Voering kapot Outdoorlaars Mondoni

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bubbleee

Voering kapot Outdoorlaars Mondoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 20:02

Hoi Bokkers,

Vorig jaar heb ik deze Mondoni Outdoorlaarzen gekocht:

http://www.divoza.com/nl/mondoni-lifestyle-laars

Vorig jaar is de voering kapot gegaan, en zijn ze in de kast beland (werd zomer enz.)
Nu het toch wat natter en kouder wordt heb ik ze weer tevoorschijn gehaald, maar de voering was helaas nog steeds kapot :')

De voering is kapot op het stuk tussen het beengedeelte en het voetgedeelte. Moeilijk uit te leggen.
Dit betekend dus dat als ik erin stap, ik het voetgedeelte naar beneden duw, en dus niet normaal in de laars kom, en als ik dus uit de laars wil stappen, mijn hiel achter het beengedeelte blijft hangen. Onmogelijk dus om die dingen aan te krijgen :D

Heeft er iemand een gouden tip? (nee, duct-tape werkt niet :Y) )
Is dit door een schoenmaker te maken (volgens mams niet) of is dit een mailtje naar Mondoni waard?

Thats_Me

Re: Voering kapot Outdoorlaars Mondoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:59

Ik zou zeggen laat ze eerst eens zien aan de schoenmaker. Die weten vaak wel of iets normaal stuk is gegaan of dat het een fout is van het product. Ook geven ze wel aan of het wel/niet te repareren valt. Je kunt aan de hand van die info besluiten om contact op te nemen met Mondoni.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:20

Ik heb exact hetzelfde gehad met deze laarzen.
Heb ze zelf maar weggegooid en nieuwe gekocht.
Ben er zelf destijds niet mee naar de schoenmaker geweest, dus wellicht dat die het toch kan maken.

Rivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:28

Schoenmaker. En als die het niet kan maken, nieuwe kopen. Mailtje naar de fabricant gaat weinig uithalen denk ik.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:31

Ik heb dat probleem met al mijn paardenschoenen en laarzen, op de leren laarzen na dan...

Hoe doe e die laarzen normaal gesproken uit? Met je ene voet tegen de hak van de andere laars om tegen te houden en dan trekken? Daarmee trap je de hiel kapot, denk dat dat het probleem is.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 11:56

Bedankt voor de reacties.

@itsmi, inderdaad op die manier, maar heb wel zn laarzen ding, waar je je voet insteekt en zo uit je laars kan stappen, maar lijkt mij hetzelfde effect hebben..

Ik zit nog tot 6 uur op mn werk, en morgen ook. Schoenmaker is dan helaas al dicht dus dat wordt op zn minst vrijdag even langsgaan..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:01

Heb je ze bij Divoza gekocht? Ik heb ook een probleem met de voering gehad en mocht toen zo een nieuw paar meenemen :)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:10

Bubbleee schreef:
@itsmi, inderdaad op die manier, maar heb wel zn laarzen ding, waar je je voet insteekt en zo uit je laars kan stappen, maar lijkt mij hetzelfde effect hebben..

Zo'n laarzenknecht verdeeld de druk over zow de zijkant als de achterkant van je laars als het goed is omdat hij om de hele achterkant van de laars zit. Daarmee "deuk" je de hiel niet in.
Met je voet, duw je tegen 1 punt van de hiel waardoor je m indeukt en als je dat maar vaak genoeg doet, gaat vanzelf de voering kapot omdat het verharde stuk naar voren gebogen wordt.

Ik doe het ook nog steeds op deze manier hoor.