Gisteren ben ik gevraagd om met mijn witte pony met spikkels misschien te assisteren bij de aankomst van Sinterklaas. Wat zijn de dingen waar we zeker aan moeten denken en hoe hebben andere bokkers dat geregeld met afspraken en verantwoording. Het is wel de bedoeling dat ik zelf als pietje ernaast blijf lopen mocht het allemaal door gaan. Een keertje oefenen met sinterklaas lijkt me zeker een punt wat gedaan moet worden.
Kentaro
Geplaatst: 08-10-15 08:21
Wat leuk!! Een keer oefenen als zwarte piet is misschien ook een idee Lang geleden was ik ook een keer piet, m'n paard schrok zich een beroerte van mijn verschijning En die was toch behoorlijk bom proef.
Mijn schimmel heeft ook al een aantal jaar deze nobele taak.
Ik ben zelf als mezelf er naast (sinterklaas kan niet rijden) en sinterklaas komt altijd een keer oefenen.
Er lopen 2 zwarte pieten op 3/4 meter achter haar met een soort stok (leuk versierd) daar moeten de kinderen achter blijven.
We hebben altijd een verkorte route uitgestippeld mocht het paard onrustig worden.
troi
Geplaatst: 08-10-15 08:46
Tja, alles wat jouw paard aanricht is in principe jouw verantwoording en de kosten komen op jouw bordje, tenzij de organisatie goed verzekerd is. Veel lokale sinterklaasclubjes zijn (met alle respect) redelijk amateuristisch en hebben lang niet altijd de zaken goed voor elkaar. Ik zou dit dus heel goed doornemen en alles goed op papier zetten.
Inderdaad, zorg dat je zelf een goede aansprakelijkheidsverzekering hebt (als je die niet al had). Want mocht er iets misgaan, dan ben jij als eigenaar wss aansprakelijk. Wel heel leuk dat je hiervoor gevraagd wordt!
Misschien is het ook beter om niet als pietje mee te gaan maar gewoon als mezelf. En idd een behoorlijke afstand tot het paard houden is ook niet onbelangrijk.
Anoniem
Geplaatst: 09-10-15 17:37
Loopt er ook een fanfare mee? Zo ja maak dan afspraken waar en op welke afstand die lopen, bij voorkeur voor je uit.
Oefenen met sinterklaas in volledig kostum en als het even kan ook met wat druk rond rennende pieten er omheen.
Mijn pony herkende mij echt meteen (stem, houding, beweging) toen ik als zwarte piet op kwam dagen eens. Dus je kunt dat checken. Kan Sint rijden? En met een jurk opstijgen? Of sowieso elegant opstijgen? De fanfare is ook een goede en kijken waar de dranghekken staan en of ze er staan. Hoe lang is de route? Is je paard gewend aan harde muziek, schreeuwende kinderen en hoe ga jij met dat soort situaties om? Iedereen wil je paard aaien natuurlijk, ook op de kont.