Weekendje weg met de paarden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carley

Weekendje weg met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 21:41

Hallo allemaal,

Ik weet dat hier al 1000 topics over zijn.
maar...

Ik ben opzoek naar een leuk vakantieadres met de paarden.
Waarom ik hier een topic over open is omdat wij zelf al direct aan t mooiste buitenrij gebied wonen van Nederland *D
Wij wonen namelijk aan de Veluwezoom onderaan de Posbank en zijn al meerdere malen tot de andere kant gereden. Veel kilometers in de benen dus.

Nu willen we graag naar een ander plekje in Nederland waar we 2 dagen heerlijk kunnen rijden met ritten van ca 30 km en dan niet dezelfde paden...

Loonse en Drunense duinen, strand en Drenthe zijn we al geweest.
Dus wie weet een ander fijn en gezellig plekje voor 2 mensen en waar onze paarden ook fijn kunnen overnachting op stal.

Ander belangrijk detail is dat we niet graag langs drukke wegen zijn (zeker geen smalle wegen met groot vrachtverkeer)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:50

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:52

Zuid-Limburg, wel een stukje rijden, maar zo mooi :z Bos, landschap, beekjes en heuvels met mooie uitzichten.

Wij hebben er op twee op plekken gezeten (hotel met stalling), maar ik weet de namen niet meer. Edit, een terug gevonden; http://www.hoteleperhof.nl/nl/paardeliefhebbers-nl

carley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 22:02

ikke schreef:
Nou, ehm, de rest van Nederland?

Salland, Montferland, Brabant (nu geen steekbeesten meer), Utrechtse heuvelrug, het Gooi en de rest van Drenthe, de Veluwe en de NL-kust.......

Begin hier eens:
[BRT] Op vakantie met paard? Accommodaties in Nederland!

ik zoek t dus preciezer, Monterferland ook geweest, kust willen we dus niet, de rest van de veluwe ook al gezien... wat raad je aan in salland? Brabant, naast Loonse Drunense duinen?

Utrecht zijn we naar aan t kijken.
Heb trouwens ook gekeken op paard en bed maar is zo moeilijk inschatten waar je mooi kan rijden, omdat ieder zijn of haar verhuurppunt aanpraat en dat kan in werkelijkheid wel is anders zijn.
en omdat wij gewoon erg verwend zijn met de omgeving en mogelijkheden :o zoek ik dus juist ervaringen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 08:30

carley schreef:
ikke schreef:
Nou, ehm, de rest van Nederland?

Salland, Montferland, Brabant (nu geen steekbeesten meer), Utrechtse heuvelrug, het Gooi en de rest van Drenthe, de Veluwe en de NL-kust.......

Begin hier eens:
[BRT] Op vakantie met paard? Accommodaties in Nederland!

ik zoek t dus preciezer, Monterferland ook geweest, kust willen we dus niet, de rest van de veluwe ook al gezien... wat raad je aan in salland? Brabant, naast Loonse Drunense duinen?

Utrecht zijn we naar aan t kijken.
Heb trouwens ook gekeken op paard en bed maar is zo moeilijk inschatten waar je mooi kan rijden, omdat ieder zijn of haar verhuurppunt aanpraat en dat kan in werkelijkheid wel is anders zijn.
en omdat wij gewoon erg verwend zijn met de omgeving en mogelijkheden :o zoek ik dus juist ervaringen!

Je hebt de hele NL-kust al gezien?? De eilanden (Texel en Terschelling ben ik geweest, de moeite waard).
Brabant: Leenderbos, Strabrechtse heide en het tussenliggende gebied. Bergen op Zoom en de Kalmthoutse heide, Rucphense Heide. Kleiner maar zeker niet minder mooi is het gebied tussen Ulvenhout en Chaam. Landgoed de Utrecht en het gebied rond Luyksgestel.

Limburg: de Maasbergen. Vaals en als het meer dan alleen het bos mag zijn, de hele grensstreek in Z-Limburg (en de rest eigenlijk ook wel). Meinweg bij Roermond.

De Sallandse Heuvelrug is als gebied in z'n geheel de moeite waard. Beetje zoeken wat je wil en ook voor een korte trektocht is het een geschikt gebied.

