Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Percy schreef:Dan ga je er van uit dat ze de vraagprijs wel betalen en de keuring.
Citaat:conclusie dierenarts: positief aankoopadvies voor de sport.
xyzutu2 schreef:Volgens mij sta je qua betaling van de keuring volledig in je recht. Hij wilde keuren en foto's dus is hij de afnemer (helemaal als jij ook niet de rekening van de dierenarts hebt gekregen).
Wat ik me wel afvraag: heb je die eerste kopers schriftelijk laten weten dat je het paard weer in de verkoop ging zetten, of heb je dat zonder overleg gedaan?
Nu is het gedrag (en de traagheid) van deze kopers natuurlijk reden genoeg om het paard weer in de verkoop te zetten, maar als je het even omdraait hebben zij wel al flink financieel in jouw paard geinvesteerd.
Ik weet niet hoe het van rechtswege zit, maar ik zou me als koper nogal gedupeerd voelen als ik een paard op mijn kosten laat keuren, en de verkoper het paard vervolgens met de uitkomsten van mijn keuring aan een ander verkoopt.
In mijn beleving geldt een keuring toch als een reservering van het paard, totdat een van beide partijen schriftelijk de reservering opzegt (wat je misschien ook hebt gedaan voordat het paard weer in de verkoop ging).