Wat een drama! Grote cup in een wedstrijdjasje!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saayer

Wat een drama! Grote cup in een wedstrijdjasje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-15 15:00

Nou de titel zegt het al! -O-

Ik ben opzoek naar een wedstrijdjasje. En aangezien ik niet vaak (lees max. 3 keer per jaar momenteel) op wedstrijd ga ben ik niet van plan om boven de €120,- uit te geven, liefst minder.

Nou heb ik al veel jasjes gepast zelfs een maat 50!!! maar het zit gewoon te strak om te boezem zo gezegd. :+ daar moeten toch meer mensen last van hebben lijkt mij?

Dus ladies! Wie kan mij helpen, heeft een goede tip? Merken?

Alvast bedankt! _/-\o_

UhNee

Re: Wat een drama! Grote cup in een wedstrijdjasje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:10

Misschien een goede sportbh aandoen die de boel wat 'aan de kant drukt'?

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:18

Laten maken bij een (turks) naai atelier ? Volgens mij zou het ook moeten lukken met een Pikeur jasje enkele maten te groot, kan je de taille innemen. Is volgens mij wel een wat duurder merk, maar misschien 2e hands ?

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 15:20

Saayer schreef:
Nou de titel zegt het al! -O-

Ik ben opzoek naar een wedstrijdjasje. En aangezien ik niet vaak (lees max. 3 keer per jaar momenteel) op wedstrijd ga ben ik niet van plan om boven de €120,- uit te geven, liefst minder.

Nou heb ik al veel jasjes gepast zelfs een maat 50!!! maar het zit gewoon te strak om te boezem zo gezegd. :+ daar moeten toch meer mensen last van hebben lijkt mij?

Dus ladies! Wie kan mij helpen, heeft een goede tip? Merken?

Alvast bedankt! _/-\o_

Heel herken baar.. ik had het drama omdat ik alleen maar spring concourse reed.

Op een of andere manier verloor ik tijdens het losrijden of tijdens get parcour zelf, de knoopjes bij mijn borsten. Ze schoten er gewoon vanaf welke maat of merk ik ook kocht. Uiteindelijk heb ik er een op maat laten maken, een verademing.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:41

Ik heb gewoon het goedkoopste model rij jasje, en dat gaat prima. Denk alleen dat je er niet veel aan hebt want heb het jasje jaren terug gekocht, zo'n 7 jaar geleden. Rij er vooral dressuur mee maar ook af en toe BB springen gestart met hetzelfde jasje. Gaat altijd prima. Kan thuis wel eens kijken naar het merk.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 07:52

Eigenlijk zou je jasje zonder voering moeten nemen dan kan je zien hoeveel verstel ruimte je hebt. En hem dan idd laten vermaken. Zoek wel een jasje dat je in de schouders goed zit dat scheelt een hoop vermaak werk.
Ik heb zelf brede schouders en een smalle taille dus bij mij is het altijd net andersom.
Succes met je zoeken. Voor het vermaken wou ik je wat tips mee geven :D

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 08:12

Ik ken het probleem. Ik ben ook nog steeds op zoek naar een betaalbaar jasje wat gewoon past.

Tot nu toe heb ik de equitheme aangehad die zat bij mij gewoon goed niets te strak. alleen had ik de ellende dat ie weer net te lang was omdat ik niet zo groot ben.

_Eviee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 14:28

Je zou inderdaad kunnen kijken of je hem kan laten verstellen, dit kost meestal niet heel veel geld en dan zit die toch goed!

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 14:38

Bedankt voor de tips!
Ik weet niet hoe ze dat doen met verstellen? Want dan moet er een stuk tussen gezet worden toch?
Ik heb gewoon een naar figuur eigenlijk, brede schouders, flinke boezem maar helaas een lengte van 1,63 en korte beentjes dus het jasje moet niet al te lang zijn. :=

Ik heb op het moment maar gewoon een colbertje, nog niks anders kunnen vinden. Op maat laten maken zou geweldig zijn, maar dat is het me gewoon niet waard.. Rij zo weinig wedstrijden!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:52

Als jasje in de schouders goed past en alleen de taille hoeft te worden in genomen. Kan je best een leuke jasje kopen en is het niet te veel verstel werk.

In nemen en korter maken is makkelijker en minder werk dan langer en wijder. + je hebt geen stof of kleur verschil!

Neem nooit een jasje wat je helemaal niet past want dan zal het na het innemen waarschijnlijk nog nooit mooi staan.
Een colbert past je waarschijnlijk beter omdat dat lager is uit gesneden.

xGwennn_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 15:56

zelfde probleem ik heb normaal xs qua kleding maat met mijn 75D kon ik in heel veel jasjes niet in.

nu heb ik eindelijk een xs jasje van harry horse met een bh en 2 spot bh's er over gaat het net xD

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:01

Ik heb er ook lang naar moeten zoeken maar ben helemaal geslaagd. Van het merk BUSSE Is er een softshell jasje. Is een redelijk kort model en heeft een stevige rits onder de knoopsluiting waardoor de knoopjes dus nooit kunnen trekken. Jasje kost €100 - €110 euro. Ik ben er heel erg blij mee!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 16:03

irry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 13:05

Ik heb de Horka Victory, die heeft een rits onder de knoopjes en ik kon hem zelfs in S kopen, terwijl ik normaal toch echt een M moet voor de boobies

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 21:09

Als die aan de bovenkant niet dicht gaat heb je ook niks aan innemen natuurlijk :+ zat even verkeerd te denken.

Dat ritsje is wel echt een uitkomst! Zijn er nog meer merken die dat hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:15

Amazonexl.nl Daar kun je waarschijnlijk vinden wat je zoekt!

irry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 00:17

Saayer schreef:
Als die aan de bovenkant niet dicht gaat heb je ook niks aan innemen natuurlijk :+ zat even verkeerd te denken.

Dat ritsje is wel echt een uitkomst! Zijn er nog meer merken die dat hebben?

Hij is iniedergeval nog te koop mocht je hem willen proberen!
http://www.ej.nl/ruiter/wedstrijd/wedst ... _5878.html