Stormshield (regen)deken voor hoge schoften

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BillieJean

Stormshield (regen)deken voor hoge schoften

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 14:52

Heeft iemand ervaring met Stormshield dekens? Ik twijfel nog een beetje tussen het cutback model, of het "V-free pressure free versatility" model. Die van mij is smal maar heeft een enorme schoft. Heb al veel dekens geprobeerd, van Harry's Horse, Nika en QHP tot Amigo, Rhino en Bucas. Van gewoon model tot halve en hele nek, het maakt geen verschil, zodra ze gaat grazen staat de deken strak gespannen op de schoft en heeft ze hier ook drukplekken van gehad. Het is de reden dat ik verder geen dekens opdoe, tenzij het flutweer is in de zomer op de wei. Ze staat dan echt te rillen.

Maar goed! Bij het cutback model is het rondom de schoft iets weggesneden. Bij het versatility model is de deken wat ruimer rondom de schoft en zijn er nog riempjes om de deken rondom de schoft nog strakker of losser te maken. Ik ben van plan ze beiden te bestellen, maar omdat ze uit Amerika komen kost het denk ik veel om het terugsturen. Dus koop er liever gewoon eentje denk ik. Vind het sowieso hele mooie dekens, ze zijn op de rug ook wat rond gesneden ipv die rechte ruggen van alle dekens.

Ben benieuwd naar de ervaringen!

BillieJean

Re: Stormshield (regen)deken voor hoge schoften

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 15:02

Dit zijn de fotootjes van beide dekens :-)

Afbeelding
Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:05

Smal, hoge schoft en drukkingen probleem ken ik. Weatherbeeta doet het hier goed (heeft van die kussentjes naast de schoft). Trust werkt ook met zo'n systeem. Stormshield heb ik overwogen, maar had al goede ervaringen met Weatherbeeta.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 15:34

Het paard op de bovenste foto heeft een hele vlakke schoft. Ik denk juist met een teruggesneden model dat de denken naar achteren zal zakken en bij de borst heel erg zou gaan knellen.
Ik heb zelf goede ervaringen met gewoon een HH deken en een hele hoge schoft. Geen drukplekken gehad.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:07

Uhg shop verkoopt ze, importeren hoeft niet volgens mij.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:16

Ik zou bij de bovenste ook bang zijn dat die juist achter de schoft gaat snijden en/of heel strak komt bij de boeg.
De onderste heeft een gesloten voorkant? Op zich fijn, maar bij een smalletje zou ik dan een beetje twijfelen of ie niet als een hobbezak om je paard gaat hangen. Uitproberen dus en dat zou ik eerst doen met nummer 2.

De vorm van de deken vind ik wel erg mooi by the way.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 18:35

Ik heb voor mijn kleine brede merrie het 2de deken en ik ben daar echt wel tevreden van.
Wat je ook kan proberen is eerst het onderdeken te kopen, dat heb ik ook gedaan.

Deze : http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... 705#Thumb1

Ik zocht ook wel specifiek eentje zonder voorsluiting, omdat die meestal ook gingen schuren omdat ze zo'n brede nek heeft. Deze lost dus 2 verwachtingen in, geen drukplekken rond de schoft en geen schurende gespen aan de voorzijde. Overigens maakt mijn paard er niet uit dat de deken over haar hoofd moet, ze steekt haar hoofd er meestal zelf al in :Y)

Ik heb mijn onderdeken van UHG Shop, en ik zou ze ook daar kopen als ik jou was.
Heb het gewone deken (de 2de foto dus) ook zelf in Amerika gekocht maar daar kwam toch wat bij kijken, duurde ook al snel 3 weken en mijn moeder moest aan de deur nog eens 30€ extra douane kosten betalen :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:50

HAR --> SV

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:51

Zelf heb ik ook de 2de deken, mijn merrie heeft ook een redelijk hoge schoft, maar niet zo dat andere dekens drukplekken geven.
Ik ging voornamelijk voor de dichte voorkant, is de enige deken die bij mijn merrie goed recht blijft liggen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 09:49

Ik denk dat de 2e fijner is, deze is wat dieper gesneden bij de gesloten voorkant, dus als je paard zijn hoofd naar beneden doet gaat die niet trekken. Laat je even weten wat het is geworden en of het werkt?