2 fasen parcour winstpunten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QuintySnoepy

2 fasen parcour winstpunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 14:00

Ik heb een week geleden een 2 fasen parcour gereden.
De 1ste fase was ik foutloos de 2de fasen was ik uitgebeld.
Ik was eigenlijk benieuwd of ik nu verliespunten heb gehaald.
ik ga er wel vanuit dat ik verliespunten heb gehaald :P .
Maar ik weet het niet zeker wat de winstpunt regeling is in een 2 fasen parcour.
(dit was de eerste keer een 2 fasen parcour) Ik heb al gekeken in het regelemt van de KNHS daar kan ik eigenlijk niet echt duidelijk vinden.
alvast bedankt voor de reactie :)

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 14:31

Een wedstrijd kan op verschillende manieren een twee-fasen parcours organiseren.
Of je nu winst- of verliespunten hebt gehaald hangt af van welke versie van 2-fasen zij hebben georganiseerd.

In de meeste gevallen tellen de eerste en tweede fase beide mee voor de berekening van verlies- of winstpunten. In dat geval zou je dus wel twee verliespunten hebben gehaald.

Hier een overzichtje van de winstpuntenregeling van verschillende 2-fasen parcoursen:
https://www.knhs.nl/media/1690/winstpun ... oursen.pdf

gomir

Re: 2 fasen parcour winstpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:42

Uitsluiting anders dan ivm verkeerd parcours of kreupelheid (ongeacht in welke fase) is altijd twee minpunten in de klasse L en hoger, tenzij het een twee fasen-parcours met een tweede fase volgens tabel C is, maar die worden zelden uitgeschreven en daar kun je ook geen winstpunten halen.

In de klasse B kun je geen winstpunten halen in een twee-fasen parcours, maar worden ook in geen enkel parcours verliespunten geregistreerd.