Leren rijlaarzen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Leren rijlaarzen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 13:23

Heyhey!

Nog een topic over leren rijlaarzen ik weet het...
Ik zou graag van mijn verjaardagsgeld leren rijlaarzen kopen (voor een deel, en een deel eigen geld).
Ik ben 16, en zo goed als uitgegroeid. Ik ben de afgelopen jaren misschien net 2 cm gegroeid :+ . Ik heb nu leren jophurs en stoffen chaps van Welkoop. De laarsjes lopen lekker, en zijn nog behoorlijk mooi, maar de chaps zijn niet veel bijzonders.. Maar het werkt allemaal nog prima! Maar leren rijlaarzen zijn natuurlijk super mooi {:} . Ik zou de jophurs gwn blijven op stal.
Nu heb ik een klein probleempje ben ik bang... Ik heb een kuitlengte van 41 cm, een omtrek van 34 cm, en een voetmaat van 37/38. Ik kan alleen nergens op sites die maten vinden?! Ik kan helaas niet zomaar even naar Divoza gaan, waar ze de meeste maten en soorten hebben (denk ik). Ik vind de mondoni Kingston laars super mooi, maar is bruin... en ik heb een zwarte cap dus ik twijfel.. Ik ben opzoek naar laarzen van soepel leder, zwart of bruin, geen glitter of lak. Ik zoek laarzen onder 250 euro :)

Hebben jullie ervaring met korte beentjes en leren rijlaarzen?

Ik weet dat ik natuurlijk moet gaan passen, maar ik hoor graag ervaring van mensen met korte beentjes :Y)

Alvast bedankt!

lianne484

Re: Leren rijlaarzen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:39

haha ik lees even mee. Ik heb ook korte beentjes en stevige kuiten. Ik heb de hoop al opgegeven voor laarzen. Rij al jaren met me jophurs ook niks mis mee trouwens :+

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 13:39

Lipica op maat laten makrn

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 16:04

Francieen schreef:

Bedankt! Ik heb net even op de site gekeken, maar ik vind er nog geen super mooie laarzen tussenzitten...

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:11

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 16:19

QHP Jildou en dan de kinderen wijd maat 38 past je precies. Niet te veel poespas eraan zoals je wil. QHP heeft misschien nog andere passende, en misschien Rider Pro ook wel.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-15 17:24

Mirjam1202 schreef:
Francieen schreef:

Bedankt! Ik heb net even op de site gekeken, maar ik vind er nog geen super mooie laarzen tussenzitten...

Lipica zijn 'custom' laarzen. Op de site zie je ook veel laarzen waar opties op zitten, niet de standaard modellen. Als je dat er allemaal af denkt, is dat het standaard model. Je kunt ze zo gek maken als je wilt (met meerprijs natuurlijk). Zijn prima laarzen. Ik heb ze zelf ook, standaard zwarte. Zijn iets te zacht voor mijn smaak (mijne zijn niet verhard, gewoon standaard), maar jarenlang alles mee gedaan!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-15 18:21

Bedankt allemaal!!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 10:19

Andere tips zijn nog steeds welkom :o

Teiger_Baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:45

Ik heb mijn laarzen van Derby, de soft jumper, via happyhorsedeal.nl. Ben er erg tevreden mee en komen in onwijs veel maten, zelf mijn onmogelijke maat. Plus nog eens 100 euro minder als bij divoza :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 23:01

Bij de kindermaten kijken.
Moet ik ook voor de lengte van mij benen, heb alleen het nadeel dat mijn voetmaat meestal 39 is, en dat niet zo best gaat bij de kindermaten :7

Mauzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:05

Je kunt bij de kindermaten gaan kijken zoals vermeld. Maar ik zou toch echt even naar een winkel gaan om te kijken. Laarzen kunnen op het internet geweldig lijken terwijl ze in werkelijkheid verschrikkelijk zitten. Nooit laarzen kopen terwijl je ze nog niet gepast hebt!

lovebelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:15

Ik zat inderdaad ook aan de QHP Jildou te denken. Of een andere kinderlaars van QHP.
Ik vind het zelf een erg mooie laars.
De Norah van QHP vind ik ook een mooie laars maar daar moet je van houden.
Allebei inderdaad in kindermaat wijd.

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 16:24

Ik heb net petrie laarzen besteld bij divoza voor 209 euro. Heb ze gekocht toen er 25% korting was dus zou de aanbiedingen goed in de gaten houden. Bij een divoza slaag je zeker weten voor laarzen!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 09:36

Ohh top! Ik ga vanmiddag naar Divoza dus ik ga daar helemaal los in die winkel!

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 10:44

Eergisteren naar Divoza geweest! *\o/*
Verschillende laarzen gepast, en mijn favoriet: Mondoni Kingston, zijn het geworden!! <3
Toch niet te lang... Ik heb zelf mijn been opgemeten, 41 cm. Dezen zijn 45 cm en passen! De medewerker van Divoza vond ze perfect zitten, zeker niet te hoog!

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 11:00

Ze zakken ook nog wat in hoor!
Misschien nog een tip voor mensen met dit probleem: ik heb vorig jaar vrij dure laarzen gekocht voor mijn dochter met redelijk grote voeten en korte onderbenen, in de uitverkoop bij Divoza en deze in laten korten bij onze schoenmaker. Kostte twee tientjes en je ziet er niks van.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-15 12:05

mamamier schreef:
Ze zakken ook nog wat in hoor!
Misschien nog een tip voor mensen met dit probleem: ik heb vorig jaar vrij dure laarzen gekocht voor mijn dochter met redelijk grote voeten en korte onderbenen, in de uitverkoop bij Divoza en deze in laten korten bij onze schoenmaker. Kostte twee tientjes en je ziet er niks van.

Ahh top! Ik heb er nu nog een hakje in omdat ik het zo vreemd vond om opeens van die strakke lange laarzen aan te hebben die ook nog tot in je knieholte zitten. De medewerker zei dat het prima zonder kan, vooral als ik er straks aan gewend ben

menzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 17:34

Vriendin van mij heeft Cavallo rijlaarzen, zitten erg fijn. Zij heeft ook korte benen ;)

Mirthe2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:48

Op maat laten maken is wel prijzig... Of naar een grote Ruitersportzaak gaan met veel keus. Heb hier hetzelfde probleem, maar geen hoog budget helaas...

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 09:49

mirthexhorse schreef:
Op maat laten maken is wel prijzig... Of naar een grote Ruitersportzaak gaan met veel keus. Heb hier hetzelfde probleem, maar geen hoog budget helaas...

Ik dacht dat m'n benen te kort waren, zelf ook opgemeten... Maar ik heb nu een gewone standaard maat, van de mondoni Kingston! M'n benen zijn zelfs iets te smal ervoor?! Ik zou zeggen, gwn even naar divoza oid gaan, en dan zie en hoor je het vanzelf! :)

_Saartjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 00:23

Wat een handige tips allemaal! Nogsteeds een droom om ooit leren laarzen te hebben.. Helaas ben ik nu alleen niet zo actief met het rijden, dus is het voorlopig nog niet voor mij weggelegd.