Mijn naam is Sharna en ik ben samen met een vriendin opzoek naar de geschiedenis van haar pony.
Dit is alles wat we van haar hebben en weten. Ik hoop dat er iemand is die ons meer kan vertellen over haar afstamming.
- Rimsie(naam)
- Ouders: onbekend
- Leeftijd: 29-04-2001
- Aftekening: een hele brede bles
- Schofthoogte: 1,26 m
- Een klein beetje zomer eczeem bij de manen
Toen Rimsie 1,5 jaar was kwam ze bij de fam. Kleintjes terecht en volgens mij hebben hun haar gekocht in Velp? Ik weet het niet zeker. Ze werd hier als karrepony gebruikt dit vind ze ook echt leuk! In haar paspoort staat dat ze sinds 11-06-2007 door de kinderboerderij Rossorum in Zevenaar is gekocht. Hier stond ze tussen de ezels en met open dagen kon je of op haar rijden aan de hand met begeleiding, of stond ze voor de kar. Rimsie stond heel erg onregelmatig bij de kinderboerderij want ze stond ook vaak bij de fam. Kleintjes in Didam. Op 7 april 2013 heeft mijn vriendin Rimsie overgekocht. De reden dat ze weg moest was omdat ze niet geschikt was voor de kinderrijlessen wat het plan was om met haar te doen.
Qua karakter is ze erg veranderd. Nu is ze lief, rustig, slim, liever lui dan moe, echt een schat. We kunnen zelfs nu met haar rijden en longeren en normaal over de weg/straten lopen terwijl ze vroeger toen we haar verzorgde een dramapaardje was. Rimsy sleurde je overal naar toe waar zij heen wou, rennend. Met lopen over de straat rende ze direct naar het gras toe, ze was ook erg sterk. Longeren wilde ze ook echt niet. Met rijden liep ze totaal niet goed, vooral lomp. Ze luisterde niet naar je beenhulpen en reageerde niet op sturen. Galopperen deed ze ook echt niet!
Maar ze is wel altijd lief voor kinderen geweest. Een kind mag op haar rug wanneer een begeleider Rimsie vasthoudt anders doet Rimsie haar eigen ding en loopt ze de andere kant op. Ze is een ontzettend slimme pony. Wel is ze een nogal eenkennig diertje, mijn vriendin mag zo op haar rijden maar gaat een ander op haar rug, probeert ze dat persoon meteen uit. In 2013 heeft ze een mooi merrieveulen op de wereld gezet en ook het merrieveulen is één keer mee geweest naar een open dag van Rossorum. Kort daarna is ze verhuisd met Rimsie en Ginger (veulen) en sindsdien waren ze niet meer te zien op Rossorum. Rimsie is te herkennen aan een hele brede bles.
Als het goed is, is dit alles wat ik weet en kan vinden van haar.
Ik ben benieuwd!

http://boktimg.nl/img/m/Dn9mIm.jpg