Heb ik nog rechten als consument?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Heb ik nog rechten als consument?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 18:52

Hoi bokkers,

Ik zou heel graag wat advies willen van jullie omtrend twee dekens die ik heb gekocht. Ik zou heel graag willen weten of ik nu naar mijn geld kan fluiten of dat ik toch nog iets van rechten heb.

De feiten op een rij:
Op 23 september zijn de twee dekens (twv 130 euro in totaal) geleverd. Service hiervan was super. Ik had mijn adres verkeerd ingevuld en werd meteen te woord gestaan en geholpen. Was onder de indruk van de snelle reacties en heb dat ook gezegd.

Ik heb (als dekenleek overigens) de dekens meteen opgelegd. Het gaat om 300grams dekens voor onze twee hengsten. Deze hebben van die dikke shire vliegendekens op gehad en omdat het zoveel regent en hun vacht niet zo lang was als die van de rest van onze kudde dachten we dat we de dekens wel op konden leggen. Dit is de eerste keer ooit dat ik met winterdekens werk... Ik wilde gewoon de hengsten mooi ingepakt hebben. Nu zegt de verkoper hierover dat de paarden de dekens hebben willen afgooien omdat ze het te warm hadden. Of dit verder klopt weet ik niet maar sorry, mijn paarden doen niet raar en kunnen uberhaupt niet schuren in een met stroom afgezette wei. Merries en hengsten hoeven nl niet bij elkaar op bezoek ;)

Dus hengst 1 staat op wei met een ruin. Ze raken elkaar niet aan, ander paard is een zuur, chaggo beest dat maar met z'n hoofd hoeft te wippen en hengst 1 is al weg. Hij speelt niet, kortom ze raken elkaar gewoonweg niet aan. Ik heb hengst 1 vanaf veulen en de ander al 15 jaar vanaf jaarling. Ik ken ze. Rare sprongen maakt hengst 1 ook niet. Het is een lui, saai watje. Maar goed, dag 1, riempje 1 van de 3 om de nek aan de deken te bevestigen schiet al los. Jammer, maar geen ramp.

Hengst 2 staat apart (kan niet samen met de ruin staan) en deels op stal. Ook hier is de wei afgezet met stroom en de stal is sowieso veilig. Toch vonden we de dag erna al vreemd genoeg aan de binnenkant van de deken enkele gaten van een 1/2cm. Ook hier hadden we zoiets van achja, tis de binnenkant gelukkig.

Dan breekt dag 3 aan. 's morgens is deken van hengst 1 helemaal tot de flank ingescheurd, een singel helemaal kapot. (Ook is de schoft van de deken los en zie je de vulling uitsteken - was een van de minste problemen, is nu zelfs al iets breder open maar dit was ik vergeten de verkoper door te geven, dus dan tel ik voor nu dit niet mee). Deze deken is dus net 4 dagen oud als ik de verkoper contacteer... Paard rent niet en doet geen gekke dingen.

Op 27 september stuur ik dan ook de ruitersport winkel een mail met mijn 'klacht'. En vraag of er nog garantie is op een deken die nog geen week oud is. Geen antwoord. Vreemd, aangezien ik eerder uren na contact al antwoord kreeg. Maar goed, ik heb het afgewacht. 30 September zie ik de verkoper op FB adverteren dus besluit ik nog maar een keer te mailen. Op 3 oktober krijg ik antwoord.

Het is mijn paard schuld. Hengsten kunnen rare sprongen maken, paard zal de deken te warm gevonden hebben en hem geprobeerd hebben af te krijgen, slopen valt daarom niet onder garantie. En excuus voor de late reactie want ze hadden het druk. Dat vind ik nog geen ramp, maar dan wordt er ter compensatie 10 euro aangeboden... Ik heb in totaal 130 euro betaald voor 2 dekens waarvan ik dacht dat het wel oke dekens waren. Ik heb zelf weinig verstand van dekens dus ik dacht deken met hals is ideaal, kunnen de manen van de hengsten niet beschadigen enzo...

