Pony met maanoog schikt van zon

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maria82

Pony met maanoog schikt van zon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 19:27

Hallo , ik heb een vraag mijn dochter rijdt sindskort op een pony van me vriendin . Hij heeft twee maanogen . De welsh pony van 22 is best een pittig ding en schiet Nogwel eens weg maar vooral in de winter in de ochtend of einde van de dag als de zon heel laag is . Hij blokkeerd en springt opzei . De dochter van mijn vriendin die bijna te groot is kan hem nu best hendelen als die dat doet. Maar mijn dochter van 5 kan dus niet alleen met hem door de bak stappen alleen als ik ernaast loop sinds een jaar doen we bovenop het hoofdstel een vliegenkap. Dat gaat al iets beter maar nog niet als we op de ponyles of wedstrijd zijn waar het licht naar binnenschijnt springt die gelijk weg. Nu heb ik vernomen vandaag door de jury dat er speciale kappen voor zijn maar kan het niet vinden op Google weten iemand een oplossing of waar ik zo'n kap kan kopen ? Mvg Maria

Anoniem

Re: Pony met maanoog schikt van zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:32

Hoi Maria. Ik zou als eerste even kijken of de pony niet beginnend blind is. Anders moet je je afvragen of het nog wel verstandig is om op deze pony te rijden, of dat niet te gevaarlijk is. Dit kan een dierenarts controleren.

Verder, kijk eens voor dit soort kappen bij Harry van den Bosch, die heeft spullen voor dravers, maar die kun je ook gebruiken. Ik vraag me alleen wel af of dat gaat passen want het zijn vaak wel enkel paardenmaten, maar wie weet kan hij wat voor je op maat maken.

Maar eerst zou ik zijn ogen checken, voor de veiligheid van je dochter.