italiaanse springsport

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingeoedzes

italiaanse springsport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 10:57

hallo allemaal,
een paar jaar geleden is het paard wat ik 2 jaar lang gereden hebt zomaar verkocht.
ik heb heel lang niets van hem gehoord en werd al bang dat ik nooit meer iets van hem zou horen.

nu heb ik hem eindelijk gevonden op internet en het blijkt dat hij in italie in de springsport actief is.
zijn naam is DOLLARDPRINS.

nu staat er altijd F.C. bij de klasse en/of resultaten.
ik kan geen italiaans en zou graag willen weten wat dit betekend.

het zou helemaal leuk zijn als iemand misschien contacten heeft in italie die me in contact kunnen brengen. maar die kans is volgens mij erg klein.

ik wil alleen maar weten of het goed met hem gaat want het was hier in nederland niet het makkelijkste paard.

mvg inge

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:10

Ik heb even gekeken, maar ik denk dat het betekent dat het paard niet geklasseerd is voor een echte plaatsing in het eindklassement? De ruiter is Pietro Borgia.

Ik vond wel deze foto, is dit het juiste paard?
Afbeelding

Leuk dat je hem terug hebt gevonden. Ik heb zelf met behulp van heel intensief googelen ook een fokproduct terug gevonden in Dubai :) Dus snap dat je blij bent! Ik heb destijds de ruiter gewoon gemaild en via Facebook benaderd.

ingeoedzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 14:13

het zou kunnen dat het dit paard is idd.
ik weet het alleen niet zeker. voor mijn gevoel was hij wat donkerder.

ingeoedzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 21:28

Amaryllis schreef:
Ik heb even gekeken, maar ik denk dat het betekent dat het paard niet geklasseerd is voor een echte plaatsing in het eindklassement? De ruiter is Pietro Borgia.

Ik vond wel deze foto, is dit het juiste paard?
[ Afbeelding ]

Leuk dat je hem terug hebt gevonden. Ik heb zelf met behulp van heel intensief googelen ook een fokproduct terug gevonden in Dubai :) Dus snap dat je blij bent! Ik heb destijds de ruiter gewoon gemaild en via Facebook benaderd.

mag ik vragen waar je deze foto hebt gevonden?
ben erg benieuwd zou graag willen weten hoe het met hem is.

Amaryllis

Re: italiaanse springsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:30

Google! ;) ik zocht op de naam van het paard en toen zag ik ook een website waar de naam van de ruiter op naar voren kwam. Exact weet ik het niet meer.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:06

Ik kon het niet laten om ook te googelen toen ik dit zag ;)

http://www.cavaldonatocommunication.com/?p=2470 Deze website vind ik. Daarop staan paard en ruiter benoemd, inderdaad de ruiter die eerder ook genoemd wordt.

De google-translate vertaling van een stukje op de website (ik kan ook geen italiaans, google ook niet echt trouwens):
De eerste renner van Scuderia La Villa, Pietro Borgia, nooit niet worden gesproken over, gezien het aantal verplichtingen en (goed) voorstellingen waarmee de sporter is onvermoeibaar meten in dit succesvolle seizoen. Het afgelopen weekend zag hem concurreren in de wedstrijd georganiseerd door Naz.A5 * Etrea Sport Horses met diverse mounts (zoals gewoonlijk). Laten we aannemen, in de eerste plaats wijzen op de goede prestaties van ondersteunde rijden Italiaanse Sasha Basini (Wow show Jumping): Netto en derde plaats vrijdag 25 september in de C140-time (26 paren in het begin) en het debuut van het duo in GP in twee runs (C145 ) zondag 27 september. Komt ook nog een leuke plaatsing zaterdag 26 september rijden Stecher van Basini: Netto en vierde positie in de C130-tijd (alleen kwaliteiten II, 32 paren concurrerende). Flatterende ook aanwijzingen in de categorieën voorbehouden voor jonge paarden van zondag 27 september: de vier jaar van precisie met de Franse en met Bombastik JA Almadeker, in vijf jaar van precisie S.I. Ruben De Morus en met S.F. Argentinië del Colle, in de zes jaar barrage met Kwpn Dollardprins.

ingeoedzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 10:23

dankjewel voor het zoeken
ben zo blij dat ik nu al veel meer weet.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:06

Na een hoop googlewerk denk ik dat F.C. staat voor Fuori Classifica.
Dat brengt mij tot de volgende uitleg:
fuori classifica: categorie riservate ai Brevetti

Oftewel, een gereserveerde categorie o.i.d.
Misschien iets als HC starten in Nederland?

Ook vond ik dit nog over je paard, hier zie je wie zijn eigenaar is. (Welke stal) als je ze wil benaderen zou ik gewoon de ruiter benaderen.

Afbeelding

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 13:52

Dat paard in de foto hierboven is inderdaad het paard dat je zoekt overigens.
Kijk maar in dit nieuwsartikel.
http://www.cavaldonatocommunication.com/?p=2700
Volgens mij staat er in de tekst dat hij op die wedstrijd gestart is in de 1.35 meter in de 6 jarigen klasse.

ingeoedzes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 18:15

hallo allemaal,

even een update van mijn zoektocht.

ik ben er na lang zoeken achter gekomen dat het paard ook in italie wat problemen heeft met het vertrouwen van mensen. hij staat nu op stal bij een man die met hem terug is gegaan naar de basis. deze meneer heb ik op facebook en ik heb veel foto's en filmpjes kunnen zien van prinsje. nadat prins weer helemaal terug was bij de basis, is er een leerling van deze man met prins aan de slag gegaan.

inmiddels lopen ze al weer op 1.30/1.35 springniveau terug. dit meisje heb ik nu ook op facebook en zie regelmatig foto's voorbij komen van zijn gereden concoursen.

ben heel blij dat ik weet dat het paardje nog leeft en dat het een fijn leven lijd. dit topic heeft me hierbij goed geholpen!

dankjewel allemaal

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:18

Wat leuk dat je meer te weten gekomen bent :D

NuevaAtalaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:38

Erg leuk idd dat je hem gevonden hebt en ook fijn om te weten dat hij goed terecht is gekomen! :)

Miefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 07:58

Fijn om te weten!