Met dit herfstige najaarsweer kijk ik maar al te graag alvast even voorruit naar het voorjaar van 2016.
In mei (2016) wil ik samen met mijn haflinger en mijn moeder een unieke trektocht maken. Ik ga ter paard en mijn moeder gaat mee op de stalen ros. In zes dagen tijd willen we een ‘rondje Drenthe’ doen.
De dag etappes komen er als volgt uit te zien:
Dag 1: Eexterzandvoort – Schoonloo +/- 20 km
Dag 2: Schoonloo – Laaghalen +/- 15 km
Dag 3: Laaghalen – Diever +/- 22 km
Dag 4: Diever – Fochteloo +/- 22 km
Dag 5: Fochteloo – Peest +/- 20 km
Dag 6: Peest – Eexterzandvoort +/- 25 km
Op de meeste plekken heb ik geschikte B&B’s gevonden met paardenstalling. Voor dag 2 heb ik helaas nog geen overnachtingsadres gevonden. Ik hoop dat er op Bokt wellicht mensen zijn die een overnachtingsplek weten in de omgeving van Laaghalen/Hooghalen. Misschien zelfs een bokker die plaats heeft voor 2 logees en een paardenlogee?
Samen met mijn haflinger heb ik verschillende vakanties/trektochten gemaakt. Haar conditie is goed, en gezien er een stalen ros mee gaat, zou het gemiddelde tempo niet heel hoog uitvallen.
Graag ontvang ik van jullie bijvoorbeeld tips voor mooie routes. Zelf rijd ik met de app Endomondo, misschien is het mogelijk hiermee mooie stukken route te delen? Ik ben vooral opzoek naar mooie zandpaden met een fietspad ernaast. Maar andere mooie ruiterpaden/ weggetjes etc. zijn ook van harte welkom!
De komende tijd probeer ik in dit topic mijn bedachte routes te posten!
Even een paspoortje van Fleur, de haflinger:
Naam: Fleurtje-D
Leeftijd: 8 jaar
Geslacht: Merrie
Vader: Midas-Hanja
Moeder: Floor van het Schilligepad