Onervaren buitenwandeling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xanthos111

Onervaren buitenwandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 20:18

Hallo allemaal !

Ik weet niet of hier al een topic over bestaat maar na wat zoekwerk vond ik toch niet direct een antwoord op mijn vraag...
Ik ben al een tijdje geleden gestopt met intensief te rijden maar had inmiddels wel al 10 jaar rij-ervaring.
Sinds kort heb ik een relatie en mijn vriend heeft helemaal niks met paarden ( is er zelf een beetje bang van) maar zou heel erg graag eens een buitenrit meemaken. ( Het lijkt hem fantastisch om de natuur te verkennen te paard)
Ik vroeg me dus af of er maneges zijn ( liefst in Belgie aangezien we in belgie wonen maar net over de grens met nederland kan ook..) die buitenritten organiseren voor de on-ervaren ruiters ?
De stallen hier in de buurt organiseren enkel buitenritten voor ervaren ruiters of ten minste toch beginnende ruiters maar aangezien mijn vriend echt niks van paarden kent zoek ik toch eerder een meer "toeristische" begeleide wandeling.
Liefst in een mooie omgeving :D

Alvast bedankt!

troi

Re: Onervaren buitenwandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:34

Eigenlijk is dat erg gevaarlijk. Het blijft toch een dier dat kan schrikken en als je vriend echt niet weet hoe hij moet zitten, sturen, stoppen, kan dat de meest vreselijke ongelukken opleveren. Ik zou hem echt aanraden om of te gaan lessen (tot hijin galop een paard netjes rond kan sturen) of gewoon te voet de natuur te gaan verkennen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:40

Ik denk niet dat er tegenwoordig nog maneges zijn die dit aanbieden :). Wij doen het iig niet, verzekeringstechnisch niet te doen, het risico op ongelukken is te groot.

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 20:42

_San87_ schreef:
Ik denk niet dat er tegenwoordig nog maneges zijn die dit aanbieden :). Wij doen het iig niet, verzekeringstechnisch niet te doen, het risico op ongelukken is te groot.

Word dit echt niet meer gedaan in Europa?
Ja heb hier dus allemaal geen flauw idee van ;) maar dacht dat aan zee of in natuurparken ofzo nog zulke tochten georganiseerd werden?
Je ziet het toch erg vaak verschijnen in toeristische gebieden als attractie ( turkije , frankrijk , spanje, ...)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:45

xanthos111 schreef:
_San87_ schreef:

Ja heb hier dus allemaal geen flauw idee van ;) maar dacht dat aan zee of in natuurparken ofzo nog zulke tochten georganiseerd werden?
Je ziet het toch erg vaak verschijnen in toeristische gebieden als attractie ( turkije , frankrijk , spanje, ...)

Ik heb geen idee hoe het in heel Europa zit. Ik bedoelde eigenlijk de Nederlands/Belgische maneges, daar ging de vraag immers om.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:48

tuurlijk wordt dat in België nog gedaan :D ik ga elk jaar met mijn niet paarden vriendinnen een rit maken om er een dagje tussenuit te zijn :D
Voorig jaar zijn we bij stal Hourisine geweest, die houden zich bezig met natuurlijk paardrijden en het is is de ardennen. Was erg leuk en ze hielden rekening met angstige ruiters (bj 1 vriendin heeft een man de hele rit haar paard vastgehouden).

In oostuinkerke is ook een stal die stapritten over het strand organiseerd aar hun naam weet ik nietmeer. Ze stondne in de toeristische boek van nieuwpoort!

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 20:49

xanthos111 schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb geen idee hoe het in heel Europa zit. Ik bedoelde eigenlijk de Nederlands/Belgische maneges, daar ging de vraag immers om.[/quote]
Ja bedoelde ik ook ;)
Vind het gewoon raar dat dit in Frankrijk( denk aan de camarque) wel nog heel gebruikelijk is , en het hier bij ons uit den boze zou zijn wegens veiligheid etc.
Heb het hier over typische wandelingen op "bomproof" paarden onder begeleiding van een gids ofzo :)

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 20:50

Zoe_97 schreef:
tuurlijk wordt dat in België nog gedaan :D ik ga elk jaar met mijn niet paarden vriendinnen een rit maken om er een dagje tussenuit te zijn :D
Voorig jaar zijn we bij stal Hourisine geweest, die houden zich bezig met natuurlijk paardrijden en het is is de ardennen. Was erg leuk en ze hielden rekening met angstige ruiters (bj 1 vriendin heeft een man de hele rit haar paard vastgehouden).

In oostuinkerke is ook een stal die stapritten over het strand organiseerd aar hun naam weet ik nietmeer. Ze stondne in de toeristische boek van nieuwpoort!

Aha super!
Ja zo iets bedoelde ik dus :)
Even googlen!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:18

in arnhem (manege arnhem) kun je ook een buitenrit doen als je totaal geen ervaring hebt. paarden zien er prima uit, en ze hebben echt super brave paarden voor de niet-ruiters.
is alleen niet om de hoek

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 05:50

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:14

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:24

Blijkbaar kan het toch :o. Ben wel verbaasd, eigenlijk :D.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:49

Ik weet in Drenthe zo 2 adressen waar dat kan, maar goed dat is uit de richting. Neem aan dat je daar in de omgeving toch ook wel iets zou moeten kunnen vinden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:50

xanthos111 schreef:
_San87_ schreef:

Zoraida's Horseriding op Kreta kan ik je hiervoor van harte aanbevelen.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:52

In Duitsland hebben mijn man en ik ook al buitenritten gedaan.
Mijn man kan ook niet paardrijden, maar die paarden zijn echt doodbraaf en zetten geen pas verkeerd.

weet alleen niet meer waar dit precies was maar niet heel ver over de grens. Als je interesse hebt kan ik het wel eens vragen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:55

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:53

Manege Arnhem doet dit en heeft hele brave paarden, maar misschien wel wat ver!