mening over aankoopbedrag paardje met PPID ( cushing )

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tierry

mening over aankoopbedrag paardje met PPID ( cushing )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 14:30

Beste bokkers,

Ik zou graag willen weten wat jullie een reëel aankoopbedrag zouden vinden voor een enorm brave D-pony, appaloosa merrie van 14 jaar zonder papier.
Dressuurmatig zit er weinig in.
Ze heeft hiervoor een leven gehad als levende kermisatractie, echt sneu.
We zijn er recent achter gekomen dat ze PPID (ziekte van Cushing ) heeft.

Aub geen reacties van waarom zou je eraan beginnen ofzo, feit is dat we al een poosje voor haar zorgen en mijn dochter van bijna 10 jaar supergek met haar is en niet meer zonder haar wil.
En ik eigenlijk ook niet....
Ze is ook een superlief vriendinnetje van onze andere appaloosa.

Maar dus nu... wat zou reëel zijn om voor haar te betalen ??

Brainless

Re: mening over aankoopbedrag paardje met PPID ( cushing )

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:33

Slachtwaarde.

Laura01234

hier sluit ik me bij aan (brainless)

_Zsazsa_

500,- Wat de gek ervoor geeft. Ze is ziek, papierloos en niet de jongste, en ze kan weinig.

Echt niet meer betalen!
Voor 1000,- heb je een gezonde pony.

tierry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 14:34

maar wat zou dan de slachtwaarde zijn ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:34

Idd, de slachtprijs. Zo een paardje kost na verloop van tijd handen vol geld aan medicatie

+- €100/€150
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-09-15 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:34

d pony. geenn dressuuraanleg. cushing... een 300 euro.
betrouwbare kinderpony een heel stuk meer...

tierry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 14:37

ze is wel superbetrouwbaar en bomproof.
mijn dochter heeft haar al veel geleerd met de juiste begeleiding en geduld....
inmiddels zou ze een best leuk B-proefje kunnen lopen.
en ze is zoooooo lief !!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:38

Staat ze wel te koop en zo ja, wat vragen ze er voor?? Eigenlijk zouden de huidige eigenaren haar een goed tehuis moeten gunnen en voor een symbolisch bedrag aan jullie gunnen.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:39

Heeft de verkopende partij al aangegeven wat ze voor haar willen hebben? Misschien mag ze wel gratis weg voor een goed thuis... (juist omdat ze Cushing heeft)?

tierry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 14:42

ze vragen 1000 euro omdat ze het PPID niet willen inzien....
(dit hebben wij laten testen, omdat we telkens tegen iets aanliepen en alles bij elkaar uitkwamen op PPID)
Heb zelfs de uitslag op papier !

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:43

En krijgt ze nu al medicatie? Sommige worden sloom door cushing (niet te verwarren met bombproof) en worden weer een stuk alerter zodra ze medicatie krijgen.
Ik zou eerlijk gezegd voor gratis tot hooguit een paar honderd euro gaan gezien de situatie en de te verwachten kosten voor medicatie en op termijn misschien ook wel aangepast voer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:45

tierry schreef:
maar wat zou dan de slachtwaarde zijn ?

Als ze op medicijnen staat niks (mag dan nl niet voor menselijke consumptie), anders 60% lichaamsgewicht in euro's. (zoveel vlees komt er nl gemiddeld van een paard af.) Prijs kan ook 2 euro/kg zijn, maar de slachtkosten gaan er ook nog van af. sec gezien zal je voor een D-pony van zeg 400kg op 240 euro uitkomen volgens deze formule.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:47

elibeest schreef:
En krijgt ze nu al medicatie? Sommige worden sloom door cushing (niet te verwarren met bombproof) en worden weer een stuk alerter zodra ze medicatie krijgen.
Ik zou eerlijk gezegd voor gratis tot hooguit een paar honderd euro gaan gezien de situatie en de te verwachten kosten voor medicatie en op termijn misschien ook wel aangepast voer.

