Niet passende cap

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ares00

Niet passende cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:55

Hoi,
Ik zit met een probleem.
Niet zo heel lang geleden heb ik een nieuwe cap aangeschaft.
In de winkel heb ik verschillende soorten en modellen aangehad en deze paste daar het beste.
Nu ben ik hiermee beginnen rijden en deze schoof, ging langs alle kanten stuiteren, ...
Hebben jullie soms een merk dat jullie aanraden, liefst niet te duur? Ik ben zelf nogal teleurgesteld dat deze cap dan toch niet past aangezien dit niet de meest goedkope spullen zijn.

Alvast bedankt
Laatst bijgewerkt door Ares00 op 23-10-15 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Horseloverl

Re: Niet passende cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:56

Charles owen

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:57

uvex, welk merk heb je nu?

Ares00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 15:59

LiannePuthzy schreef:
uvex, welk merk heb je nu?

Ik denk harry's horse

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:59

Ligt er precies aan hoe je hoofd gevormd is ;) ik heb nu een samshield, omdat deze bij mij perfect zat. Een charles owen vond ik daarentegen weer verschrikkelijk zitten. Ik zou dus terug gaan naar de winkel en vragen of je hem kunt ruilen.

Ares00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 16:03

Ballard_L schreef:
Ligt er precies aan hoe je hoofd gevormd is ;) ik heb nu een samshield, omdat deze bij mij perfect zat. Een charles owen vond ik daarentegen weer verschrikkelijk zitten. Ik zou dus terug gaan naar de winkel en vragen of je hem kunt ruilen.

Is inderdaad een idee...
Maar ondertussen had ik zoiets van, ach het zal nu wel lukken, dus is er al veel mee gereden.
Ik denk niet dat ze deze nu nog zouden terugnemen.
Samshield is vrij duur niet?
Het is gewoon dat dit nu al de tweede keer is en het een erg vervelende zaak blijft.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:10

Ares00 schreef:
Hoi,
Ik zit met een probleem.
Niet zo heel lang geleden heb ik een nieuwe cap aangeschaft.
In de winkel heb ik verschillende soorten en modellen aangehad en deze paste daar het beste.
Nu ben ik hiermee beginnen rijden en deze schoof, ging langs alle kanten stuiteren, ...
Hebben jullie soms een merk dat jullie aanraden, liefst niet te duur? Ik ben zelf nogal teleurgesteld dat deze cap dan toch niet past aangezien dit niet de meest goedkope spullen zijn.

Alvast bedankt

Mag ik vragen wat voor maat je hebt?
Wellicht kan de maat gewoon te groot zijn voor jou hoofd.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:12

Merk cap hangt echt van de vorm van je hoofd af wat goed past.
Daarnaast moet een cap je ook een beetje staan (voor zover dat mogelijk is :+ )
Ik vind uvex caps bijvoorbeeld best fijn zitten, maar het ziet er absoluut niet uit bij mij. Ik heb meer een ronde cap nodig.
Ga gewoon naar een goede winkel met een ruim assortiment. En een goede cap hoeft geen 300 euro te kosten als je dat niet wil, maar als je budget maar 50 is wordt de keuze ook erg beperkt. En volgende keer gewoon retour brengen als je met rijden gelijk al merkt dat het toch niet past.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:17

Ik zou opzoek gaan naar een verstelbare cap (als je die nu nog niet hebt?). Ik heb er een van harrys horse (challenge) en ben er erg tevreden mee, maar ik denk dat je inderdaad beter een ander merk kan zoeken ivm hoofdvorm.

Misschien kan je hem terug brengen (kan altijd proberen), anders op marktplaats zetten voor een koopje. Mn oude cap laatst voor 20 euro verkocht (die ik voor 75 had gekocht), er zijn altijd mensen die een reserve willen

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:21

Ik heb me ook ooit laten vertellen dat je hoofd bij inspanning wat van vorm kan veranderen door je bloeddruk enzo.

Het zou dus ook kunnen dat hij wel goed zit als je er niets mee doet, maar zodra je ff aan net rijden bent, dat hij dan gaat knellen of op een andere manier niet meer lekker past.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 17:26

palousa_boy schreef:
Ik heb me ook ooit laten vertellen dat je hoofd bij inspanning wat van vorm kan veranderen door je bloeddruk enzo.

Het zou dus ook kunnen dat hij wel goed zit als je er niets mee doet, maar zodra je ff aan net rijden bent, dat hij dan gaat knellen of op een andere manier niet meer lekker past.

Klopt dat had ik ook.
Zat perfect maar na paar uur rijdrn knelde die en was dus te klein voor me.

Heb die nu ook te koop staan, tevens ook een vetstelbare casco cap.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:12

Ik verplaats dit topic van HAR naar -> RUI waar het beter past.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:26

Er is niet echt 1 goed merk, het hangt er vanaf wat bij je hoofd past.
Zelf gebruik ik gewoon een Harrys horse cap.
Ik zou naar een grote paardenwinkel gaan waar je meerdere exemplaren hebt :) .

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 18:30

Ik heb bij het kopen van mijn cap (een harry's horse) de tip gekregen dat ie zo moet passen dat ie nergens knelt. Maar je moet zonder bandje vast voorover kunnen buigen en dan mag ie niet af vallen.

Ik zou je cap toch mee terugnemen naar de winkel. Je probleem gewoon netjes uitleggen. Nee heb je, ja kun je krijgen. ;)

GrimFandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:12

Niet elke cap is geschikt voor ieder hoofd. Probeer er gewoon een paar uit. Qua kwaliteit maak ik me niet echt zorgen zolang ze aan de standaard criteria voldoen.

Zelf vind ik de verstelbare caps van Casco heel prettig. Maar mijn vriendin vindt ze bijvoorbeeld weer lelijk en oncomfortabel. Is persoonlijk.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 20:52

Hier maat M van casco cap wat: 54 tot 57 is als ik het goed zeg uit me hoofd. Die staat nu ook te koop. Heb nu een nieuwe van BR en daar 59 van.