Mijn paard heeft echt een hele compacte vacht en wordt komend weekend geschoren. Ik heb hem nu een half jaar. Mijn vorige merrie heb ik nooit hoeven scheren en gebruikte ik als het echt nodig was een dunne flesje zweetdekentje om op te doen met uitstappen. Wij hebben overigens een buitenbak die aan 3 kanten aan open gebied ligt.
Nu ben ik voor huidig paard aan het kijken of ik weer een dunne fleecedekentje ga gebruiken, of een Uitrijdeken. En mocht het een Uitrijden zijn, een fleecedekentje, of de waterdichte uitvoering?
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik vind het voordeel dat het paard meer bedekt is aan de voorkant met de zweetdeken. Nadeel vind ik vooral de singels, die knoopte ik op maar sommige kan je er ook afhalen.
Met de Uitrijdekens heb ik geen ervaring, dus ben hier erg benieuwd naar. Het lijkt me makkelijk om doen op het paard als je er op zit en het is er speciaal voor ontwikkelend natuurlijk.
Hoor graag tips en ervaringen
Maar als jij zou gaan hardlopen doe je ook je dikke winterjas niet aan. Al doe je je warming up in huis. Die dikke winterjas laat je wel thuis.