Trailer opknappen, leuke ideeën?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felinehoi

Trailer opknappen, leuke ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 20:05

Hoi allemaal :wave:

Gisteren is het bod geaccepteerd en vanaf volgende week mag ik mij de trotse eigenaar van eindelijk een eigen trailer noemen! Papieren alles zit erbij, bodem ligt er nog maar een paar jaar in en voorderest doet alles het prima.

Nu begint de groene verf eraf te bladeren en vind ik groen helemaal niet mooi, dus komt er een nieuw kleurtje op! Paps heeft aangeboden hem wel te schuren te verven alles er op en eraan te doen dus dat zit wel goed.

Als klein meisje heb ik ooit stickers op een trailer gezien, van de pony die daarmee werd vervoerd, en dat vond ik zo leuk dat ik dat er ook op wil hebben, van maximaal een halve meter bij iets minder. En dan wil ik hem graag in een leuk kleurtje verven!
Dan zit ik aan zoiets te denken:

Afbeelding

En NIET aan zoiets:

Afbeelding

Dus mijn vraag heeft iemand leuke ideeën of voorbeelden van 'aparte' trailers? Het moet ook niet te bont worden natuurlijk....

Dit is de trailer nu:

Afbeelding

Afbeelding

En dit is de pony die er in komt. Wedstrijd jasje, beugels, zo veel mogelijk is altijd turquoise / licht blauw dus dat zou een idee zijn.

Afbeelding

En dan nog even een laatste idee: is er iemand die bekend is met een extra uithaalbaar schot in een 1,5 paards trailer maken / plaatsen voor bijv genoeg ruimte voor pony en ruimte voor een fiets of spring staanders of kleine dingen zoals dat ernaast? 2 paards trailer wil ik al jaren maar daar is voorlopig het geld niet voor dus wordt het voor nu een 1,5 paards!

Ik hoop dat er wat leuke ideeën komen *\o/*

Memere

Re: Trailer opknappen, leuke ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:15

Elise Buiten doet wel zulke dingen (kijk maar even op haar fb voor voorbeelden) volgens mij.
Op bokt noemt ze Suelza.

Yubine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:01

Leuk om er z'n sticker op te zetten! Ga je de trailer ook nog verven? Zoja, welke kleur?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:27

Ik zag dat mijn trailer hier genoemd werd! Wat begon als een grapje voor de schriktrainingenndie ik geef, eindigde in een waar kunstwerk.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0126425075

All credits go to http://www.sabiendelhez.nl !

zij is verantwoordelijk voor de gehele vormgeving, van begin tot eind. Superleuk om iets persoonlijks te laten maken. Ik weet niet wat het in het door jouw genoemde formaat kost, maar weet wel dat ze niet duur is.

Veel succes! Het is een leuk project!

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:32

MysticDawn schreef:
Leuk om er z'n sticker op te zetten! Ga je de trailer ook nog verven? Zoja, welke kleur?

Gewoon even bovenaan beginnen te lezen ;)

Is grafittie - kunst ook een optie? Heb je ook een unieke trailer en die gasten kunnen ook " aardig tekenen"

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 20:39

Hè wat leuk ik heb de zelfde trailer.

Ook opgeknapt dan met verf:).

Paradiso is deze ook toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:32

De trailer die je hebt is van betonplex gemaakt. Daar zit geen verf op maar een gekleurde epoxy coating (en ook die wordt door de jaren heen wat schilferig onder invloed van uv-straling). Dat krijg je er niet af met een verfbrander. Als je dat wilt schilderen moet je heeeeeeeeeeel grondig schuren zodat heel de gladde toplaag eraf is en je zowat op het blanke hout zit. Als je hier zo op gaat schilderen dan ligt het (afhankelijk van de kwaliteit verf) er met 1 tot 3 jaar weer compleet in vellen vanaf.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:40

Ik volg even want ik heb ook net een trailer gekocht.

Nieuwe verf laag zit er al op en ook ik wil een sticker.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 18:40

Dat hebben wij ook gedaan eerst wel met een verfbrander omdat er wel verf op zat en daarna schuren en daarna grondverf er op en dan pas de kleur op gedaan die we wouden.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-15 19:22

Suelza schreef:
Ik zag dat mijn trailer hier genoemd werd! Wat begon als een grapje voor de schriktrainingenndie ik geef, eindigde in een waar kunstwerk.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0126425075

All credits go to http://www.sabiendelhez.nl !

zij is verantwoordelijk voor de gehele vormgeving, van begin tot eind. Superleuk om iets persoonlijks te laten maken. Ik weet niet wat het in het door jouw genoemde formaat kost, maar weet wel dat ze niet duur is.

Veel succes! Het is een leuk project!

Als ik op haar website kijk gaat het toch wel naar een paar honderd euro haha. Mijn zus doet ook professioneel schilderen dus die zou het ook kunnen, maar of het dan te bont wordt...