Ik woon zelf overigens in BE, heb geen rechtsbijstand voor zover ik weet en de dekens zijn in NL aangeschaft. Misschien is dat wel belangrijk om te vermelden. De naam zal ik voorlopig voor me houden omdat ik het wel netjes wil houden ondanks ik niet bepaald onder de indruk ben van een tegoed van 10 euro. Daar was je nog geen deken voor laat staan reparatie waar ik bang ben dat dit sowieso niet mogelijk is.

Nu vraag ik me dus af of ik genoegen moet nemen met 10 euro of dat ik wel nog rechten heb als consument. Als de deken(s) nu maanden oud waren oke... maar in 4 dagen al zoveel slordigheden... Een van mijn merries heeft een deken van Agradi nu en dat is ook een super braaf paard in een kudde hormonale merries en die deken is nog als nieuw. Was even duur... Volgens mij niet eens een bekend merk. Ik baal echt heel erg hoor -O-

Ik heb nog maar niet gereageerd op de e-mail van de winkel. Ik wil verder ook niet moeilijk doen maar de paarden hebben hun vliegendekens ook netjes gehouden en we moeten allemaal wel een beetje op de beurs letten richting kerstmis... Maar ik zie het niet echt zitten nog maar weer een nieuwe deken te kopen. Ik weet uberhaupt niet wat ik verder kan verwachten. Misschien een stomme vraag maar is een verkoper niet ook verzekerd tegen dit soort voorvallen? :o

Sorry voor het lange verhaal, hoop dat het een beetje duidelijk was. En wat de dikte van de dekens betreft, ik wil dat hengst 2 sowieso geen wintervacht aanmaakt omdat ik hem nog ga rijden deze winter. Als het heel koud wordt wilde ik er dan nog een fleece of onderdeken bij doen. Als ik dat verkeerd doe mogen jullie dat trouwens ook zeker toelichten! Maar heeft dat zoveel invloed op de kwaliteit van deze deken? Ieder paard zou rare sprongen kunnen maken in principe, dan zou geen paard een deken kunnen dragen want dan zouden ze allemaal kapot gaan? Echt nogmaals, was de deken nu maandenlang door weer en wind gedragen op wei kan ik het me nog voorstellen maar 4 dagen (eigenlijk 3 zelfs, heb de dag erna pas gemaild)? De deken met de gaten aan de binnenkant doe ik sowieso niet moeilijk over, die deken is verder gewoon bruikbaar.

Bedankt voor het lezen :)

Anoniem

Re: Heb ik nog rechten als consument?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:58

300 grams is nu inderdaad erg warm voor een paard. Maar dat is je eigen keuze en daar heeft de webshop niets mee te maken. Ook al pak je ze van top tot teen in met acht 300 grams dekens.

Van welk merk zijn de dekens? En hoeveel Denier? Ik zou contact opnemen met de leverancier.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 18:59

Sja, het blijft toch een risico als je paarden een deken oplegt, ze kunnen hem slopen...
Ik heb er ook een gehad die 3 kwalitatief goede dekens sloopte in een week tijd. Doe je niks aan, is gewoon dikke pech....

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:02

Pfoe klinkt mij toch als dat ze het veel te warm hebben gehad. Ik heb onze paarden net onder een 0 grams, en dat vinden ze nu ook nog best warm met de temperaturen rond de 15-17 overdag. Ik gebruik de 300 grams enkel bij vriesweer en geschoren paarden. Vachtgroei voorkom je trouwens niet met dekens, maar met licht, ze reageren met het aanmaken van het winterhaar doordat het avonds weer eerder donker word ;)
Evenzogoed wel flink balen zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:08

Balen zeg.
Maar verhaal van verkoper snap ik ook wel. 300 grams is echt veelste warm voor op dit moment. Mij zal ook niks verbazen dat de paarden de dekens zijn wezen slopen doordat ze veelste warm hadden. Best is om met 0gram te beginnen en dan steeds dikker deken op leggen naarmate dat het kouder wordt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 19:11

Merk zal eigenlijk meteen aangeven wie de verkoper is dus ik wil niet de verkoper meteen voor het blok zetten of in een negatief licht zetten. Maar het is voor zover ik weet wel een deken die op bokt al wel besproken is.
Ik vond hem niet heel warm aanvoelen eerlijk gezegd maar dan nogmaals, eerste keer dat ik met winterdekens werk dus ik ga er vanuit dat het vast gewoon 300gram is. Heb even op de website gespiekt voor de denier maar ik zie het niet staan :o Dus geen idee.
Ik had ook wel graag de leverancier benaderd maar kan ik dat als consument wel doen? Neem aan dat het merk toch wel voor de degelijkheid van z'n eigen product wil opkomen.

