Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ibbel schreef:Alle aanhangers met een MTM van meer dan 750 kg hebben een eigen kenteken. Dus daar zit je altijd aan. Maar trailers zijn qua WA gewoon meeverzekerd met het trekkende voertuig en hoeven dus niet apart verzekerd te worden voor WA. Iets anders is als je je trailer casco wilt verzekeren, of tegen diefstal. Wegenbelasting hoef je idd niet te betalen. APKs bestaan ook niet voor trailers (in NL althans), dus daar heb je ook geen kosten aan. Regelmatig onderhoud is desalniettemin wel aan te raden.

meggiemeg schreef:Ibbel schreef:Alle aanhangers met een MTM van meer dan 750 kg hebben een eigen kenteken. Dus daar zit je altijd aan. Maar trailers zijn qua WA gewoon meeverzekerd met het trekkende voertuig en hoeven dus niet apart verzekerd te worden voor WA. Iets anders is als je je trailer casco wilt verzekeren, of tegen diefstal. Wegenbelasting hoef je idd niet te betalen. APKs bestaan ook niet voor trailers (in NL althans), dus daar heb je ook geen kosten aan. Regelmatig onderhoud is desalniettemin wel aan te raden.
Een jaarlijkse onderhoudsbeurt is inderdaad geen overbodige luxe, voorkom je verrassingen mee. Het kost mij nooit meer dan 100 euro, doe het elk jaar, alles wordt nagelopen, even overnieuw in het vet gezet, bodem en wanden wordt gecontroleerd. Je wilt tenslotte geen vervelende verrassingen als er een paard achter in staat.
Toydoll schreef:Een trailer hoeft niet verzekerd te worden en je betaald geen wegenbelasting.
Verzekering zit bij je auto in; maar bedenk wel, dat een trailer daarmee alleen verzekerd is als hij aangekoppeld is.
Als je hem los parkeert, en hij rolt een keer snachts weg, tegen een andere auto aan ofzoiets, ben je daar dus niet voor verzekerd als je echt alleen maar een WA verzekering op je auto hebt
Je kan je trailer wel verzekeren; zitten geen hoge kosten aan en dan ben je ook verzekerd als je paard hem van binnen afrost of als hij inderdaad gestolen wordt.
Ik zou zelf, als je een trailer koopt, wel kosten inrekenen voor een jaarlijkse keuring. Verplicht is het misschien niet, maar als je dat niet kan betalen, kan je je paard ook niet veilig vervoeren....
Marjo89 schreef:Tip, koop nooit geen 1 paards, dat is zo onprettig.
Koop bij een dealer. En ga niet zelf prutsen. En elke jaar laten controleren bij bovag keurings bedrijf.
. Ik gebruik al 25 jaar een 1,5 paards naar tevredenheid. Wat vind jij onprettig aan zo'n trailer dan? Je portemonnee moet ook maar een 2-paards plus bijbehorende zware auto aankunnen... TS geeft al aan dat geld ook een aspect is (ver trailer ophalen kost geld).suffie schreef:Ik heb mijn trailer apart verzekerd en daar ben ik blij mee geweest vorige maand. Na een klapband van mijn 4 mnd. oude trailer op de snelweg had ik behoorlijk wat schade aan de trailer. Dit is allemaal vergoed door de verzekering.
_helga_ schreef:suffie schreef:Ik heb mijn trailer apart verzekerd en daar ben ik blij mee geweest vorige maand. Na een klapband van mijn 4 mnd. oude trailer op de snelweg had ik behoorlijk wat schade aan de trailer. Dit is allemaal vergoed door de verzekering.
Word dat niet vergoed door de auto verzekering? Of alleen schade aan derden
Toydoll schreef:Een trailer hoeft niet verzekerd te worden en je betaald geen wegenbelasting.
Verzekering zit bij je auto in; maar bedenk wel, dat een trailer daarmee alleen verzekerd is als hij aangekoppeld is.
Als je hem los parkeert, en hij rolt een keer snachts weg, tegen een andere auto aan ofzoiets, ben je daar dus niet voor verzekerd als je echt alleen maar een WA verzekering op je auto hebt
Je kan je trailer wel verzekeren; zitten geen hoge kosten aan en dan ben je ook verzekerd als je paard hem van binnen afrost of als hij inderdaad gestolen wordt.
Ik zou zelf, als je een trailer koopt, wel kosten inrekenen voor een jaarlijkse keuring. Verplicht is het misschien niet, maar als je dat niet kan betalen, kan je je paard ook niet veilig vervoeren....