Karreman schreef:
MysticDawn schreef:

Gewoon even bovenaan beginnen te lezen ;)

Is grafittie - kunst ook een optie? Heb je ook een unieke trailer en die gasten kunnen ook " aardig tekenen"

Kan ook gaaf zijn maar wordt het dan niet allemaal te bont?

trysteffy schreef:
Hè wat leuk ik heb de zelfde trailer.

Ook opgeknapt dan met verf:).

Paradiso is deze ook toch?

Gaaf heb je een foto? Indd een paradiso!

Gloa schreef:
De trailer die je hebt is van betonplex gemaakt. Daar zit geen verf op maar een gekleurde epoxy coating (en ook die wordt door de jaren heen wat schilferig onder invloed van uv-straling). Dat krijg je er niet af met een verfbrander. Als je dat wilt schilderen moet je heeeeeeeeeeel grondig schuren zodat heel de gladde toplaag eraf is en je zowat op het blanke hout zit. Als je hier zo op gaat schilderen dan ligt het (afhankelijk van de kwaliteit verf) er met 1 tot 3 jaar weer compleet in vellen vanaf.

Komt goed als er iemand iets van verven weet is het mijn vader wel haha :) en opzich voor om de paar jaar verven vind ik ook niet zo erg!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 20:57

Zo heb ik hem gekocht de verf ging er langzaam af.
Afbeelding

Tijdens het verven eerst grond verf er op gedaan.
Afbeelding

Nou deze kleur
Afbeelding

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 16:20

trysteffy schreef:
Zo heb ik hem gekocht de verf ging er langzaam af.
[ [url=m/WMMM7D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tijdens het verven eerst grond verf er op gedaan.
[ [url=m/j3UGKT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou deze kleur
[ [url=m/lsa6ET.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet er al meteen stuk beter uit! Wij moeten even een loods vinden omdat het niet echt weer is om buiten te gaan verven...

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 12:23

Als jullie het leuk vinden hou ik het hier up to date hoe hij wordt :)

Woensdag hebben we hem maar eerst schoongemaakt aan de buitenkant. Knapt al een stuk op.

Voor

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kwam een hoop troep tussen uit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na

Afbeelding

Afbeelding

Morgen gaan we schuren en in de grondverf zetten :) ergens in de loop van de week komt het nieuwe kleurtje er op!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:19

Ik blijf volgen!

Haha dat schuren is best een klus wij hebben er 2 dagen over gedaan...

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 17:09

Nou dan kwamen ook nog even mijn paint en photoshop skillz te pas :P

Bruin is veel makkelijker te combineren met de foto's , maar saaier en blauw is de kleur van mijn wedstrijd jasje en origineler, springt er meer uit etc.... en dan nog welke 2 foto's erbij?

Afbeelding
Afbeelding

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:10

De blauwe met de cross foto, echt heel gaaf! :D

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:11

Linker foto van de bovenste en rechter foto van de 2e :)

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:14

Ik zou voor bruin gaan, en dan de foto links in het midden, en rechtsonder :)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:15

Blauw en de foto op het strand lijkt me ook mooi!

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 20:25

Vandaag geraspt, geschuurd , in de ammoniak gezet en grondverf er op gedaan. Hier en daar war rotte stukjes tegen gekomen dus wordt ook nog geplamuurd. Kleine delen worden eraf gehaald en al t verroeste ijzer proberen weer roestvrij te krijgen . Hoe dat t beste doen? Roest er af en dan insmeren met anti roest spul of gewoon er over heen verven ? Over paar dagen gaan we verven. Dan nog nieuwe dopjes voor overal op kopen, wieldoppen komen er ook op. Geeft al een heel ander effect! Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 21:47

Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Roest kan je het beste aanpakken door met een staalborstel goed weg te schuren en daarna in de zinkspray te zetten (verkrijgbaar bij automaterialen handel). Daar kan je vervolgens gewoon overheen schilderen.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 11:56

Eerste streep er op, nog gemengde gevoelens, was een beetje bang dat de kleur er goedkoop uit kwam te zien.
Afbeelding

Afbeelding

En helemaal geverfd! Ben erg blij met hoe de kleur er uit is gekomen :) Pap heeft er erg veel werk aan gehad met een pencil langs alle kleine dingetjes :')

Afbeelding
Afbeelding

En gisteren had ik wedstrijd en moest ik natuurlijk even met mijn wedstrijd jasje er naast op de foto :P niet helemaal de zelfde kleur maar toch herkenbaar!
Afbeelding

Vrijdag hebben we meteen wieldoppen gekocht en een spiegeltje. Reserve wiel wordt roestvrij gemaakt en geverfd zoals hierboven werd aangeraden! Dan ga ik nog de stickers bestellen :)

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:02

jammer dat de originele sierlijst van de kap er niet meer op zit, bij ons zit dat er nog wel op dat geeft een heel ander effect :)

gigikuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 12:08

echt een mooie kleur blauw <3

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 12:09

melissapupa schreef:
jammer dat de originele sierlijst van de kap er niet meer op zit, bij ons zit dat er nog wel op dat geeft een heel ander effect :)

heb je daar een foto van? :)