Ervaringen rijlaarzen Epplejeck

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frensje

Ervaringen rijlaarzen Epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 19:27

Ik ben op zoek naar een paar rijlaarzen voor erbij dus niet al te duur.
Op de site van ej zag ik van het eigen merk rundleren laarzen Polo voor €199,95.
Heeft iemand ervaring met deze laarzen?

Farome

Re: Ervaringen rijlaarzen Epplejeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:08

Niet met deze, heb wel andere van ej "huismerk" zeer tevreden zitten fijn goede pasmaat!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:12

Ik had de limoges super fijne laarzen voor 119 euro... na 6 jaar zijn ze echt versleten en voor mn voetprobleem over gestapt op ariats! :)

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 08:32

Bedankt voor jullie reacties.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:37

Heb mijn tweede stel van eppeljeck huismerk, ik vind de prijs kwaliteit verhouding helemaal super.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:31

Ik heb de EJ Cleveland laarzen,
passen perfect (de schacht had iets hoger gemogen, maar ik heb dan ook wel lange benen ;) )
en ben er erg tevreden over. Heb ze nu ik denk iets van 8 maanden, lopen nogsteeds goed en weinig slijtage. Wel aan de binnenkant (de kant die tegen het zadel aan ligt) wat plekjes, die gaan piepen als ik ze invet en ze tegen het zadel aan komen. Verder top dingen!

galopje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:38

Ik heb de EJ Monaco: http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _5263.html

Zijn zeker fijne laarzen. Een super prijs-kwaliteit verhouding! Ik gebruik deze alleen voor wedstrijden. Wat wel apart was bij deze laarzen was dat ik opeens maat L had. Misschien komt dit omdat de ritsen voor zitten bij dit model? Ik heb als trainingslaarzen een stel Mondoni laarzen in maat S dus ik had wel even de verkeerde maat besteld :')

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 15:47

xx_Lyzet schreef:
Ik had de limoges super fijne laarzen voor 119 euro... na 6 jaar zijn ze echt versleten en voor mn voetprobleem over gestapt op ariats! :)

Nou, ik had deze (http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _5261.html) zelfs nog in de aanbieding à 100,- weten te bemachtigen... Vond ze erg mooi en was er blij mee, maar nu na nog geen half jaar (!) zijn ze al kapot... als in: de rits laat los van de laars met als resultaat een gat onderin waar lekker allemaal zand door naar binnenkomt -:(-

Ik ga ze proberen te laten maken bij de schoenmaker, maar vind dit eigenlijk niet kunnen! Zelfs als 100,- goedkoop is voor een rijlaars, dit is gewoon ondegelijk gemaakt. Zeker vergeleken met mijn goedkopere, normale leren laarzen waar ik al jaren mee doe en die ik intensiever heb gebruikt dan die rijlaarzen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:00

Zizipicoleo schreef:
xx_Lyzet schreef:

Nou, ik had deze (http://www.ej.nl/ruiter/laarzen-schoene ... _5261.html) zelfs nog in de aanbieding à 100,- weten te bemachtigen... Vond ze erg mooi en was er blij mee, maar nu na nog geen half jaar (!) zijn ze al kapot... als in: de rits laat los van de laars met als resultaat een gat onderin waar lekker allemaal zand door naar binnenkomt -:(-

Ik ga ze proberen te laten maken bij de schoenmaker, maar vind dit eigenlijk niet kunnen! Zelfs als 100,- goedkoop is voor een rijlaars, dit is gewoon ondegelijk gemaakt. Zeker vergeleken met mijn goedkopere, normale leren laarzen waar ik al jaren mee doe en die ik intensiever heb gebruikt dan die rijlaarzen.

Raar want ik heb ze echt al 6 jaar ongeveer. Zelfs alles doe ik ermee

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 18:35

Ieder gaat natuurlijk anders met zijn laarzen om ;)
Maar kan ook aan de laars zelf liggen, stalgenootje had dezelfde laarzen als mij gekocht en die waren binnen een maand kapot, zool liet los en de veters waren geknapt. (zijn elastisch), van EJ netjes een nieuw paar gekregen, maar hier was weer t zelfde probleem mee, nu heeft ze een ander model gekregen van EJ en daar is niks mis mee. :j

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:59

Ik ging in ieder geval altijd heel zuinig met de laarzen om, heb ze goed schoongehouden en het leer regelmatig verzorgd! Daarom was/ben ik ook zo boos dat ze zo snel kapot zijn gegaan...

Nou ja, ik zal wel gewoon pech hebben gehad... hopelijk kan de schoenmaker er nog wat van maken en kan ik ze ook nog 6 jaar gebruiken :)

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:23

Hoop t voor je ja!