Nou stuit ik op een 'probleem', tussen haakjes want het is niet zozeer een echt probleem. De pony is 3.5 jaar oud (mei 2012). Heel voorzichtig probeer ik meer te oefenen met hoeven krabben, ze kan het wel maar heeft nog geen top evenwicht. Maar nu ze door begint te hebben hoe je op 3 benen kan staan, blijft ze continu haar voorhoef (links of rechts) optillen
Gevolg is dat ik niet kan oefenen met de achterhoef omdat mevrouw met een voorbeen omhoog staat en die niet neer wil zetten. Als ik het voorbeen dan vast wil pakken om die hoef uit te krabben, dan vind ze dat weer niet oké en dan gaat ze lopen trekken en moeilijk doen. Wat is nu de beste manier om dit aan te pakken? Ze staat ook vaak ongeduldig te schrapen en dat is iets wat ik ontzettend vervelend vind. Ook dit zou ik graag aanpakken als het kan. Is het een kwestie van streng zijn omdat ze nog zo jong is? Of juist weer niet?

En dat risico wil ik echt niet nemen.
Ben zelf erg voorzichtig met haar omdat ik gewoon bang ben dat ik iets verkeerd aanleer of fout doe met een jonge pony.
), wat ik persoonlijk echt veel te jong vind. Maar daar heb ik natuurlijk vrij weinig over te zeggen. Ik heb er nu sinds augustus misschien 3 of 4 keer opgezeten voor max 15 minuten en alleen gestapt en gedraafd. Dat doet ze verder ook heel braaf.