Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
amkeVH schreef:Meid ik heb precies hetzelfde probleem als jij!
Hier is mijn topic van al een paar maanden geleden voor als je nieuwsgierig bent naar de reacties daar.
[RT-V] Paard hangt voor de 2e keer rodeostier uit, wat te doen?
Ik heb zelf nogsteeds niet durven opstappen, dus ik lees mee!
lisantjuuh schreef:Na lang twijfelen toch een topic geopend.
Zo een 4 jaar geleden heb ik een (toen der tijd) 4 jarig paard gekocht. Het was een schattebout en deed geen stap verkeerd en deed alles voor me.
In verloop van tijd veranderde dat, hij werd eigenwijzer. Ging er met me vandoor en dan kon ik trekken wat ik wil maar ik krijg hem niet stil. Buitenrijden is voor mij sinds het begin van dit jaar klaar.
Het was een ontspannen ritje totdat hij opeens ergens van "schrok" er vandoor ging en mij eraf bokte.
Nadat ik hem had gevonden naar stal toe gelopen met hem aan de hand.
Volgende dag wou ik er op stappen in de bak en nog voordat mijn voet in de beugel zat, zat ik al in volle galop en kreeg ik een hele bokken-serie over me heen, en ben er af gevallen tegen de bakrand.
En nu? Nu ben ik angstig, ik heb hem eerst 3 maanden alleen maar gelongeerd. voordat ik er weer op ben gestapt.
En het is echt niet dat hij nu elke keer weer raar doet, helemaal niet. Maar elke keer als ik hem voel aanspannen omdat hij wat ziet/hoort. Sla ik zelf op slot, wil ik er zo snel mogelijk vanaf en ben ik bang voor wat er gaat gebeuren.
Voor wie is dit herkenbaar? En wie heeft er misschien tips zodat ik weer kan gaan genieten van mijn paard?
(Les ben ik aan het bespreken met de instructrice.)
tita schreef:Verkopen.
Vertrouwen is weg