Op vakantie met onze paarden! #indeplanning

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NotYourLine

Op vakantie met onze paarden! #indeplanning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 20:48

Hai! :wave:

Wij, een stel meiden van onze stal, willen (begin volgend jaar) op een `vakantie´ met onze paarden. Dit houdt in: een lang weekend vol buitenritten over de mooiste plekjes.

We zijn nu een beetje aan het rondkijken wat mooie, niet al te verre plekjes zijn voor ons. Ons sprak de Veluwe al erg aan door de afwisseling tussen heide & bos. Maar Brabant & (Zuid-)Limburg is ook erg mooi. :j

Nu onze vraag voor jullie; waar zijn jullie wel eens op vakantie geweest (met paard uiteraard) & kan daarvan zeggen dat je daar best nog wel eens een keer heen zou willen?

We zijn niet opzoek naar plaatsen waar je met een paar minuten bij het strand zit, want dat hebben we thuis ook. :+ We willen graag een plek met bos, heide & een fijne accommodatie. Wij verstaan onder `fijn´; een huisje of chalet met stallen & weide/paddock voor de paarden. Lekker rustig en voor een leuke prijs. :)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:42

Wij zijn oa naar de Veluwe en de Achterhoek geweest. Camping Boszicht op de Veluwe is leuk, je kan een chalet of deel van de boerderij huren. Nationaal Park de Veluwezoom ligt pal langs de camping. Afwisselend natuurgebied met bos en heide, wel veel klimmen/dalen en mulle zand paden. En heel veel hekken die je open en dicht moet maken, dat vond ik zelf een nadeel.

In de Achterhoek zijn ook diverse plekken waar je je paard mee naar toe kan nemen. Camping en Stalhouderij de Goldberg ligt bij Vorden en natuurgebied het Grote Veld. Mooi afwisselend gebied met bos en hele rustige landweggetjes (alleen bestemmingsverkeer en fietsers), veel mooie landgoederen waar je langs of doorheen kan rijden. Je kan een chaletje of stacaravan huren.

yvje86

Re: Op vakantie met onze paarden! #indeplanning

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:45

Ik ben gister terug gekomen van een vakantie van 2 weken met de paarden op de Veluwe. We zaten ook bij camping boszicht.
Het is dat echt prachtig rijden daarzo, een aanrader.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:46

Vadiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:46

Boszicht heeft idd alles wat je zoekt! Een echte aanrader!

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:49

Ik woon zelf op de Veluwe en ik kan het je van harte aanraden! Altijd aan de kust gewoond, dus de afwisseling is prachtig!

Ik ken het niet, maar hoor veel goede verhalen over B&B Bed en Stal in Vaassen. Zeggen naast de Veluwe Trail te liggen!

Veel plezier met de voorpret!

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:52

Ik lees even mee voor goede tips, goed bezig TS om je nu al voor te bereiden. Ik neem een voorbeeld aan je :o

Marijke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:55

Voor mij ook een toekomstplan. Misschien ook volgend jaar...? Ik volg even mee voor tips!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:16

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 10:16

Dank jullie wel voor de reacties & aanraders al! :)

Ik heb Boszicht even bekeken & het ziet er zo op het eerste gezicht inderdaad super uit. :j

B&B Bed & stal, de oppewinckel en De Goldberg spraken me minder aan; te modern. Dat oude, gezellige vind ik vooral leuk. :D

De veluwetrail lijkt me ook zó gaaf om een keer te rijden, alleen ik denk niet dat mijn stalgenootjes daar voor die keer blij mee zijn. :P Maar die ga ik zeker nog een keer doen. :))

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:39

Veluwe trail vond ik persoonlijk zelf minder mooi om te rijden.
Als je bij Boszicht zit moet je zeker richting de Posbank rijden, prachtig!!!! De eigenaar van de camping heeft ook zelf routes gemaakt, deze zijn ook leuk om te rijden.
Ik heb zelf daar met mijn marathonwagen en 2span Belgische trekpaarden rondgereden met een kaart van de veluwe zoom waar ook men- en ruiter paden goed op staan vermeld. Zo kun je ook zelf een route bedenken.
Deze kaarten zijn ook bij de camping te koop.
Wel heb je een vergunning nodig om in de veluwe zoom te mogen rijden, deze kun je voor een paar euro huren bij camping Boszicht.

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:43

Camping De Reeënwissel in Hoogersmilde kan ik aanraden en Camping Diever in Diever.
Beide liggen aan het Drents Friese Wold en wij zijn er al 3x heen geweest met onze 2 paarden en gaan volgend jaar weer.

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 11:13

yvje86 schreef:
Veluwe trail vond ik persoonlijk zelf minder mooi om te rijden.
Als je bij Boszicht zit moet je zeker richting de Posbank rijden, prachtig!!!! De eigenaar van de camping heeft ook zelf routes gemaakt, deze zijn ook leuk om te rijden.
Ik heb zelf daar met mijn marathonwagen en 2span Belgische trekpaarden rondgereden met een kaart van de veluwe zoom waar ook men- en ruiter paden goed op staan vermeld. Zo kun je ook zelf een route bedenken.
Deze kaarten zijn ook bij de camping te koop.
Wel heb je een vergunning nodig om in de veluwe zoom te mogen rijden, deze kun je voor een paar euro huren bij camping Boszicht.