Slopen noem ik het toch echt niet, sorry. Paard zet met of zonder deken geen stap verkeerd. Hij is zo rustig dat we hem zelfs al eens hebben laten onderzoeken. Bleek dat paard gewoon erg rustig was :+ Ik heb de deken ook goed dicht gedaan. Een dunnere deken heeft probleemloos maanden opgelegen dus ik vind het gewoon raar. Vooral als er dingen losschieten en gaten vallen in dezelfde stof. Daar ga ik me dan wel vragen over stellen. Nu zijn dat nog kleine gaatjes, maar hoe kom je in godsnaam aan gaatjes aan de binnenkant? Er zitten geen takjes of iets in z'n manen die houd ik netjes bij. Dus vandaar dat ik wel zoiets heb van goh, heb ik echt geen rechten nu dat deze deken me een slechte ervaring geeft. Maar goed, als ik pech heb is het ook zo, dan heb ik het iig wel gevraagd. Anders blijf ik denken goh, had ik niet misschien toch nog iets van rechten?

En echt, ze doen niks vreemds met de dekens... Ze staan gewoon chill op de wei. Ze staan echt niet hysterisch rond te rennen, te rollen en tonen totaal geen ongemak, ze lopen gewoon te grazen. En dat verklaart dus ook niet waarom de andere beschadigingen zich hebben voorgedaan in enkele dagen tijd. Anders had ik de deken sowieso afgehaald. Ik wilde net niet dat ze het koud hadden omdat ze de vliegendekens niet meer op hadden :o

En edit: dan ga ik iig maar eens rondkijken voor een dunnere deken voor nu, bedankt voor de tip(s) :) Ook al tonen ze het niet, ik wil niet dat ze zich niet prettig voelen omdat ik dom bezig ben door te dik te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:17

chimello schreef:
Merk zal eigenlijk meteen aangeven wie de verkoper is dus ik wil niet de verkoper meteen voor het blok zetten of in een negatief licht zetten. Maar het is voor zover ik weet wel een deken die op bokt al wel besproken is.
Ik vond hem niet heel warm aanvoelen eerlijk gezegd maar dan nogmaals, eerste keer dat ik met winterdekens werk dus ik ga er vanuit dat het vast gewoon 300gram is. Heb even op de website gespiekt voor de denier maar ik zie het niet staan :o Dus geen idee.
Ik had ook wel graag de leverancier benaderd maar kan ik dat als consument wel doen? Neem aan dat het merk toch wel voor de degelijkheid van z'n eigen product wil opkomen.

Slopen noem ik het toch echt niet, sorry. Paard zet met of zonder deken geen stap verkeerd. Hij is zo rustig dat we hem zelfs al eens hebben laten onderzoeken. Bleek dat paard gewoon erg rustig was :+ Ik heb de deken ook goed dicht gedaan. Een dunnere deken heeft probleemloos maanden opgelegen dus ik vind het gewoon raar. Vooral als er dingen losschieten en gaten vallen in dezelfde stof. Daar ga ik me dan wel vragen over stellen. Nu zijn dat nog kleine gaatjes, maar hoe kom je in godsnaam aan gaatjes aan de binnenkant? Er zitten geen takjes of iets in z'n manen die houd ik netjes bij. Dus vandaar dat ik wel zoiets heb van goh, heb ik echt geen rechten nu dat deze deken me een slechte ervaring geeft. Maar goed, als ik pech heb is het ook zo, dan heb ik het iig wel gevraagd. Anders blijf ik denken goh, had ik niet misschien toch nog iets van rechten?

