springen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

onawydouw

springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 17:25

goedenavond,
nu ik een oefenjumping gedaan heb wil ik graag voor de afwisseling een wedstrijd mee doen. (dit puur voor de ervaring)
nu is mijn vraag hoe zo een dag verloopt ? wanneer parcours verkennen ? in de piste met de persoon die springt ? deze dergelijke vragen.
alvast bedankt.

nanoukkie

Re: springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:09

nou in ieder geval zeer vroeg in de ochtend opstaan..
heb je eigen paard en trailer neem ik aan?
nou voordat jouw categorie begint is het verkennen vh parcours. idereen is dan toegelaten, zonder paard uiteraard. even goed passen tellen, kijken hoe je het gaat rijden etc,.
en dan 15 minuutjes later ofzo begint de eerste combinatie.

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 11:07

nanoukkie schreef:
nou in ieder geval zeer vroeg in de ochtend opstaan..
heb je eigen paard en trailer neem ik aan?
nou voordat jouw categorie begint is het verkennen vh parcours. idereen is dan toegelaten, zonder paard uiteraard. even goed passen tellen, kijken hoe je het gaat rijden etc,.
en dan 15 minuutjes later ofzo begint de eerste combinatie.

bedoel vooral hoe het zit met het binnenkomen enz ? wanneer er al iemand aan het rijden is of hoe zit dat ?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:16

Je wordt vanzelf opgeroepen door de ringmeester of het omroepsysteem. Je gaat er vaak in als de vorige nog springt dus even opletten dat je uit de weg blijft en niet hindert.
Parcours verkennen is voor de rubriek begint, als je op kleine wedstrijden start even checken of je in hogere reeksen ook kunt tijdens het verhogen van het parcours.

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 14:20

Urielle schreef:
Je wordt vanzelf opgeroepen door de ringmeester of het omroepsysteem. Je gaat er vaak in als de vorige nog springt dus even opletten dat je uit de weg blijft en niet hindert.
Parcours verkennen is voor de rubriek begint, als je op kleine wedstrijden start even checken of je in hogere reeksen ook kunt tijdens het verhogen van het parcours.

word je gewoon binnen geroepen als de persoon voor je aan het rijden is ?

menzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 16:28

Gewoon lekker op tijd aankomen en op je gemak het parcours gaan verkennen. Als je er geen ervaring mee hebt kun je vragen of je instructeur mee gaat om je te helpen met parcours lopen en losrijden etc. Die kan je ook de dag doorhelpen ;)

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 20:36

menzel schreef:
Gewoon lekker op tijd aankomen en op je gemak het parcours gaan verkennen. Als je er geen ervaring mee hebt kun je vragen of je instructeur mee gaat om je te helpen met parcours lopen en losrijden etc. Die kan je ook de dag doorhelpen ;)

ze is nog niet lang genoeg bij mij, ik wil haar eerst goed genoeg kunnen aanvoelen want ze is totaal anders dan mijn andere paarden. ook heb ik geen piste op de wei waar ze deze winter naartoe moet van mama. thuis is dit allemaal geen probleem. daarom op de moment nog geen instructeur. ik wil eerst een wedstrijdje rijden in de 70cm om te zien waar de werkpunten liggen. maar dit is eigen mening natuurlijk :) mijn vorige oefenwedstrijd was volledig in het honderd gelopen was enorme slijkboel + ze vergaten af te roepen voor het parcours te verkennen en zo van die dingen. (oefenjumpings zijn enorm zeldzaam hier in de buurt, daardoor wil ik een gewone wedstrijd mee doen die zijn hier genoeg)

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:17

Citaat:
(oefenjumpings zijn enorm zeldzaam hier in de buurt, daardoor wil ik een gewone wedstrijd mee doen die zijn hier genoeg)

Vaak zijn er bij gewone wedstrijden wel BB klassen uitgeschreven, dan spring je lager als de officiële hoogte wat bij jou pony hoort, kun je eigenlijk zien als een oefenparcours.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:27

Zo te lezen is TS een Vlaamse en is BB dus niet van toepassing.
Facebook levert trouwens onverwacht veel oefenjumpings, dus ik weet niet waar je vandaan komt TS maar ik kan momenteel vrijwel wekelijks weg als ik wil :=

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 13:01

Urielle schreef:
Facebook levert trouwens onverwacht veel oefenjumpings, dus ik weet niet waar je vandaan komt TS maar ik kan momenteel vrijwel wekelijks weg als ik wil :=
ben idd van belgie. hier zijn nooit oefenjumpings in de buurt, het is ook niet de bedoeling om 2 uur of meer onderweg te zijn.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:07

Van waar in belgië ben je? Ik lees in je profiel aan de grens met nederland. maar dat kan dan vanalles zijn.
Ik ben ook van België en mijn zus doet ook jumping met haar paard. Op haar fb zie ik regelmatig advertenties voorbijkomen van oefenjumpings. Het is maar net een beetje zoeken of rondvragen op fb ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:08

Snap ik, doe ik ook niet. Welke regio zit je? (evt PB)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:10

oei urielle ik heb pb naar u gestuurd, foutje van mij.

@ TS
moeilijk is het niet ;)
Afbeelding

Draver_Dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:17

onawydouw schreef:
Urielle schreef:
ben idd van belgie. hier zijn nooit oefenjumpings in de buurt, het is ook niet de bedoeling om 2 uur of meer onderweg te zijn.

Jammer, ik wist niet dat in België geen BB rubriek bestaat.