Paardenstal kopen/verzekeringen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariane77

Paardenstal kopen/verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 13:43

Wij willen binnenkort een paardenstal kopen dat op ons erf geplaatst zal worden. Echter vraag ik mij af wat er verzekeringstechnisch bij komt kijken? Hoe zit het bijvoorbeeld met een opstalverzekering? Ik heb het een en ander vergeleken (op bijvoorbeeld http://www.prijsvergelijker24.nl/opstalverzekering-vergelijken-onafhankelijk/), alleen bied dat niet soelaas voor ons project. En zijn er nog andere type verzekeringen wellicht? Hebben jullie wellicht tips waar ik zou kunnen kijken? Alvast bedankt, :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Paardenstal kopen/verzekeringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 17:09

Ik verplaats dit topic van ED naar TAO waar het hoort.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:12

Ik neem aan dat het woonhuis al verzekerd is, dus gewoon je verzekering bellen en zeggen dat je je woning inclusief bijgebouwen getaxeerd wilt hebben en je verzekering wilt verhogen vanwege een verbouwing. Voor je stal kun je naast een opstalverzekering vaak ook (beperkt) je inboedel meeverzekeren (zadels ed). Beperkt, omdat een stal inbraakgevoeliger is, dus je moet de boel wel echt op slot kunnen doen.

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 20:59

Vergelijken van je huidige verzekering met wat er elders verkrijgbaar is, is verstandig. Bel een verzekeringsadviseur. De gewenste dekking hangt namelijk ook af van gebruik en van wat je er allemaal inzet of niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 21:24

Heb je al wel een vergunning voor de paardenstal? Je mag nl niet zomaar een gebouwtje neerzetten zonder vergunning.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:59

Marita schreef:
Vergelijken van je huidige verzekering met wat er elders verkrijgbaar is, is verstandig. Bel een verzekeringsadviseur. De gewenste dekking hangt namelijk ook af van gebruik en van wat je er allemaal inzet of niet.

Op zich een goed advies, maar dan moet je dus ook je woonhuisverzekering kunnen (en willen) wijzigen op dit moment. Je kunt bijgebouwen op hetzelfde erf nu eenmaal niet los van de hoofdwoning verzekeren. Moet je ook niet willen trouwens.