Een nieuwe cap, moeilijk!

Moderators: NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola, Essie73, Coby, Firelight, balance, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KletsKoekje

Een nieuwe cap, moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 20:44

Ik heb nu al een aantal jaar deze cap; de Harry's horse Pro Plus
Afbeelding

Ik zit al een tijdje te denken aan een nieuwe cap aanschaffen, ik vind het niet echt schoon meer van binnen en wil ook graag een net iets mooiere cap. Deze cap heeft geen uitneembare binnenvoering wat ik wel erg graag wil.

Ik ben vandaag bij de Divoza geweest om wat caps te bekijken en passen.
Ik had o.a de Uvex in gedachten maar vind die mij echt compleet niet staan.
Sowieso vind ik geen enkele cap staan, behalve natuurlijk (voor mij) mega dure caps waaronder KEP.
Wat mij zo tegenstaat is dat alle caps voor mijn gevoel - even overdreven uitgedrukt - zeg maar 4 cm aan de zijkant van mijn hoofd uitsteken en zo groot..
Daarnaast is de cap collectie erg beperkt bij Divoza, dit heeft te maken met een nieuw tussen keurmerk wat volgen jaar in gaat als ik het goed begreep. Wel ben ik er in ieder geval wijs uit geworden dat de maat 57 die ik nu heb, gewoon bij alle merken die ik gepast heb mijn maat is.

Nu ben ik op internet aan het rondneuzen wat ik mooi vind en in budget past.
Wellicht hebben jullie tips, of ervaringen met de caps die mij nu aanspreken.
Mijn eisen - uitneembare binnenvoering - zwart met (in mijn ogen) subtiele extra's zoals paar steentjes - budget tot ongeveer 150 euro.

Hier een lijstje wat ik nu op het oog heb ;

Afbeelding
Premiere Rijhelm Aspire Crystal En-1384 Zwart

Afbeelding
Horka Veiligheidsruiterhelm Arrow Carbon Zwart * Deze vind ik wel wat hebben maar van de andere kant twijfel ik erg of dit mooi zal staan omdat het toch niet echt zwart-zwart is volgens mij

Afbeelding
Afbeelding
VEILIGHEIDSHELM BR VIPER PRO SWAROVSKI
* Deze vind ik echt wat hebben, misschien wat to much maar toch spreekt het me aan!

Misschien hebben jullie nog wat ideeen na het zien van bovenstaand lijstje of zelfs ervaring met een van deze caps! Hoor het graag :)

Koekeroekus

Re: Een nieuwe cap, moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:49

ik zou gewoon even wachten tot dat dat nieuwe keurmerk er is. Heb je veel meer keus.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 20:51

Daar heb je gelijk in maar wil het eigenlijk al een tijdje en heb nu echt die drang (als ik het eenmaal in mijn kop heb zitten...) ik vind mijn huidige cap gewoon niet meer fijn/fris

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:54

Ik heb die BR gepast in de winkel, ik vond hem persoonlijk erg 'los' zitten. Wel de goede maat (maat kleiner kreeg ik niet op mn hoofd :)) ) en t bandje ook strak genoeg. Ik had erg het idee dat als ik zou vallen de cap van mn hoofd zou vallen en als een cowboy hoed aan mn nek zou hangen. Nu heeft iedereen natuurlijk een ander hoofd := maar ik vond het geen veilig gevoel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:03

Caps.. wat een drama hier :+
Ik heb maanden gezocht naar een bruine cap die goed zat.. Ik heb een klein hoofd, dus niks pastte en ik zag er uit als een muppet met zo'n gigantisch ei op mijn hoofd :+
Uiteindelijk kwam ik er een tegen van Casco, een kindermaat, met zo'n draaiwieltje waarmee je de cap echt precies naar je hoofd kan aanpassen, en dat vind ik echt heel fijn! Zeker als je via internet koopt en dus niet kan passen, dan kan zo'n systeem wel handig zijn wellicht :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 21:36

vriendin heeft de br viper.. vind het een superfijne cap!

GrimFandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 02:17

Uiteindelijk moet je ze echt gewoon passen. Het draagcomfort is toch belangrijker dan of je de steentjes er op wel of niet leuk vind. Al begrijp ik natuurlijk wel dat je een cap wil die je er leuk uit vind zien.

Ik vond het ook moeilijk. Ik heb lang gekeken naar de duurdere modellen van Casco, die spreken mij persoonlijk wel aan. Het probleem met 200 euro uitgeven aan een cap is echter dat het wel de bedoeling is dat hij bij een goede tik direct moet worden vervangen. Het is al eens eerder gebeurd dat ik een dure helm (fietsen) op korte termijn moest vervangen, en dan ga je er wel twee keer over nadenken.

Uiteindelijk ben ik dan toch voor een wat meer middenklasse prijs cap gegaan. Die zijn gemiddeld wel wat groter en lomper. Maar ook daar zitten wel wat aardige modellen tussen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 09:21

Ik heb inmiddels de BR Viper aangeschaft. Ben er super blij mee , de cap is heel fijntjes (enige cap die mooi zit en niet als een bloemkool op mijn hoofd), licht gewicht en ook nog eens mooi.
Helemaal blij en geslaagd dus :)

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:51

Ziet er uit als een mooie, fijne cap. Ziet er inderdaad ook niet grof uit. :j
Veel rijplezier ermee.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:14

Ik heb geloof ik ook die Harry's Horse Pro Plus (hij lijkt er in ieder geval erg op), en die vind ik veel fijner en lichter dan die ik daarvoor had (dat was echt een joekel). Viper ziet er ook fijn uit.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 20:20

Die lijkt echt verschrikkelijk veel op mn harrys horse challenge :+ beetje nageaapt