Klein maar zeer afwisselend: Gaasterland. Neem je de oostelijke IJsselmeerkust erbij, heb je een afwisselende omgeving. Diverse campings met mogelijkheden voor paarden.

En als je dan alles hebt meegemaakt in NL, rij dan eens gewoon helemaal rond het IJsselmeer. Het zal je verbazen wat je allemaal tegen komt......
Laatst bijgewerkt door ikke op 17-10-15 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 08:34

Ik woon vlakbij Ommen (Vechtdal) en daar heb je de Lemelerberg en de bossen bij Ommen die overlopen via Junne naar Hardenberg en het is hier waanzinnig mooi! Je zou eens kunnen kijken bij de Horsetellerie, die hebben ook routes geloof ik en verder zit er in de buurt van de Lemelerberg ook wel wat denk ik.

http://www.horsetellerie.nl/nl/

Deze mevrouw heeft zelf paarden maar weet niet zeker of je je eigen paarden mag meenemen, ze rijdt zelf fanatiek endurance en kent de omgeving erg goed.
http://www.kleingiethmen.nl

swartbeessie

Re: Weekendje weg met de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 08:40

Ik heb veel rondom de Holterberg / Lemelerberg gereden, daar is het ook mooi!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 08:57

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:07

bekijk eens de site van manege de boschhoeve . hele mooie omgeving om daar te rijden . leuke en aardige mensen en de bed en breakfast is heel netjes . ( onder het kopje manege staat stalling en pension voor de prijzen voor de paarden )

http://www.de-boschhoeve.nl/

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:09

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:12

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 12:19

WendyLotte schreef:
http://www.paardenbed.nl/nederland.html
En dat met 1x googlen naar paarden bed and breakfast !
En met het lezen van de 2 berichten van TS had je dit bericht niet hoeven plaatsen :+

carley schreef:
Heb trouwens ook gekeken op paard en bed maar is zo moeilijk inschatten waar je mooi kan rijden, omdat ieder zijn of haar verhuurppunt aanpraat en dat kan in werkelijkheid wel is anders zijn. En omdat wij gewoon erg verwend zijn met de omgeving en mogelijkheden :o zoek ik dus juist ervaringen!

carley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 14:03

Bedankt voor je uitgebreide reactie!! Vooral t noemen van plaatsen heb ik veel aan.
Denk dat ik met de antwoorden toch wel iets moet kunnen vinden!
:D :D :D En dan heerlijk genieten /3

Bedankt allemaal

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:16

supperazzie schreef:
bekijk eens de site van manege de boschhoeve . hele mooie omgeving om daar te rijden . leuke en aardige mensen en de bed en breakfast is heel netjes . ( onder het kopje manege staat stalling en pension voor de prijzen voor de paarden )

http://www.de-boschhoeve.nl/

De omgeving is daar zeker mooi, maar ik vond de accommodatie tegen vallen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:41

Manege nieuwvliet! Daar kun je kiezen om het strand op te gaan en om echt door de duinen te gaan dacht ik. Je hoeft alleen maar de straat uit(waar je ''blij'' mag zijn als je een auto tegen komt) om dus het bos/strand te kiezen. En je hebt op het terrein huisjes voor jezelf. weidegang voor je paard. warm en koud water.. Hun voer/eigen voer geen probleem
hele lieve mensen ook

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:12

Als je al overal in Nederland geweest bent, waarom dan niet eens kiezen voor iets heel anders?

Wij hebben dit jaar 3 lange weekends in de Ardennen gezeten met de paarden en dat is toch totaal anders dan Nederland (waar we ook al vaak gaan rijden zijn).

Wij zaten 2 keer hier:
http://www.linalux-montlesoie.com/nl/tourisme.html

Heel goedkoop maar ook heel basic en zelf eten te voorzien.

Het voordeel is ook dat er verschillende routes uitgezet zijn:
http://www.linalux-montlesoie.com/images/stories/Tourisme/carte_plus.jpg

Wel best pittig voor paarden die dit soort terrein niet gewend zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 08:59

De Achterhoek, zeer paardvriendelijk, mooie afwisselende omgeving met bossen, landerijen en prachtige landgoederen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 19:18

Montferland ook heel mooi, maar dat is in mijn achtertuin. Weet zo geen adressen waar je je paarden kunt stallen en zelf kunt overnachten. Wel afzonderlijk verschillende mogelijkheden.