Cap maat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Cap maat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 17:53

Hoi,

Ik paste vanmiddag een cap in maatje 58 zat helemaal prima in principe. Nu kan ik dezelfde cap krijgen voor minder in maatje 59. Zit er veel verschil in het ene cmtje en kan het kwaad??

Anoniem

Re: Cap maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:41

Ja dan is die te groot... en dat is levensgevaarlijk. Als je cap niet helemaal strak op je hoofd zit kan het heel fout aflopen als je een keer op je hoofd valt.

jorieke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:50

je kan het beste de omvang van je hoofd meten dat is ook je capmaat dus misschien heb je geluk en kan het wel en anders kan je hem niet passen?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 18:52

Als de 58 prima zat, dan is de 59 zeker te groot en niet aan te raden. Het gaat hierbij om je eigen veiligheid. Ik sluit me aan bij Yvank_ Een helm hoort correct te passen en mag niet met lichte druk al te bewegen zijn. Dan zal ie namelijk bij een val, waarbij er veel meer kracht op komt, zeker schuiven en het letsel mogelijk veel erger zijn.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 18:57

Nee... Maar kan "m wel even in de winkel passrn natuurlijk. Heb ik nu ook gedaan maar 59 was niet op voorraad.
Thanks vroeg het me af. Was leuk prijsje namelijk, morgen maar even verder kijken in de winkel qua maat, wellicht ander model vd zelfde merk.

Als ik mijn hoofd opmeet zrg maar kom ik tussen 58 en 59

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:34

HAR -> RUI

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:25

xx_Lyzet schreef:
Nee... Maar kan "m wel even in de winkel passrn natuurlijk. Heb ik nu ook gedaan maar 59 was niet op voorraad.
Thanks vroeg het me af. Was leuk prijsje namelijk, morgen maar even verder kijken in de winkel qua maat, wellicht ander model vd zelfde merk.

Als ik mijn hoofd opmeet zrg maar kom ik tussen 58 en 59

Dan altijd de kleinere want een cap wordt altijd door gebruik groter.. Hij moet wat aan de strakke kan zitten.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:32

Laat ze het maar bestellen dan kun je hem passen. Die maat raken ze makkelijk kwijt.

Het hangt van het binnen materiaal af of hij zich nog aanpast.

Je moet hem een paar uur op kunnen houden als je eens een buitenrit maakt oid en een licht knijpende cap is na twee uur een knijpende cap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 07:42

En als je van je paard valt is iets te grote cap ineens een hele grote cap...

In het ziekenhuis hebben ze me ook op het hart gedrukt dat die echt goed om je hoofd moet zitten liever nog iets straks dan te los. Maargoed ik geef voorkeur aan verstelbare cap dan kan je het zelf aanpassen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-15 12:23

Het word toch de 59.
De verkoopster zei dat de 58 toch iets te krap zat. En zo voelde het nu ook... :)