Gips

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IloveRedMare

Gips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 19:48

Hoi ik heb een paar dagen geleden mijn pols gebroken en mijn pols zit nu in het gips. Ik heb alleen een paar dagen voor het gebeurde me ingeschreven voor een wedstrijd. Mijn pols zit nog in gips als de wedstrijd is. De dokter zegt dat ik mag rijden en mijn pols doet geen pijn in het gips. Zoubik het gewoon doen en een paar keer rijden voordat de wedstrijd is, me uitschrijven of het overleggen met mijn instructeur? Groetjes /3

paardje1983

Re: Gips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:52

Zou me als ik jou was afmelden. Komen nog wedstrijden genoeg. Dadelijk gaat er iets verkeerd met je pols en dan ben je verder van huis. Heb zelf toen ik klein mijn pols gebroken, dus ik weet waar ik over praat

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:56

Ik ben het eens met paardje1983 ik zou het risico niet nemen. Hij is gebroken dus doe maar even voorzichtig en geef het de tijd om te helen. Komen nog wel meer wedstrijden.
En daarnaast even iets praktisch ik gok dat je rijjas ook niet over het gips past.

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:56

Laat die pols met rust en meld je af. Er komen nog genoeg wedstrijden.

Zoals er boven mij wordt gezegd: straks gebeurd er wel wat met je pols dat je nog veel verder van huis af bent. In plaats van die paar weken die je nu moet.

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 19:57

Weet je zeker dat je mag rijden? Lijkt me een beetje sterk. Zou t nogmaals navragen als ik jou was.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:22

Als ik jou was zou ik me ook afmelden, er komen vast nog wedstrijden genoeg wanneer het gips er weer af is. Zeker op vreemd terrein reageren paarden nog wel eens anders dan thuis.

Ooit eens meegemaakt dat iemand (bij de manege destijds) met een gekneusde pols ging rijden, zonder dit te melden. Het paard waar ze op reed schrok en zij kon niet adequaat handelen. Gevolg: ambulance, zwaar gekneusd bekken/rug en ik geloof nog iets anders...
Kortom, niet verstandig.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:25

Ik zal me afmelden.

Maar wat een geluk dat je geen pijn hebt. Ik heb begin augustus mijn arm gebroken (ellepijp) en heb echt wel 2 weken flinke pijn gehad.

twisietos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:31

Afmelden je mag niet met hulpmiddelen rijden zoals gips of een brace dit moet je aanvragen en dan wordt er gekeken of het kort of langdurig is en of je dan dispensatie krijgt ben zelf hier mee bezig geweest vanwege mijn brace

IloveRedMare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 20:51

Totje5mei schreef:
Weet je zeker dat je mag rijden? Lijkt me een beetje sterk. Zou t nogmaals navragen als ik jou was.

Ja de dokter zij dat dat het wel goed was als ik verder ging met paardrijden.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 20:55

Je bent trouwens ook niet verzekerd als je in het gips zit.

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 18:59

hahaha dat mag echt niet hoor...: niet fietsen, niet zwaar tillen, niet auto rijden , niet paard rijden en geloof me of niet op t briefje stond ook niet wringen en stofzuigen!!! dat alles voor 6 weken en mijn chirurg zei me dat ik beter 8 weken niet kon paardrijden ivm onverwachte evt rukbeweging voor je bot en pezen en spieren, gelukkig zijn er 6 weken voorbij.... (zat er met 5 weken toch ff op maar kracht en gevoel was toch beetje weg nog helaas)
succes!