Dat is een hele goede! Dat wist ik niet, dankje!
Boszicht wordt nu wel heel aantrekkelijk. :D

Julu72 schreef:
Camping De Reeënwissel in Hoogersmilde kan ik aanraden en Camping Diever in Diever.
Beide liggen aan het Drents Friese Wold en wij zijn er al 3x heen geweest met onze 2 paarden en gaan volgend jaar weer.

Ga hem even opzoeken. :)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:15

Stalhouderij nieuw moscou in hollandscheveld (drenthe)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:53

De Goldberg is juist helemaal niet modern, de stallen zijn echt antiek :j de boerderij en kantine ook. Weet niet of je ook de foto's op de site bekeken hebt?

Yvette01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:58

SarahIlse schreef:
Hai! :wave:

We zijn nu een beetje aan het rondkijken wat mooie, niet al te verre plekjes zijn voor ons. Ons sprak de Veluwe al erg aan door de afwisseling tussen heide & bos. Maar Brabant & (Zuid-)Limburg is ook erg mooi. :j

.

SarahIlse ook :wave:

Kijk eens rond op de ruiter&men-routeplanner. Er staan in veel provincies tal van adressen waar je heerlijk kunt vertoeven met je paard. Van de Waddeneilanden tot in Limburg, maar ook over de grens met België en Duitsland vindt je campings, b&b's, hotels, enz. van simpel tot super-de-luxe, of te wel voor iedere beurs waar je met je paard welkom bent.
Tevens zie je daarop ook direkt de vele uitrijmogelijkheden direct in de buurt van je vakantieaccomodatie.
En geregeld blijven kijken hóór, want er komen steeds meer adressen bij.

Alvast veel voorpret gewenst met jullie voorbereidingen :D .

http://www.ruiterenenmennen.nl/index.php

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:03

Ik ben op verschillende plaatsen geweest: Havelte (Drenthe), Ede (Veluwe), Biezenmortel (Loonse en Drunese Duinen) en Texel.

Zowel de Veluwe als de Loonse en Drunese Duinen zjin echt een aanrader!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:05

SarahIlse schreef:
De veluwetrail lijkt me ook zó gaaf om een keer te rijden, alleen ik denk niet dat mijn stalgenootjes daar voor die keer blij mee zijn. :P Maar die ga ik zeker nog een keer doen. :))

De Veluwe Trail heeft ook dagroutes, rondjes dus. Je hoeft niet de hele trail te rijden. http://www.hippisch-toerisme.nl/meer-in ... uwe-trail/ November komt er een herziene routegids uit.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:07

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 12:17

SusanH schreef:
De Goldberg is juist helemaal niet modern, de stallen zijn echt antiek :j de boerderij en kantine ook. Weet niet of je ook de foto's op de site bekeken hebt?

Oh! Op de site leek het allemaal modern. Maar ik heb idd niet de foto's bekeken hoor, 't is nu allemaal snel even tussen de verplichtingen door. Vanavond ga ik eens uitgebreid kijken. :j

De rest ga ik zo ook even bekijken. :) Super al die reacties.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:30

Boerderij en stallen zijn uit 1800 zoveel, weinig moderns aan :D

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:43

Ga eens naar Heerde, de Kamperklippen heeft fijne chalets en huisjes in de verhuur, kleinschalig park/camping, met 4 boxen te huur en wei.
De straat uit en je zit in het bos, de weg over en je rijd eindeloos..
Voordeel van daar rijden is, dat dit gedeelte van de Veluwe niet die hele zware paden heeft als bv bij Kootwijk, of hoogteverschillen zoals bij Boszicht.

Drenthe is ook super, Alberthoeve aan het DFW is daar fijn, Boszicht is ook prima, wel erg basic, of je moet graag in een kale blokhut zitten, Caitwickerzand is ook fijn, geen stalling helaas.
Succes

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:47

DohoShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:51

Ik ben een paar weken geleden naar de Veluwe geweest in Epe! We stonden met de paarden bij de Charles Hoeve. Wij konden verblijven in het oude huis van de opa van een vriendin waarmee ik was maar volgens mij kan je op de Charles Hoeve ook zelf in een chalet of iets dergelijks verblijven.

De Charles Hoeve ligt echt perfect qua omgeving. De ene kant op ga je naar de Tongerense Heide waar je binnen een halfuur stappen bent en de andere kant op kom je bij de Schaapskooi waar je met een klein uurtje stappen bent. De stal zelf ziet er een beetje western achtig uit, echt heel leuk! Paarden worden buiten gezet, gevoerd en uitgemest door de eigenaren!

Echt een aanrader!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:20