betalen voor extra influenza enting pagina's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

San_Adios

betalen voor extra influenza enting pagina's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:32

Vorige week moest er weer geënt worden. Echter kwam ik er toen achter dat de pagina's bedoeld voor influenza vol zijn. De dierenarts heeft wel geënt en raadde aan om via de NRPS te regelen dat ze worden aangevuld. Daarna zou hij het er alsnog in kunnen schrijven.

Nu heb ik met het NRPS gebeld om dat dus te regelen en blijk dat ik een stamboek papier nodig heb wat ik nooit gekregen heb bij de aankoop. En een duplicaat kost €85. Nou oke maar nu kost het invoegen van extra pagina's ook nog eens €42. Dit vind ik toch wel echt van de zotte aangezien er serieus maar 1 pagina in. Als of ze ervan uit kunnen gaan dat een paard max. 12 wordt. Dit maakt mij eerlijk gezegd best pissig maarja wat kan ik hier aan doen en wat vinden jullie hiervan?

Abercrombie

Re: betalen voor extra influenza enting pagina's

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:35

Wat kost het als je het paspoort "kwijt" zou zijn? En dus een nieuwe moet hebben.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:36

Ik heb het zelfde. Ik heb wel een paspoort. Ik heb ook een extra velletje nodig. Vind het echt belachelijk wat het kost. Maar goed je hebt het nodig. Dus ontkom je er niet aan helaas

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:40

Wat een oplichterij,dit staat mij dus ook te wachten :-(

San_Adios

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 19:44

Abercrombie schreef:
Wat kost het als je het paspoort "kwijt" zou zijn? En dus een nieuwe moet hebben.

Geen idee, maar aan mij ligt dit niet. Als het aan mij lag had ik er wel meer velletjes in gedaan. Ik weet niet of je dit als vergelijking bedoelt haha.

Sjafrane schreef:
Ik heb het zelfde. Ik heb wel een paspoort. Ik heb ook een extra velletje nodig. Vind het echt belachelijk wat het kost. Maar goed je hebt het nodig. Dus ontkom je er niet aan helaas

beatje schreef:
Wat een oplichterij,dit staat mij dus ook te wachten :-(

Inderdaad pure oplichterij. Zovan we doen er 1 velletje in dan verdienen we er nog wat aan. En als het alleen het duplicaat was prima. Maar ik kan er gewoon niet bij €42 voor een velletje papier. Ik kan er zelf ook nog wel een in knutselen voor €0.10 voor het papier en wat stiften.... belachelijk

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:48

Ik dacht dat mijn da het zei dat hij er zelf een blad in vast zou maken.Ik ga toch nog eens informeren als die van mij ingeënt moet worden want ik was ook door de velletjes heen.Kan zijn dat ik het weer niet goed verstaan hebt.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:58

Nee ik bedoel dat het misschien goedkoper is om een heel nieuw paspoort te kopen dan 1 velletje voor 42 euro.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 06:20

Omdat entingen niet uitsluitend voor wedstrijdpaarden zijn verplaats ik dit topic van WD-V naar TAO.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 06:32

Mijn KWPN-er heeft helaas hetzelfde. Belachelijk dat er zo weinig ruimte is voor de entingen. :\
Bij het KWPN is het iets goedkoper: 31 euro voor een velletje erbij.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 06:41

Kun je niet een inentingsboekje voor de hond of kat halen en het daar in laten zetten?
Dit deden we ook bij me oude verzorgpaard.
We starten trouwens met hem geen wedstrijden

San_Adios

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 08:48

Abercrombie schreef:
Nee ik bedoel dat het misschien goedkoper is om een heel nieuw paspoort te kopen dan 1 velletje voor 42 euro.

Oh zo haha. Dat is nog wel een idee, ga ik nog even naar informeren. Bedankt _/-\o_

JenniferU schreef:
Kun je niet een inentingsboekje voor de hond of kat halen en het daar in laten zetten?
Dit deden we ook bij me oude verzorgpaard.
We starten trouwens met hem geen wedstrijden

Ik denk niet dat dat is toegestaan… Ik start wel wedstrijden dus heb daar dan liever geen gedoe mee.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:50

Dan kun je het beter idd volgens de officiële manier doen ;)
Dat paard kwam uit de tijd dat het paspoort nog niet bestond, we zijn met hem begonnen met een inentingsboekje en later het paspoort.