Houdt hier echt rekening mee ts!

tierry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 14:50

Ja al op medicatie en die betalen wij en we zien positief verschil, inderdaad is ze wat pittiger, maar nog erg netjes nageeflijk en braaf.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:51

Reken op ongeveer 1-1,20 euro per dag aan medicatie voor haar Cushing, levenslang! Tenzij je het risico wilt lopen dat ze hoefbevangen wordt, en dat risico is behoorlijk groot. En dan gaat de teller pas echt lopen voor een pony waar je dan een tijd lang niets mee kan. Is ze al eens hoefbevangen geweest?
Naast de medicijnen moet je, zeker in het begin, rekenen op een paar keer bloedonderzoek (ongeveer 80-100 euro per keer) om de Prascend in te stellen. In de maanden juli-oktober is de laatste jaren het laboratorium onderzoek vergoed door de fabrikant van prascend, dat scheelt zo'n 40-50 euro per keer. Daarom kun je in de komende jaren beter in die periode testen als onderhoudscontrole.
Dat is dus best een hoop geld per jaar! Je raadt al wat mijn advies over de waarde van de pony is...

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:54

Laat haar anders op waarde schatten door een onafhankelijke dierenarts of iets. Heb ik ook al een keer voorbij zien komen bij mijn vriendin die een A pony wou kopen met cushing, eigenaren gingen toen pas inzien dat was ze vroegen echt een te hoog bedrag.

Even overleggen met de eigenaren misschien dat je er wel over uit kan komen. 1000 is gewoon te veel ga dan eerder naar de slachtwaarde inderdaad. Maar laat je niet afzetten zat leuke ponies die wel helemaal goed zijn.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:00

Ik zou in dit geval ook niet meer dan de slachtprijs betalen. Zoals hierboven al gezegd is zal de pony de nodige medicijnen en zorg nodig hebben de rest van haar leven. Daar gaat ook nog het nodige geld inzitten. 1000 euro is iig veel te veel geld, snap niet hoe die mensen erbij komen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:03

Vraagt hij niet 1000 euro omdat hij weet dat jullie de pony toch wel willen?

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:04

tierry schreef:
Ja al op medicatie en die betalen wij en we zien positief verschil, inderdaad is ze wat pittiger, maar nog erg netjes nageeflijk en braaf.

Dus jullie betalen de medicatie voor haar al terwijl ze nog niet eens van jullie is? En de huidige eigenaren stemmen blijkbaar in met behandeling tegen cushing, terwijl ze niet geloven dat ze dat heeft... Raar hoor.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:11

Als ze al zo moeilijk zitten te doen over een behandeling moet je gewoon een lijntrekken. Ze willen geld vangen en weten dat jij hem graag wilt overnemen. Zoals ik al eerder zei is het een feit dat ze je onder druk kunnen zetten en dus in een positie zijn om even een leuk bedrag te verzinnen.

Je moet eerst nog maar eens zien hoelang hij nog meegaat en wat er nog voor verdere omkosten aan zitten. Het is natuurlijk een beetje wat een gek er voor betaald.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:23

Je kunt beter wat teveel betalen voor een pony waar je kind goed mee overweg kan. De prijs vergeet je.Ik heb zelf zulke ponies gehad [en heb er nu ook weer een] en die zou ik voor een miljoen euro nog niet wegdoen. <3 /3 O:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:25

Ts, misschien een optie om het dan maar harder te spelen, of voor een nette prijs verkopen of zelf voor het dier zorgen. En als ze verder niets van zich laten horen kun je toch gewoon de pony gebruiken, als er kopers op de dam komen dan is het heel simpel om even aan te geven dat ze een flinke portemonnee voor de medicatie moeten hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:26

Vergeten jullie ook niet dat PPID een progressieve en vooral niet te genezen ziekte is? Dus als pony nog 5 jaar heeft is het veel?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:27

Om eerlijk te zijn zou je dat paard moeten krijgen. Een Cushing paard is i.m.o. onverkoopbaar en zou hooguit de slachtprijs moeten opleveren. Het is een dure en wispelturige ziekte, lastig om goed onder controle te krijgen en te houden. Het brengt veel zorgen met zich mee.