En echt, ze doen niks vreemds met de dekens... Ze staan gewoon chill op de wei. Ze staan echt niet hysterisch rond te rennen, te rollen en tonen totaal geen ongemak, ze lopen gewoon te grazen. En dat verklaart dus ook niet waarom de andere beschadigingen zich hebben voorgedaan in enkele dagen tijd. Anders had ik de deken sowieso afgehaald. Ik wilde net niet dat ze het koud hadden omdat ze de vliegendekens niet meer op hadden :o

En edit: dan ga ik iig maar eens rondkijken voor een dunnere deken voor nu, bedankt voor de tip(s) :) Ook al tonen ze het niet, ik wil niet dat ze zich niet prettig voelen omdat ik dom bezig ben door te dik te beginnen.

Is dit niet gewoon je antwoord? Ik neem aan dat je de hele dag naar je paarden kijkt?

Is het een zelf uitgebracht merk dan? Dat je het niet wil melden? Want dan heeft naar een leverancier stappen geen enkel nut. Ik denk echt dat je pech hebt gehad en je er beter in had moeten verdiepen, als je "Hoeveel grams deken" intikt op google krijg je al ik weet niet hoeveel standaard richtlijnen qua temperatuur/grams deken. Denier is inderdaad vaak niet standaard vermeld maar is heel simpel te achterhalen. Een 300 grams doe je niet op als het nog boven de 15 graden is.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:18

Mijn paard heeft nu overdag een 300 gram op, heeft het helemaal niet warm, gewoon goed. Als het wat waait heeft hij er ook nog een regendeken,0 grams op met hals, die hij ook elke nacht op heeft.
Mijn paard moet van het winter op concours en ik wil hem niet scheren dus dan maar direct dik in de dekens.

ik heb geen idee wat te doen, maar ik zou het hier niet bij laten zitten!

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:22

Lastig... net als de anderen denk ik dat 300 gram echt bloedje heet is voor een paard op het moment.
Daarbij kan ik mij voorstellen dat voor 60 euro per deken niet de allerbeste kwaliteit geleverd kan worden.

Maar is de pasvorm wel optimaal? Kan het zijn dat hij lekker gelegen heeft en bij het opstaan met zijn hoef in de deken heeft gestaan?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:28

De meeste mensen met hengsten kopen degelijke dekens die bijna bekend staan als onverwoestbaar. Soms wordt zelfs de voorkant dicht genaaid, omdat ze de gespen er af rukken met de tanden.
Voortaan misschien eerst topic openen met als onderwerp 'welke deken is geschikt voor een hengst?'.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:31

Denk dat het paard het veel te warm heeft gehad met de deken en deze heeft proberen af te krijgen door er zijn tanden in te zetten.
Je geeft zelf aan dat ze het niet gewend zijn winterdekens en dan gelijk 300 gram is waarschijnlijk een beetje teveel van het goede geweest.
In deze tijd van het jaar begon ik altijd met een ongevoerde of licht gevoerde regendeken, rond het vriespunt of met een vieze noord oostenwind een 200 grams en bij strenge vorst een 300 grams.

Mijn paard heeft ook al eens zijn tanden in een deken gezet die om e.o.a. reden niet naar de zin was :( en dan is het idd helaas pindakaas hoe zuur ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:34

Nu al 300 gram op. Wat wil je dan op doen wanneer het echt koud is?

Je geeft zelf het antwoord al. De paarden hebben nog nooit eerder een deken op gehad en zelf heb je er ook geen ervaring. Dure les dus, denk ik.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:38

seventeen, wat heeft die van jou op als het echt winter wordt dan??

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 19:38

De vliegendeken was totaal niet waterdicht maar wel van dat dikke spul dus die hebben we afgehaald vanwege het winderige weer, paarden op stal gehouden omdat ze een veel minder dikke vacht hebben dan de rest omdat ze altijd een deken op hadden. Vond ik niet prettig voor ze. Een regenbuitje met wind en dan zullen ze er wel wat van merken. Deze dekens daarom aangeschaft. Maar ik hoef niet 24/7 op wei te staan, we hebben camera's. Ik zie daarom eigenlijk weinig bijzondere bewegingen, gewoon grazende paarden. Maar nee, ik kijk natuurlijk geen 24/7 naar de tv, net als ik niet de hele dag in de wei sta bij ze.

Het is geen zelf uitgebracht merk. Als ik het intyp zie ik een heel aantal ruitershops dat het aanbiedt dus het lijkt me geen huismerk. Heb ook niet echt negatieve reacties gevonden hiervoor dus het merk is verder wel goed lijkt me. Ik heb gewoon het idee dat deze deken(s) een beetje minder waren. Het waren verder wel mooie dekens.

