken en onderhouden. Maar vermoed dat je oom daar geen geld in wil steken.

Ambertjeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 21:14

Evelijn schreef:
Ga opzoek naar een manege... en waag je niet aan de onopgevoede paarden van je oom.
Paardrijden is al gevaarlijk genoeg... zoek het niet op. In je andere topic heb je het over een 8 jarige die niks kent en nu een 18 jarige die al jaren alleen maar in de wei loopt.

Het enige wat je zou kunnen doen is je oom vragen zijn paarden naar een trainingsstal te brengen en dan na een aantal maanden met de mensen van de trainingsstal gaan leren hoe je de verzorging en rijden van een paard kan oppakken en onderhouden. Maar vermoed dat je oom daar geen geld in wil steken.

Van hem mag het wel maar hij wil er niet voor betalen , mijn ouders wel maar we willen nog even afwachten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:15

Als je oom de moeite niet heeft genomen om er in al die jaren iets mee te doen en ze op te voeden of opgevoed te houden, denk ik niet dat het aan jou is om dat te gaan doen, veels te gevaarlijk.

Overigens als dit paard 18 is en 8 jaar niet is bereden, maar daarvoor wel netjes beleerd en doorgereden, dus zeg van haar 5e tot 10e, zou ze nog steeds alles moeten weten, zij het wat roestig.
Maar gezien je verhalen over niet eens halsters om kunnen doen, lijkt me dit paard en het onbeleerde paard klusje voor ervaren mensen niet voor een 15 jarige, daar krijg je ongelukken van, zeker met jouw omschrijving van stijgerende en weglopende en bijtende paarden.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:18

Laat je ouders geld steken in een leuk leasepaard dat al van alles gezien en gedaan heeft... dat is veiliger en leer je veel meer van.
Leuk dat je oom paarden in een wei heeft lopen maar daar ben jij niet verantwoordelijk voor.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:19

Hoe oud is dit paard nu echt? In dit topic 18, in je vorige is ze 8 en onbeleerd? Bestaat dit paard wel?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:43