Hij het kwpn kon ik op de site geen tarief vinden met duplicaat paspoort. Het enige wat ik kon vinden was het tarief voor aanvullen paspoort
Laatst bijgewerkt door JenniferU op 30-09-15 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:51

Ja want ik weet niet hoeveel velletjes je nog nodig gaat hebben. Maar als dat er mogelijk 4 zijn en in een nieuw paspoort zitten er 10 voor (bijvoorbeeld) 90 euro. Ben je veel goedkoper uit.

thriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:52

blijf het duur vinden

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 08:53

Afbeelding

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:22

Toevallig kan er bij mij nog 1 enting in en heb ik vorige week ook contact gehad bij het NRPS. Zij hebben mij niet verteld dat je de stamboekpapieren erbij moest hebben hoor? Alleen dat het €42.- euro kost en dan komen er extra vellen in. :j Hier overigens ook maar 1 pagina die standaard in het NRPS paspoort zit. Vond dit ook nogal weinig...

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:29

Wat apart dat er maar 1 velletje in zit! Is dit dan van voor een bepaalde tijd dat er maar zo weinig pagina's inzitten?
In mijn paspoorten uitgegeven door de KNHS en door de PVE zitten 7 kantjes voor influenza entingen (waarvan de oudste uitgegeven in 2007).

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:36

Pardon?

Mijn entingspapieren waren ook vol. Stamboek gemaild. Moest het paspoort opsturen, ze hebben er nieuwe in gedaan. Moest iets van 10,- betalen geloof ik en toen hebben ze het terug gestuurd.

Was wel het NSIJP :o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:39

Er zijn dan mogelijkheden voor een aanvullend paspoort. Er wordt als het ware een compleet nieuw boekje aan het oude paspoort toegevoegd. Er zijn helaas wel kosten aan verbonden die zijn € 25,00 voor leden en € 41,50 voor niet leden.

Je dient dan het originele paspoort aan ons op te sturen zodat wij de aanvulling eraan kunnen toevoegen.

Ligt er dus wel aan of je wel of geen lid bent van het stamboek ;)

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:55

Somebitch schreef:
Er zijn dan mogelijkheden voor een aanvullend paspoort. Er wordt als het ware een compleet nieuw boekje aan het oude paspoort toegevoegd. Er zijn helaas wel kosten aan verbonden die zijn € 25,00 voor leden en € 41,50 voor niet leden.

Je dient dan het originele paspoort aan ons op te sturen zodat wij de aanvulling eraan kunnen toevoegen.

Ik haak hier ff op in als dat mag ;)
Vorige week is mijn nrps pony ook weer geënt maar ik heb nog maar plek voor 2 keer geloof ik. Dit jaar ben ik nog lid van het nrps, vanaf januari niet meer. Kan ik dan nu al mijn paspoort opsturen en dan een extra vel erbij laten doen? Of moet ik echt wachten totdat hij vol is? Scheelt toch weer 20 euro dan!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 12:58

Nee hoor kan je nu ook al laten doen dus zou het gewoon opsturen. Of eventueel langsgaan indien je in de buurt woont dat kon ook :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:00

Somebitch schreef:

Het blijft oplichterij.Julie geven bewust een paspoort uit wat niet voldoet.En dan 41.50 voor een paar extra blaadjes papier is schandalig.
Want blijkbaar is het een algemeen voorkomend probleem.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:04

Het is echt belachelijk maar je ontkomt er niet aan zo te lezen? Vroeger was het paspoort van mijn oude fjord ook vol en toen gaf de DA gewoon zo geel entingsboekje.

Regeltjes, regeltjes maar het kost alleen maar geld omdat iedereen denkt te kunnen verdienen.

Mijn kwpner is nu 19 en altijd voor rhino en normaal gevaccineerd maar die heeft nog pagina's over..
Heel raar hoor, misschien met wat leden de krachten bundelen en een brief opstellen.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:05

Moet je het paspoort ook nog opsturen? Want dan komt er nog 2 maal aangetekend verzenden bij, dure hobby..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:07

Hoe wil je anders dat de bladzijden bijgevoegd worden? Hij moet idd opgestuurd worden.

En Beatje jullie? Ik ben niet van het NRPS hoor...