Ervaringen korter maken Horseware deken bij voorkant benen ?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Ervaringen korter maken Horseware deken bij voorkant benen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 21:38

Had vandaag 2 dekens gepast, 1 Bucas en 1 Horseware Amigo.

De Bucas is ietsjes krap van voor misschien, iets te kort op zijn billen maar hebben ze alleen 2 maten groter, de maat ertussen wordt helaas niet verkocht in deze maatjes.

De Horseware Amigo zit misschien ietsjes ruim maar op zich wel goed. Genoeg ruimte voor liners ook eronder.

Alleen........de voorkant komt tot op/net over z'n knieeën aan de voorkant. Lijkt mij niet echt heel lekker voor het beestje met lopen/spelen en liggen.
Aan de achterkant van de benen ook lang hoor maar dat lijkt me minder irritant.

Heeft er iemand ervaring met het in laten korten hiervan misschien ? En zo ja, waar heb je dat gedaan, bij een "gewone" klerenmaker ?

dresjoepie

Re: Ervaringen korter maken Horseware deken bij voorkant benen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:08

Welke maat heb je? Hoe groot is pony paard? Ik vind dat ze wel vaker vallen als jurk Misschien toch een mt kleiner proberen

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 22:21

Kleinere maten niet verkrijgbaar maar hoor van iedereen dat ze zover tot de knieën vallen. Bij pony's dan hé :-) Dus zal met maat kleiner als je ze al kon kopen ook zo zijn vermoed ik. En op het lijf hoeft hij ook niet echt kleiner denk ik.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:24

Heb je wel de pony versie? Ik weet dat die korter vallen dan de gewone dekens van Horseware.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 22:25

Ik ben onwijs fan van Amigo, kan ze amper afraden. Maar ik zou toch gaan voor een deken die 100% goed zit, zodat als hij ooit kapot gaat je in ieder geval weet dat je bijvoorbeeld bij dat merk goed zit.

Amigo XL is trouwens helemaal af te raden, dat was een trench coat voor mijn (bolle) pony waar een Amigo hero of bravo goed zit

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 22:51

Mette schreef:
Heb je wel de pony versie? Ik weet dat die korter vallen dan de gewone dekens van Horseware.

Jazeker shet maat :-)

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 23:12

FelineNanet schreef:
Ik ben onwijs fan van Amigo, kan ze amper afraden. Maar ik zou toch gaan voor een deken die 100% goed zit, zodat als hij ooit kapot gaat je in ieder geval weet dat je bijvoorbeeld bij dat merk goed zit.

Ja ik ga er nog een tweetal bestellen van geheel andere merken.
Daarbij huiver ik echter wel een beetje voor de waterdichtheid en ze zijn stuk minder sterk dan de Horseware en Bucas dekens. Maar misschien zitten die wel veel fijner......

Maar ik stel hier deze vraag of vermaken mogelijk is zodat ik de opties goed kan overwegen :-) Echt lastig voor zo'n ukkie :-)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 23:14

Ik heb voor mijn ukkie een deken van br, dat is tot nu toe de enige die ook echt knap valt, zoals het hoort en in verhouding

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 23:26

Polly bedankt voor je tip maar dat merk heb ik al geprobeerd en 127 is net te klein maar 1 maat groter weer stuk te groot dus dat merk is niet geschikt voor mijn smurfje...Jammer want ook goed merk.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 09:31

Ik zit eraan te denken dat ook te doen... ijslander mer korte benen, maatje kleiner komen haar billen eruit. Bij het drunens ruiterhuis vermaken ze dekens heel netjes. Ik twijfel of ik om te proberen niet eerst zelf op de buitenste rand een paar steken zet...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 09:42

BleikjA dekens vermaken zou dus kunnen dat is al fijn om te horen want ik heb geen idee of het überhaupt kan :-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:18

Bij Limpia/Equismart kunnen ze ook heel netjes deken repareren en vermaken, daar zou je ook nog eens kunnen informeren.

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:38

IngridM schreef:
FelineNanet schreef:

Ja ik ga er nog een tweetal bestellen van geheel andere merken.
Daarbij huiver ik echter wel een beetje voor de waterdichtheid en ze zijn stuk minder sterk dan de Horseware en Bucas dekens. Maar misschien zitten die wel veel fijner......

Maar ik stel hier deze vraag of vermaken mogelijk is zodat ik de opties goed kan overwegen :-) Echt lastig voor zo'n ukkie :-)

Eurostar vond ik voor mijn oude wedstrijdpony ook erg fijn en stevig (en dat was een enorme sloper), die deken heeft het toch nog 2 jaar uitgehouden. Voor de rest kun je misschien andere 'stromingen' binnen horseware proberen? Je hebt van Amigo bijvoorbeeld de hero, bravo, XL en mio al

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 19:49