Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Shanna schreef:Overigens vind ik de regel van ''afgekeurd keuringskosten voor de koper'' bij particulieren niet zo raar. Ik heb zelf ook meerdere recreatieve paarden verkocht, en als ik dan bij elke keuring (ongeacht goed of afgekeurd) de kosten moest dragen zou ik misschien wel failliet zijn gegaan zonder mn paard te verkopen?
Ayasha schreef:en als elke koper een nieuw keuringsrapport wil dan verdien je als verkoper geen ruk meer en dat is sowieso al niet makkelijk.
Babootje schreef:Shanna schreef:Overigens vind ik de regel van ''afgekeurd keuringskosten voor de koper'' bij particulieren niet zo raar. Ik heb zelf ook meerdere recreatieve paarden verkocht, en als ik dan bij elke keuring (ongeacht goed of afgekeurd) de kosten moest dragen zou ik misschien wel failliet zijn gegaan zonder mn paard te verkopen?
Hoe zo vind je dat niet zo raar? De koper mag wel 5 paarden keuren tot hij er 1 gevonden heeft die door de keuring komt? Hoop geld uitgegeven en dan nog geen paard?
De koper heeft niets meer aan het keuringsrapport. De verkoper weet iets meer over het paard dat ie verkoopt. (Alhoewel ze dat dan vaak liever niet weten![]()
![]()
Als er in een advertentie staat "keuren mag kosten koper" neem ik niet eens de moeite om te gaan kijken, eerlijk gezegd.