Hotra versus sluis trailer? Voor welk merk gaan?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nijland

Hotra versus sluis trailer? Voor welk merk gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 20:56

Ik ga morgen kijken naar een hotra en een sluis trailer kijken, beide tweepaards trailers.
Voor welk merk zouden jullie gaan? En waarom?
Wat zijn jullie ervaringen met 1 of beide merken?

Lante

Re: Hotra versus sluis trailer? Voor welk merk gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:20

Sluis, is een veel degelijker merk met degelijkere materialen opgebouwd en ligt super strak op de weg. Was destijds helaas boven budget toen ik een trailer zocht.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:27

Puur ervaring met oude Sluis

Ik heb een Sluis uit 1997; en alles is nog origineel en ik moet zeggen, het is nog een goede trailer. Technisch goed, sterk, goed gebouwd, degelijke materialen. En ligt inderdaad super strak op de weg.
Ik heb een topic lopen (we hebben hem omgebouwd als men-trailer). Na bijna 20 jaar nog zo weinig rot, terwijl je ook zovaak hoort van trailers van nog geen 10 jaar oud die helemaal verrot zijn...
Laatst bijgewerkt door Eilatan op 02-10-15 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:29

Hotra is een drama!!!! Boekdelen kan ik er over schrijven. Absolute afrader de Hotra

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:31

Ik heb sinds een maand een Hotra met koetsframe van een jaar of 8 oud.
Gietvloer, stootkussens en er zitten metalen platen tegen de zijkanten, vraag me niet welk materiaal maar het roest niet o.i.d.
Stootkussens, deur en laadklep, gasveren, bodem, allemaal nog prima.
Enige is dat er een scheurtje in de polyester kap zit, ze hebben er een boom mee geraakt ofzo, maar dat gaan we maken.
Het enige wat we vervangen hebben was de koppeling, die was niet meer naar ons zin, het veiligheidspalletje was stuk onder andere.

Ik zou zo weer een Hotra kopen, hij ligt ook als een huis achter de auto.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 21:32

Mijn eerste trailer was ook een hotra,wegens betaalbaar.
Op zich nooit te klagen gehad i.v.m. gebruiksgemak en wegligging etc,maar na 8 jaar was hij wel compleet rot :( :( !

Nu een aluminium Atec,ik hoop dat die wat langer mee gaat :) .

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 06:37

Het zijn beiden goede trailers alleen Hotra staat bekend om de slechte kwaliteit hout. Dus let daar op.
Bij sluis moet je vooral letten op de vloer boven de bevestigingsbouten van de assen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 07:15

Heb als eerste een sluis trailer vroeger gehad, niets mis mee, heb daarne een nieuwe Hotra gekocht, heb m nu ruim 10 jaar en ook een fijne trailer, beide liggen fijn achter de auto, jaarlijks even een beurtje om na te lopen en er is nooit wat mis mee.
Ga met beide trailers rijden, dan voel je vanzelf welke je fijner achter de auto vindt.
Ik heb toen bewust voor een Hotra gekozen vanwege meer ruimte binnen in de trailer, grote paarden om mee te nemen en dan is dat erg prettig.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 12:05

Het is de sluis geworden, deze is beduidend netter afgewerkt dan de hotra was en daarbij was de sluis ook nog eens bijna in nieuwstaat ondanks zijn leeftijd en met een verse bovagkeuring erop

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:07

Ik heb een sluis trailer uit 2004 heeft altijd binnen gestaan helaas zijn nu de wanden wel verrot

Dimitra_32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:11

Ik heb een hotra trailer uit 2001. Erg fijne trailer. Ligt heerlijk achter de auto en geen slechte plekken. Nu zet ik al mijn trailers na het uitspuiten altijd wel schuin weg zodat het water naar achter weg kan lopen en niet op de vloer blijft staan. Wat ik zelf erg fijn vind aan mijn Horta is de uitstulping ( het buikje) aan de voorkant van de trailer. Hierdoor heb je zelf erg veel ruimte bij het laden. Ik behandel hem vaak met lijnzaadolie en hij staat bij ons binnen.

.Afbeelding

Dimitra_32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:16

Hier de foto's voor en na lijnzaadolie. Hier is ook het buikje goed te zien. Dat geeft van binnen echt veel ruimte.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dimitra_32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:18

Ha ha. Ik zie nu pas dat de trailer al gekocht is. Veel plezier met de sluis. Hoop dat je nog wel wat aan de lijnzaadolie hebt