@Lante, sorry maar ik geef toch duidelijk aan dat mijn hengsten geen slopers zijn. Ik hoef geen Bucas deken voor een braaf paard. Heb verder nooit problemen met ze gehad namelijk. Als ik leipos had dan had ik wellicht voor zwaarder geschut gekozen.

@vraagteken, de dekens waren afgeprijsd en waren een stuk duurder. Dus ik ging er vanuit dat omdat er nog maar enkele waren het geen 'rotzooi' was. Ik had net zo goed kunnen stickeren bij Agradi... Kom je ook wel aan die prijs lijkt me. Ben verschillende dekens tegengekomen met soortgelijke prijzen. Dus ik dacht dat het toch wel redelijk zou moeten zijn.

Maar als er aangegeven wordt dat ik geen rechten heb verder en het gewoon pech is dan weet ik dat. Dan heb ik het in ieder geval gevraagd. Dus alsnog bedankt voor de antwoorden, stel het op prijs dat jullie het allemaal gelezen hebben.

@ulfeino Maar hoe zet een paard z'n tanden in de schoft van de deken? In de hals-binnenkant van de deken? Dat zijn wel vragen die ik me dan toch blijf stellen. Ik denk dat ik er van uit moet gaan dat als er staat dat een deken afgeprijsd is dit misschien toch niet zo is en de deken gewoon mindere kwaliteit is. Dan wordt het volgende keer toch maar iets als Bucas.

Pasvorm was trouwens oke, weet even niet wie die vraag gesteld had.

Toch vind ik het jammer hoe er alleen over de dikte wordt gesproken maar er verder niets gezegd wordt over de andere beschadigingen. Dat heeft - lijkt me - weinig met dikte te maken. En ze hebben zoals aangegeven shire dekens op gehad. Wel geen winterdeken, dat klopt wel.

Ik wilde dus als het echt koud werd onderdekens gebruiken. Maar dat zal ik ook maar laten nu gezien de overkill van een bezorgde eigenaar die haar paardjes geen kou wilde laten lijden :o

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:40

Zolang je niet 24/7 naar je paarden staat te kijken is een 'mijn paarden doen niet raar en slopen niets' geen feit.
Ik zou het een raar verhaal vinden als iedereen met een kapotte deken komt klagen bij de verkoper en aanspraak wil maken op garantie oid.
Jij koopt dekens, jij gebruikt dekens, jouw risico. Zo werkt dat met alles in het leven.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:42

Persoonlijk vind ik 300 gram echt te warm voor dit moment .Haar kort houden doe je door de dagen langer te maken dus tot 24.00 s'avonds licht op stal aan te laten.
Mijn eigen paard kan een deken uitkrijgen en alle singels dicht houden.Ondanks dat ze aan huis staan ,zie ik het ze nooit doen,ik vraag me nog altijd af hoe ze het doet.
Dus ik geloof zeker dat je paard het deken zelf gesloopt hebt.Ik vind 130 euro voor 2 dekens ook erg goedkoop,dus ik denk niet dat je de sterkste dekens hebt genomen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:47

Je zegt dat het geen slopers zijn, maar ondertussen open jij wel een topic dat ze jouw nieuwe dekens gesloopt hebben... Beetje vreemd.

Een indicatie wat voor deken je wanneer op doet:
0 gram is voor 15 tot 20 graden (als je dan een deken zou willen gebruiken tenminste), 100 gram voor 0 tot 15 graden, 200 gram voor -5 tot 10 graden en 300 voor -10 tot 5 graden ongeveer.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 19:48

Nou ja Goof, beetje luchtige uitspraak. Niet met alles in het leven ;)
Ik geef ook aan dat als de deken maanden in gebruik was in het sowieso voor lief had genomen. Maar 3 dagen is wel erg kort. En ik blijf er toch wel bij dat de overige beschadigingen meer een teken zijn van mindere kwaliteit.

