Wat mee op buitenrit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2a54z6e45r6r

Wat mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 22:39

Hallo,
Wat nemen jullie zoal mee op buitenrit in jullie zadeltassen?
Ik dacht aan EHBO, hoevenkrabber. Nog dingen die onmisbaar zijn?
Bedankt!

SweetVanille

Re: Wat mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:41

Telefoon, briefje o.i.d. met je naam en adres + adres van stal..

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:42

Bij mij zit er standaard een stuk koord in mijn zadeltas(je), een pakje zakdoekjes, een hoevenkrabber, snoepzakje met wat snoepjes, en een klein flesje water.

Wat voor EHBO heb jij in je tas..?

Aan het lipje van de rits heb ik een label hangen waar mijn naam/telefoonnummer op staat, maar ook de naam van m'n stal, en telefoonnummer van stal.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:43

Ga hier even volgen.
Ik neem zelf eigenlijk vrij weinig mee. En gebruik ook geen zadeltassen. Alleen m'n telefoon en reflectie bandjes en lampjes voor als ik niet terug ben voor het donker.
En aan het zadel zit een label met het adres van stal+telefoonnummer.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 22:46

Ik denk eraan om mijn kit van harry's horse mee te nemen. Maar weet niet of dit dan te groot is of niet.
Voor een kaartje in geval van nood ben ik aan het denken wat ik er allemaal zou moeten opzetten (zowel paard als ruiter).
Ik heb vooraan kleine tasjes en achter grote (western) tassen. Moet nog even kijken hoe ik dat kaartje dan zou bevestigen aangezien het allemaal leer is en geknoopt (geen ritsen o.d.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:54

Mijn telefoon alleen.
Ik zou eigenlijk ook wel labels moeten aanschaffen met telefoonnummer ofZo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:02

Ik heb aan mn hoofdstel en zadel van die sleutellabels hangen met mijn telefoonnummer en adres stal + telefoonnummer van daar. Mijn telefoon altijd bij in een jaszak (doe die niet in je zadeltas, als je eraf valt en paard rent verder belt dat zo rot :+). Verder heb ik ook altijd wel sleutels bij, mocht het nodig zijn krijg je daarmee ook wel steentjes uit de hoef.

Voor jezelf kan je evt kijken voor een armbandje met je gegevens erop. Je kan zelf bepalen wat je erop wilt hebben staan (telefoonnummer, allergie etc). Zal even de site zoeken (edit: www.idsme.nl).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-15 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 23:11

Heb eigenlijk geen plek aan hoofdstel om label vast te maken. Misschien een label invlechten voor vertrek? :p

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:13

Label kan ook aan de martingaal ringen die aan je zadel zitten aan de voorkant.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:13

2a54z6e45r6r schreef:
Ik denk eraan om mijn kit van harry's horse mee te nemen. Maar weet niet of dit dan te groot is of niet.
Voor een kaartje in geval van nood ben ik aan het denken wat ik er allemaal zou moeten opzetten (zowel paard als ruiter).
Ik heb vooraan kleine tasjes en achter grote (western) tassen. Moet nog even kijken hoe ik dat kaartje dan zou bevestigen aangezien het allemaal leer is en geknoopt (geen ritsen o.d.)

Aan de ring van je singel. Mocht je paard gevonden worden, dan wordt die ergens opgevangen en afgezadeld. Kaartje is ondertussen beschermd en wordt bij het afzadelen gevonden.

