31 oktober: Klusdag ruiterpaden Elst Ut.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smotz

31 oktober: Klusdag ruiterpaden Elst Ut.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 10:27

Ik deel dit bericht op Bokt voor een kennis. Vanaf de locatie van Rijvereniging de Plantage in Elst wordt er weer een onderhoudsdag georganiseerd. Dit houdt in dat vrijwilligers in groepjes op diverse plaatsen in het bos onderhoud aan de ruiterpaden in het zuidelijk deel van de Utrechtse Heuvelrug (Leersum-Rhenen) plegen. De boswachter van Staatsbosbeheer is aanwezig en heeft materiaal mee, maar velen handen maken licht werk. Na afloop is er lunch geregeld op de Plantage.

Mocht je locaties hebben waar wat kan gebeuren volgens jou, geef ze dan door.
En mocht je mee willen klussen, meldt je aan! Ik zie geen inschrijfformulier staan op facebook, maar mail of bel even op onderstaande gegevens.

Hier het bericht wat op de facebook van de Plantage staat:

Onderhoud paardenpaden.
op zaterdag 31 oktober van 8.30 uur tot 12.30 uur
gaan we weer met een ploegje leden o.l.v. een boswachter aan de slag op paden in ons bos.
Dat doen we weer met mensen van Staatsbosbeheer. Die heeft de meeste voorzieningen voor recreanten en dus ook voor ruiters en menners in hun gebied. Dus loont het de moeite met hen samen te werken aan goed onderhoud van “onze” paden.
Het onderhoud van onze eigen accommodatie is van belang, maar we rijden ook graag buiten in onze mooie omgeving. Dan is het belangrijk dat we ook dat op orde houden.
Samen met de Arbo-wet, de verantwoordelijkheid van SBB en De Plantage en de verzekering doen we de wat “lichtere” werkzaamheden: snoeien, zagen, ruimen, afwateringen graven e.d. Werken met zwaar materieel als bijlen en kettingzagen doen we dus niet.
Staatsbosbeheer zorgt voor de nodige materialen: zagen, scheppen e.d.
Maar zelf moet je zorgen voor werkhandschoenen en geschikte kleding en eventueel regenkleding.
In het vooroverleg met de mensen van Staatsbosbeheer maak ik nog afspraken over welke stukken we gaan doen.
Als jullie nog ideeën en/of wensen hebben, hoor ik ze graag.
De indeling van de ochtend:
Half negen in de kantine voor koffie, werkoverleg en groepsindeling.
Kwart voor negen op pad, zodat we om negen uur aan de slag zijn.
Twaalf uur materialen verzamelen en terug naar de kantine.
Daar nog even napraten met een lunch en dan naar huis wellicht voor een bosritje.

Doe mee en meld je aan:
- via secretaris@rijverenigingdeplantage.nl (geef svp aan of je mee wil lunchen)
- of je belt me (0318-472721)
- of je meldt je via het inschrijfformulier
- voor vragen kun je mij ook mailen op langkemper@freeler.nl

Coen Langkemper

https://www.facebook.com/rijverenigingd ... ge?fref=nf

friesiszwart

Re: 31 oktober: Klusdag ruiterpaden Elst Ut.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:08

Super initiatief. Succes en een leuke dag voor iedereen.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:30

Wat een goed initiatief. Ik vind dat de ruiterpaden in Rhenen zo slecht zijn door alle boomwortels. Sommige stukken zijn zo hobbel de bobbel dat ik het zelfs in stap naar vind.

Ik weet nog niet of ik kom helpen. Zaterdagochtend kom ik een beetje bij van de 3 nachtdiensten die ik heb gedraaid. Kan ik ook zonder vooraf aanmelden komen?

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-15 17:39

Dat is vervelend idd, op de klusdag zelf wordt er alleen snoeiwerk gedaan. Kleine boompjes en takken etc. Je kan op de dag zelf komen, ze willen het aantal mensen weten voor het materiaal en de lunch. Materiaal kan je ook zelf meenemen en er is redelijk wat.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 00:13

Even kick omhoog.
As zaterdag wordt de klusdag gehouden. Er is zat werk, aanmelden kan nog steeds want vele handen maken licht werk!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:21

Wij zijn van de partij :j Maken regelmatig gebruik van de paden in dat stuk bos, dus daar willen we ook wat voor terug doen.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 23:21

Top, daar zal Coen blij mee zijn, alvast bedankt!