Ik zal de deken morgen van meneer afhalen. En deken 2 gaat maar in de vuilbak. Bij ruitershop zal ik dan maar niet meer bestellen als de kwaliteit slecht is. Nogmaals, de deken was van veel hoger afgeprijsd. Ik ging er daarom vanuit dat het wel betere kwaliteit was. Anders had ik bij voorbaat gewoon elders besteld. Voor een paar tientjes extra bezuinig ik niet. De andere webshops hebben ook namelijk vaak lekkere kortingen.

Ik zal het maar voor lief nemen dan. Denk dat ik inmiddels mijn antwoord wel heb nu. Nogmaals bedankt.

En Lante, staat genoteerd. Ik ga een dunnere deken aanschaffen voor beide. Dan houd ik de 300grams aan voor de vorstperiode. Voor de andere is de wintervacht nog niet zo'n probleem sowieso, daar wordt niets mee gedaan dit jaar. Rijd nu alleen een paard.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:49

opisop_shop schreef:
seventeen, wat heeft die van jou op als het echt winter wordt dan??

Dan krijgt hij vooral fleecedekens op.
Paarden staan in op een droog land, lichten blijven nu al tot lang aan, gaan naar buiten tot het donker word of het echt te koud word. 's winters krijgt hij 2 fleecedekens op en nog 100/200 gram aan gewoon en een wollen hals.
Die fleecedekens krijgt hij wel op het hoogtepunt van de winter.
Dan blijft hij mooi kort in het haar.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:50

300 gr. op je paarden is echt veel te warm nu, overdag kunnen de temperaturen nog steeds oplopen tot 20°C :o Op mijn ongeschoren paard dat uit zichzelf heel weinig vacht krijgt leg ik zo'n dikke deken pas op wanneer het echt vriest.

Als je echt iets wil opleggen zou ik voorlopig gaan voor een 0gr. of 100gr. deken, warmer mag je pas gaan als het overdag niet boven de 10°C komt.

Ik ga dus helaas akkoord met de verkoper, met deze temperaturen vind ik het niet raar dat je paarden geprobeerd hebben hun dekens af te doen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:52

Ik denk dat het echt pech is.. Hoe het gekomen is zul je helaas nooit weten.. Mijn winterdekens zijn na 2 winters gebruik nog in goede staat, en dan had ik die om bij twee rennende en spelende shetten die hun tanden ook nog wel eens wilden gebruiken.. En die bleven dus wel heel... Ben bang dat je helaas niet meer rechten hebt....

300 gram hadden ze bij mij om wanneer het onder 0 kwam en de pony's volledig geschoren waren. Ik zou je zo warm daarom ook zeker afraden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:53

Waren de dekens wel goed van maat en heb je ze niet te strak of juist te los vastgemaakt?

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 19:54

Toch vind ik het jammer hoe er alleen over de dikte wordt gesproken maar er verder niets gezegd wordt over de andere beschadigingen. Dat heeft - lijkt me - weinig met dikte te maken. En ze hebben zoals aangegeven shire dekens op gehad. Wel geen winterdeken, dat klopt wel.

Volgens mij had ik naast de opmerking over kwaliteit ook een opmerking gemaakt over de beschadigingen ;-)

Maare... ik denk dat veel (iedere??) paardeneigenaren die zijn paard een deken opdoet wel eens in deze situatie heeft gezeten.
Ik vind het van de verkoper nog best netjes dat ze überhaupt een kleine vergoeding geven.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 20:00

Ja, dat vind ik nu ook na deze berichten gelezen te hebben! Omdat ze van te voren ook zo'n nette service geleverd hadden heb ik ook geen naam genoemd. Maar je bent nooit uitgeleerd dus ik heb er in ieder geval wat van opgestoken. Anders had mijn paard de deken op gehouden. Nu heeft hij die wel al van de 23e op gehad, dus hoop ik niet dat het nu dan ineens te koud wordt :+ Normaal legde ik nooit dekens op, deed er nooit aan en nu wilde ik het alleen maar beter voor ze doen en dan doe ik het net verkeerd. Maar ja ze hebben er zelf iig geen beschadigingen van opgelopen, dat blijft natuurlijk het belangrijkste.

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 20:19

Mag ik je een tip geven? Neem een canvas deken, die gebruiken wij voor alle paarden en is ( zo goed als) onverwoestbaar. Kan tegen een buitje en liggen lekker stevig.