Klein adreskokertje zoals je die aan een poezen of honden halsband hebt aan halster of hoofdstel kan ook. Veel mensen herkennen die als zodanig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:25

2a54z6e45r6r schreef:
Heb eigenlijk geen plek aan hoofdstel om label vast te maken. Misschien een label invlechten voor vertrek? :p

Ik heb het ringetje vastgemaakt aan het gespje van de keelriem. Dan hangt het niet in de weg, maar is het wel goed zichtbaar.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:31

Strotouwtje,een zakmes, telefoon en een paar euro. Alles mee te fixen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 23:47

Alleen een telefoon (en mn lippenbalsem :') ) vroeger niet eens een telefoon. Rij al jaren buiten, ding nooit nodig gehad. Ehbo ook niet en hoevenkrabber evenmin.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 00:03

Paardensnoepjes, lippenbalsam, zakdoekje. Ik ben toch vaak ettelijke kilometers onderweg en buiten de bewoonde zones, maar mijn gsm is nooit mee, iPhone 6 dus veel te groot voor de zakken en mijn kleine klaptelefoon vergeet ik eigenlijk altijd. Wel ben ik van plan nog een idenificatie-kokertje te kopen voor aan het zadel. Vroeger had ik altijd een inklapbare laarzentrekker bij me, wat een ideale reis hoevenkrabber is, nog nooit nodig gehad echter.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 00:25

Alleen m'n telefoon. Adreskokertje hangt aan het hoofdstel. Telefoon draag ik op m'n lijf (anders kan ik nog niet bellen mocht ik op de grond liggen). En vaak heb ik papieren zakdoekjes in m'n zak voor als ik moet plassen oid in de bosjes.
Hoevenkrabber zou misschien slim zijn, maar anders zijn er genoeg stokjes in het bos waarmee dat ook lukt.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 00:55

Je paard , hoevenkrabber , telefoon, en adres vermelding ook erg handig en een touw.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 01:54

Thuis; telefoon. Met lange rit eten en drinken. Thats it :')

Hier in Canada; halster onder hoofdstel, halstertouw, lange mouwen blouseje (tegen muggen en takken. Er zijn hier geen nette ruiterpaden :P) Met lange rit ook water en wat eten, regenjas, en tenminste 1 persoon lasso (en telefoon). Voor als er iemand vast komt te zittem in de modder bijv.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 04:25

Ik heb alleen mijn telefoon mee en de kaart van het gebied. :+
Hoevekrabber vergeet ik meestal. :o

We gaan wel kijken voor een zadeltas, dan kan ik meer meenemen. Zijn zeker wel dingen die toch wel handig kunnen zijn zoals een zakmes enzo...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 05:51

voor lange tochten: hoevekrabber (ik heb m al wel regelmatig gebruikt ;) ), mini-ehbosetje, een stuk veter voor eventuele reparaties.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 06:06

Normaal alleen mn telefoon en geld voor een ijsje. Als ik langer wegga ook een handig touwtje, zakmes, wat te drinken, snelle jelle, worteltjes (vind ik zelf ook lekker) en mn tomtom. Nu zou dat niet meer nodig zijn omdat mn iphone ook best veel weet maar hij heeft me in Frankrijk toch wel terug naar de camping gebracht :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:19

Multitool neem ik altijd ook mee, mesje, kniptang en hoevenkrabber in 1. Vast komen te zitten in draad is 1 van mijn nachtmerries.
Verder halster en touw, gsm, adres met tel nr. Op warme dagen een flesje water en altijd handje paardensnoepjes Dat is het wel zo'n beetje.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:25

Halstertouw, telefoon, en laat vaak wel even aan iemand weten waar ik heen ga en hoe lang ik ongeveer weg ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:27

Hebben jullie dingen zoals stro touwtjes/multitool e.d ooit nodig gehad?

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:33

Gelukkig niet. Halstertouw wel, heb ik dan ook altijd bij me. Mijn paard kan zich soms nogal opfokken om iets kleins, dan is het voor beiden beter om even af te stappen en een klein stukje te lopen. Ik begeleid hem dan liever op een halstertouw dan aan de teugel.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:34

Blingh schreef:
Hebben jullie dingen zoals stro touwtjes/multitool e.d ooit nodig gehad?

Nee maar deel van de route is een smalle asfaltweg met prikkeldraad aan weerskanten, ik vind het erg fijn dat als hij daarin springt ik hem altijd kan bevrijden. Bovendien is een multitool erg klein en makkelijk mee te nemen.